Bougie losgeschoten tijdens het rijden

Geproduceerd bij NedCar in Born
Ramon&Ramon
7th Gear member

Een nieuwe kop monteren omdat de bougieschroefdraad is beschadigd is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.
Wie je dat aanpraat die spoort naar mijns inziens niet of wil veel geld aan je verdienen.
Trucker
6th Gear member
Contacteer:

Remon schreef:Reden van mijn vragen is het volgende:
Adac gaf aan bij afslepen naar volvo garage dan wordt er een nieuwe kop gemonteerd kosten:2000 euro of meer.

Nu is er bij een andere garage een helicoil geplaatst. Adac gaf ook als oorzaak dat de bougie niet met een momentskeutel is aangedraaid (fout monteur).

Indien kop vervangen dient te worden is auto total los en vooral omdat er Lpg op zit is het handig e.a op papier te hebben.

Nogmaals mijn vraag, is een helicoil net zo betrouwbaar als een nieuwe kop.

Wat wil je nu eigelijk op papier hebben ?
dat een monteur een fout gemaakt heeft of dat een helicoil 100.000 km mee gaat.
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Frank87
1st Gear member

Ik ben het eens met de meeste hier. Helicoil plaatsen.

Dus...

Wil je doorrijden met deze auto maar geen 2000 voor een nieuwe kop, laat dan een helicoil plaatsen en plaats nieuwe bougies. Kosten zullen reuze meevallen want een helicoil wordt door een professional er redelijk vlot in gezet.
Die helicoil is een soort "Snijschroef" Deze snijdt zich met zijn buitenkant in het relatief zachte aluminium op dezelfde plek. De binnenkant van de helicoil vormt dan de nieuwe schroefdraad. Prachtige en solide oplossing voor aluminium blokken met vervormingen.

Wil je de auto total loss hebben en het liefst je schade nog verhalen op de monteur die de bougies er in heeft gedraaid (als het je lukt!). Verzamel dan de gegevens over de 2000 euro kostende reparatie om de zaak total loss te verklaren.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Wat een moeilijk gedoe over een eenvoudig klusje!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”