Pagina 2 van 8

Geplaatst: 15.07.2012 - 14:26
door Ben
Dus iets wat je al jaren gewend bent heeft nu een naam gekregen :-)

Geplaatst: 15.07.2012 - 14:28
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 15.07.2012 - 14:32
door Jannock
dbosker schreef:2 weken geleden 30.000 km beurt voor de V60D5 AWD GT.
Alles geupdate, Sensus 3.0.
Ik heb er even op gewacht, omdat ik toch nog vakantie had.
Keurig netjes kaartje aan de versnellingshandle met uitleg van service 2.0 + doosje pepermuntjes.
Kosten: EUR 368,01. Dus wel degelijk beneden de EUR 500,--
Afgelopen week: 30.000 km beurt S60 D5 GT bij Volvo-dealer:
- Pakking
- Oliefilter
- Multifilter
- Olie
- Ruitensproeier vloeistof
- Sensus update 3.0

Kosten: EUR 353,03

Geplaatst: 15.07.2012 - 14:38
door Janhertogh
Ha Ben. Verschrikkelijk boos....
Nee hoor verre van maar ben je me na zeven reacties al beu;) ?
Mijn slechte dealerervaring delend gaf mij reden om netjes te reageren op de reacties die binnenkwamen. De kern van mijn kennelijk te kritische inbreng lijkt me nu wel duidelijk. Minder kwade reacties zal ik hier ook delen hoor. De ambitie is te gaan werken aan mijn gemiddelde.

Geplaatst: 15.07.2012 - 14:43
door Thom
Onderhoud (werkplaats) is de kurk waar een dealer op drijft. Dat men dat aantrekkelijk 'verpakt', is m.i. niet echt vreemd. Zoals ik het lees, bent u ontevreden over hoe u bent geholpen en over een niet goed uitgevoerde reparatie.
Gaat het dan niet wat ver om dan meteen de hele organisatie dat aan te rekenen? U kunt uw ongenoegen toch uiten bij de betreffende dealer, en het staat u vrij de volgende keer een andere dealer bezoeken voor onderhoud. Vooralsnog scoort Volvo naar mijn weten in diverse onderzoeken hoog op het gebied van service..

Geplaatst: 15.07.2012 - 14:43
door Ben
Een forum nodigt uit om te gebruiken als plek om je ongenoegen te spuien, lekker anoniem en zonder consequenties. Daar ben ik altijd een beetje bedacht op want het is niet de bedoeling om Volvo-forum op zo'n manier te gebruiken.
Maar goed te zien dat het v.w.j.b. een toevalstreffer was ;-)

Ennuh ..... had je je al voorgesteld? Met foto's en zo :D

Geplaatst: 15.07.2012 - 15:26
door Gerardf
Even een voorbeeld hoe het ook kan: Ik had een sporadische storing m.b.t. de rembekrachtiger. Auto uitgelezen en men kwam tot de conclusie dat een sensor defect was. Storing is niet meer opgetreden.
Ik wordt echter 2 weken later door de werkplaats van de dealer terug gebelt met de vraag of de storing echt niet meer terug gekomen is. Je probleem is dus niet vergeten op het moment dat je deur uitgelopen bent.

Veel van de zaken van Service 2.0 werden echter al uitgevoerd door deze dealer voordat het ge-introduceerd werd. Daarom voor mij toch de dealer.

Geplaatst: 15.07.2012 - 15:35
door MarioC70
Jannock schreef:
dbosker schreef:2 weken geleden 30.000 km beurt voor de V60D5 AWD GT.
Alles geupdate, Sensus 3.0.
Ik heb er even op gewacht, omdat ik toch nog vakantie had.
Keurig netjes kaartje aan de versnellingshandle met uitleg van service 2.0 + doosje pepermuntjes.
Kosten: EUR 368,01. Dus wel degelijk beneden de EUR 500,--
Afgelopen week: 30.000 km beurt S60 D5 GT bij Volvo-dealer:
- Pakking
- Oliefilter
- Multifilter
- Olie
- Ruitensproeier vloeistof
- Sensus update 3.0

Kosten: EUR 353,03

Dat is toch knap geld voor een uur werk. :)

Geplaatst: 15.07.2012 - 17:09
door Gast
MarioC70 schreef:
Jannock schreef:
dbosker schreef:2 weken geleden 30.000 km beurt voor de V60D5 AWD GT.
Alles geupdate, Sensus 3.0.
Ik heb er even op gewacht, omdat ik toch nog vakantie had.
Keurig netjes kaartje aan de versnellingshandle met uitleg van service 2.0 + doosje pepermuntjes.
Kosten: EUR 368,01. Dus wel degelijk beneden de EUR 500,--
Afgelopen week: 30.000 km beurt S60 D5 GT bij Volvo-dealer:
- Pakking
- Oliefilter
- Multifilter
- Olie
- Ruitensproeier vloeistof
- Sensus update 3.0

Kosten: EUR 353,03

Dat is toch knap geld voor een uur werk. :)
Ja dat kan wel, maar als ik de verhalen hoor van VW is Volvo daar echt geen uitzondering mee. Zijn pakketprijzen.

Geplaatst: 15.07.2012 - 17:27
door Oceanracer
Bij VW zijn die vaste onderhoudsbeurten afhankelijk van het model. Je betaalt voor een Lupo/Fox/Polo € 239,00 voor een Golf/Bora € 249,00 en voor een Passat/Sharan € 289,00.

Geplaatst: 15.07.2012 - 17:33
door Gast
Verschil tussen mijn V60 en Passat/Sharan is dus 8 tientjes.
Vind ik (met alle respect overigens) nog een te overzien verschil.

Geplaatst: 15.07.2012 - 21:12
door ovlov058
dbosker schreef:Verschil tussen mijn V60 en Passat/Sharan is dus 8 tientjes.
Vind ik (met alle respect overigens) nog een te overzien verschil.
Als het in je voordeel was wel :P

Lijkt de dure VAG toch nog een luttele 25% goedkoper :wink:

Is toch niet te negatief voor dit forum? hoop ik :roll:

Geplaatst: 15.07.2012 - 22:12
door Gast
Ik heb mijn collega anders ook niet echt positief horen spreken over de onderhoudsprijzen van zijn Tiguan.

Geplaatst: 15.07.2012 - 23:35
door Schorpioen
Janhertogh schreef: Mijn serviceadviseur had het verstand van een autistische vaatdoek. Type 'we hebben de auto uitgelezen en niets gevonden, dan zal er ook wel niets aan de hand zijn'
Een veel voorkomende misvatting over het uitlezen van de diverse systemen is, dat alles daar zonder meer uit te halen zou zijn.

Niet dus. Niet alle gemelde storingen op het display zullen een foutmelding opslaan en alleen opgeslagen fouten kunnen worden uitgelezen. Daarbij kun je meerdere foutmeldingen hebben en maar 1 echte fout. Andere meldingen zijn weer het gevolg van die ene.
Geen opgeslagen fout, is dus niets ernstigs aan de hand.
Bovenstaande reactie is op dat moment dan ook te verklaren.

Ze kunnen moeilijk zeggen: Oh de klant heeft iets gemerkt, wij kunnen via uitlezen niets vinden. Dan halen we de hele auto maar uit elkaar in de hoop iets te vinden. Uren berekenen we wel aan de klant door.
Denk dat je dan ontploft als je de rekening krijgt.

Geplaatst: 16.07.2012 - 10:33
door josas1
Ik heb vorig jaar mijn S80 gekocht bij een universele garage.
Vanaf een maand nadat ik de auto had, een motormanagementlampje dat brandde.
Maandenlang ben ik terug gewenst omdat ze het probleem niet bij de kop konden pakken. Uitlezen met een of ander algemeen storingsdiagnose apparaat...Ja, de storing stond vermeld, maar men wist er niet mee om te gaan.
Al die tijd goed geholpen, maar man, wat werd ik er moe van!!!!!
De service was echt niet slecht...maar:
Ik was een soort proefkonijn, leek het wel, voor zn eigen monteurs...
Ik stelde voor om m naar de echte dealer te brengen en deze heeft middels een sw update en nog wat kleinere schoonmaak zaken, de auto storingsvrij gekregen.

Dus, mi zegt service lang niet altijd wat en ben ik beter gebaat bij kundig personeel met de juiste apparatuur.
Overigens gaan mijn Volvo's, sinds ik ze rij, naar specialist Van Tilburg in Deurne..goede service, vakmanschap en Volvo software!!
Ook daar zijn wel eens wat aanmerkingen te maken geweest, maar alles werd prima opgelost.
Service 3.0 ;)

Geplaatst: 16.07.2012 - 10:48
door Volvoman
Onze vorige Volvo's kochten we bij een Volvo specialist. Niets dan lof over die garage. Ze reden ermee naar de Volvo dealer en lieten hem daar resetten, uitlezen etc. Met de huidige Volvo blijf ik dus gewoon daar waar het het best is. Er komt niemand aan mijn Volvo, behalve de Volvo dealer!

Geplaatst: 16.07.2012 - 11:17
door Diesel70
DBosker
2 weken geleden 30.000 km beurt voor de V60D5 AWD GT.
Alles geupdate, Sensus 3.0.
Ik heb er even op gewacht, omdat ik toch nog vakantie had.
Keurig netjes kaartje aan de versnellingshandle met uitleg van service 2.0 + doosje pepermuntjes.
Kosten: EUR 368,01. Dus wel degelijk beneden de EUR 500,--
Ga jij in Nederland of in Duitsland naar de dealer.
Ik hoor toch steeds meer verhalen dat de dealer in Duitsland goedkoper is.

Geplaatst: 16.07.2012 - 11:22
door Gast
NL. Zou best kunnen dat men daar iets goedkoper is. Moet je alleen wel een goede dealer weten te vinden.
In Aurich zat een dealer die op een gegeven moment geen dealer meer was, alleen service verleende. Schijnt dat hij op de fles is.
Dan heb je in Papenburg Ahrens, waar ik op zich niet zo'n goed gevoel bij heb. Een keer een voorruit laten vervangen van de V50, was op zich goed.
Toen ik een V60 wilde kopen bij hun geweest. Kreeg een inruilprijs voor de V50 die nergens op sloeg, in NL behoorlijk hogere inruilprijs ontvangen.
N.a.v. de offerte nog gebeld, werd de prijs iets bijgesteld (maar niet veel). Daarna niets meer gehoord of gezien, niemand die nog even belde om te vragen of men mij verder kon helpen, en of alles duidelijk was.
Dan beland je voor de volgende dealer vervolgens in Rheine of Oldenburg.

Geplaatst: 16.10.2012 - 21:50
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 17.10.2012 - 06:41
door jan weemering
ik vind 400 voor remblokken voor en uitlijnen ook wel erg veel hoor.
zonder de goede bedoelingen van de dealer in twijfel te trekken ,aar mogen we weten welke dealer dat was...........of mag dat niet?