Pagina 2 van 2
Geplaatst: 11.08.2012 - 23:52
door Ramon&Ramon
Een nieuwe kop monteren omdat de bougieschroefdraad is beschadigd is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.
Wie je dat aanpraat die spoort naar mijns inziens niet of wil veel geld aan je verdienen.
Geplaatst: 12.08.2012 - 11:40
door Trucker
Remon schreef:Reden van mijn vragen is het volgende:
Adac gaf aan bij afslepen naar volvo garage dan wordt er een nieuwe kop gemonteerd kosten:2000 euro of meer.
Nu is er bij een andere garage een helicoil geplaatst. Adac gaf ook als oorzaak dat de bougie niet met een momentskeutel is aangedraaid (fout monteur).
Indien kop vervangen dient te worden is auto total los en vooral omdat er Lpg op zit is het handig e.a op papier te hebben.
Nogmaals mijn vraag, is een helicoil net zo betrouwbaar als een nieuwe kop.
Wat wil je nu eigelijk op papier hebben ?
dat een monteur een fout gemaakt heeft of dat een helicoil 100.000 km mee gaat.
Geplaatst: 21.08.2012 - 00:45
door Frank87
Ik ben het eens met de meeste hier. Helicoil plaatsen.
Dus...
Wil je doorrijden met deze auto maar geen 2000 voor een nieuwe kop, laat dan een helicoil plaatsen en plaats nieuwe bougies. Kosten zullen reuze meevallen want een helicoil wordt door een professional er redelijk vlot in gezet.
Die helicoil is een soort "Snijschroef" Deze snijdt zich met zijn buitenkant in het relatief zachte aluminium op dezelfde plek. De binnenkant van de helicoil vormt dan de nieuwe schroefdraad. Prachtige en solide oplossing voor aluminium blokken met vervormingen.
Wil je de auto total loss hebben en het liefst je schade nog verhalen op de monteur die de bougies er in heeft gedraaid (als het je lukt!). Verzamel dan de gegevens over de 2000 euro kostende reparatie om de zaak total loss te verklaren.
Geplaatst: 21.08.2012 - 13:59
door Ramon&Ramon
Wat een moeilijk gedoe over een eenvoudig klusje!