Pagina 2 van 6

Geplaatst: 12.07.2012 - 23:11
door janpie
Huskvarna ?? help me even

Geplaatst: 12.07.2012 - 23:12
door janpie
dat is geloof ik de binnen gedeelte als ik het goed zie

Geplaatst: 12.07.2012 - 23:13
door Oceanracer
janpie schreef:Huskvarna ?? help me even
Huskvarna

Geplaatst: 12.07.2012 - 23:13
door ovlov058
Beste is natuurlijk zandstralen, maar onder de rand raak je niet bij.

Om het tegen te houden, roest en losse verf afkrabben met scherpe schroevendraaier(zo plaatselijk mogelijk, dus niet met schuurpapier), beetje grondverf en daarna lak en vernis. Niet heel mooi maar houd het wel even tegen.

Na behandeling, een stikker opplakken, kan de rubber de lak niet meer afschuren.

Geplaatst: 12.07.2012 - 23:14
door janpie
Die aan de deur zit een grote driehoek rubber

Geplaatst: 12.07.2012 - 23:15
door sbv
janpie schreef:
dat is geloof ik de binnen gedeelte als ik het goed zie
Zo te zien is deze van de auto en niet van de deur

Geplaatst: 12.07.2012 - 23:19
door janpie
Oceanracer schreef:
janpie schreef:Huskvarna ?? help me even
Huskvarna
Dus tectyleren dan maar.

Geplaatst: 12.07.2012 - 23:43
door elianmars
Ook bij mijn wagen begint het aan de linker achterdeur.
Hoe gaat het eigenlijk in z'n werk om aanspraak op garantie te maken? Gewoon naar een dealer in de buurt gaan, ook al komt de wagen daar niet vandaan?

Geplaatst: 13.07.2012 - 07:56
door jee-bee
sbv schreef:
janpie schreef:
dat is geloof ik de binnen gedeelte als ik het goed zie
Zo te zien is deze van de auto en niet van de deur
Hmm, bij het filteren op de website heb ik toch echt aangegeven "aan de deur" . Moet ik nog maar even goed kijken.

In de deurrubbers zitten van die pennetjes. Kun je die er gewoon uittrekken of moeten die blijven zitten?

Geplaatst: 13.07.2012 - 07:58
door Taranis
Aanspraak maken bij de dealer werkte in mijn geval als volgt:

- schriftelijk (via e-mail) met foto's bij de dealer gemeld, zodat ik later een bewijsstuk had
- daarna de dealer bezocht en aanvullende foto's laten maken
- dealer claim in laten dienen bij Volvo NL
- schadebedrijf moeten bezoeken voor expertise op verzoek Volvo NL
- Volvo NL wil dat het gerepareerd wordt, schadebedrijf wil geen garantie geven. Inmiddels ongeduldige klant wil dat het gewoon opgelost wordt met minimaal 4 jaar Focwa garantie. Volvo NL rest niets anders dan nieuwe deur + deurrubber te monteren.

Inmiddels heb ik me er het afgelopen jaar redelijk in verdiept. Een paar tips:
- als 't al aan de buitenkant van je deur te zien is, ben je te laat en is je deur weg. Je kunt het opknappen maar ik durf er een kratje bier om te verwedden dat 't binnen 2 jaar terug is
- het probleem wordt veroorzaakt doordat water in het rubber blijft staan en onder de omgefelsde rand van de deur komt. Alleen de zichtbare roest wegkrabben is dus niet voldoende, je moet ook onder die omgefelsde rand zien te komen en daar conserveren. Daar kom je niet bij.
- vergeet geen nieuw deurrubber te monteren na reparatie. De roestdeeltjes in je deurrubber krijg je er van z'n leven niet meer uit en gaan tegen je nieuwe lak aanschuren met opnieuw roest als gevolg.

Als ik 1 allerbelangrijkste tip mag geven die Sbv ook al gaf: als je auto nog geen 8 jaar oud is, direct claimen. Bij mij ging het in een half jaar tijd héél hard. Van wat lichtbruine aanslag tot blazen op de buitenzijde van de deuren.
Laat jezelf niet overbluffen door Volvo dat het nooit voor zou komen, dat het kruiproest is, dat het niet onder garantie valt, maar hou (op een nette manier) gewoon je poot stijf.
Bij mij zijn inmiddels beide achterportieren+deurrubbers vervangen. Ik zie wel wat kleurverschil met de rest van de auto, maar dat neem ik dan maar voor lief. Liever wat kleurverschil (trekt wel weg mettertijd) dan roestende deuren.

De voorportieren kunnen er overigens ook last van hebben, mijn beide voorportieren vertonen ook heel lichte roestsporen maar zo miniem dat ik het vooralsnog niet ga claimen, daar is 't te weinig voor.

Succes :)
elianmars schreef: Gewoon naar een dealer in de buurt gaan, ook al komt de wagen daar niet vandaan?
Ja. Laatst bij een autobedrijf in Goes met een 2005 V70 2.5T gereden die er ook last van had. Dat autobedrijf heeft het ook geclaimd bij de dealer in Goes (de concurrent als het op de verkoop van auto's aankomt) en ook daar is het netjes opgelost.

Geplaatst: 13.07.2012 - 08:04
door jee-bee
@Taranis

Bedankt voor de tip. Mijn auto zal eind dit jaar weer voor onderhoud moeten. Dan zit hij nog net onder de 8 jaar garantie. Ik zal het voor die tijd eens bekijken en dan indien noodzakelijk aan de bel trekken.

Geplaatst: 13.07.2012 - 08:06
door sbv
jee-bee schreef:@Taranis

Bedankt voor de tip. Mijn auto zal eind dit jaar weer voor onderhoud moeten. Dan zit hij nog net onder de 8 jaar garantie. Ik zal het voor die tijd eens bekijken en dan indien noodzakelijk aan de bel trekken.
Persoonlijk niet te lang mee wachten en gelijk aangeven als er wat zit. Hoe eerder men erbij is, deste makkelijker is het herstel.

Geplaatst: 13.07.2012 - 08:09
door sbv
Bij mijn vader ging het best snel met de afhandeling. Hij is bij dealer langs geweest en het aangegeven. Men heeft foto's gemaakt en na overleg met Volvo Nederland is er besloten tot herstel over te gaan. Bij hem zat het maar aan 1 kant en dat is netjes gemaakt bij schadeherstel bedrijf.

Geplaatst: 13.07.2012 - 08:10
door Taranis
Met schriftelijke garantie?

Geplaatst: 13.07.2012 - 08:10
door sbv
Tip aan iedere V70n bezitter wiens auto nog geen 8 jaar oud is, kijk er goed naar en neem eventueel tijdig actie.
Voor auto's ouder dan 8 jaar, kijk er ook goed naar. Indien het nog niet zichtbaar is aan de buitenkant, dan snel actie nemen en vervang desnoods het deurrubber gelijk mee

Geplaatst: 13.07.2012 - 08:11
door Quota
Kijk, dan ga ik de dealer ook maar eens vragen om er naar te kijken bij de volgende beurt. ik heb zelf al geconstateerd bij SBV een tijdje terug dat het bij 1 achterportier te zien is, maar de voorportieren hebben we toen met rust gelaten....

Wel fijn om te horen dat er nu eindelijk een voor de gedupeerde (Taranis) een passende oplossing is gevonden!

Geplaatst: 13.07.2012 - 08:12
door jee-bee
Dat is ook weer zo.

Geplaatst: 13.07.2012 - 08:15
door sbv
jee-bee schreef:Dat is ook weer zo.
Ik heb overigens nooit gezocht op andere fora of het daar ook naar voren komt.
Ik neem aan dat jij met Duitse auto rijdt, waarschijnlijk dien je dan ook bij Duitse dealer langs te gaan. Hoe de afhandeling in Duitsland is weet ik niet. Mogelijk kan je ook gewoon bij Nederlandse dealer langs.
Laat je niet te snel wegsturen met de melding dat komt nooit voor, ik zou dan zeggen loop naar de occasion V70n en kijk er eens bij een paar, denk dat je wel wat gaat zien

Geplaatst: 13.07.2012 - 08:24
door jee-bee
Ja, dit is mijn eerste volvo en ik ben nog nooit bij de dealer hier in gronau geweest. Ik heb de auto nu een half jaar. Om nu meteen met zoiets op de stoep te staan is ook zoiets. Daarom dacht ik om te wachten tot het onderhoud over een paar maand.

Kan best zijn dat het bij mij niet zo ernstig is, maar ga het wel in de gaten houden. Zeker aangezien er nog garantie op zit. Auto is van maart 2005.

Geplaatst: 13.07.2012 - 15:01
door HansEindhovenV70
Lijkt me dat de autos die het hier betreft toh een (schade) voorgeschiedenis hebben oid. Ik heb zlf een V70 an 2002 waarvan ik de cmplete histor ken en de auto al lang in bezit heb. De auto staat altijd buiten. Ik heb net goed onder alle rubbers gekeken en kan hier nergens ook maar 1 spatje roest vinden!