Pagina 2 van 8
Geplaatst: 23.07.2012 - 13:58
door EVV
Bij de oude 2.5T was dit iets wat toch wel eens voor komt, misschien is er bij de overgang naar de nieuwere generatie motoren niets aan de cilinderbus veranderd en kan het probleem nog steeds ontstaan.
Geplaatst: 23.07.2012 - 14:31
door sju_art
Als ze nu de kop er van af halen weten ze genoeg over de koppakking, maar dan staat ie er al, met z'n motor los.
Er komen waarschijnlijk ook nog homokineten bij, dus het rekensommetje word aardig hoog.
Ik denk er over hem een jaar te schorsen en zelf de boel uit en in te bouwen. Ik heb me dit altijd voor genomen te gaan doen, alleen is het moment om het te doen wat eerder gekomen.
Geplaatst: 23.07.2012 - 16:24
door gold
Jasses... slecht nieuws!
Geplaatst: 23.07.2012 - 16:30
door sju_art
Lekker, precies een maand voor Italie...
Maarja beter dan een week/dag voor Italie

Geplaatst: 23.07.2012 - 17:50
door JeroenSpock
Als je heen en weer naar Italiƫ een paar keer koelvloeistof moet bijvullen, en ja wil hem daarna zelf uit elkaar en in elkaar zetten, dan zou ik er gewoon mee op vakantie gaan.
Je weet alleen niet of er DAAR nog meer gaat gebeuren. Ligt er even aan op Murphy ongemerkt mee gaat of niet.
Geplaatst: 23.07.2012 - 18:46
door sju_art
Ben wel goed verzekerd, dus mocht er wat gebeuren zouden we hoogstens een dag verliezen en vervangend vervoer krijgen.
Geen gek idee, zal het met de reisgenoten bespreken.
Alternatief is wel een 960 station op benzine

.....
Geplaatst: 23.07.2012 - 20:59
door sju_art
Nee wacht, daar kom ik op terug. Ik denk niet dat het op iet wat bijvullen uitkomt. Ik denk dat wij met bloedheet weer, midden op een berg of in een tunnel stil komen te staan met een motor aan de kook

....
960, here we come

?
Geplaatst: 23.07.2012 - 21:04
door Laguna-S60
zou inderdaad niet met de s60 weggaan als ie er zo bijstaat...
Geplaatst: 23.07.2012 - 21:07
door sju_art
Vlak voor Berlijn, hebben we ook 2 uur lang stil gestaan, niet wetend of het goed kwam. De S60 gaat hoogst waarschijnlijk in coma......
de 400.000 km gaat ie niet halen :S
Geplaatst: 23.07.2012 - 21:09
door Laguna-S60
ach.., uiteindelijk komt ie wel weer uit de coma toch?!
Geplaatst: 23.07.2012 - 21:32
door sju_art
denk het wel, alhoewel hij kan de operatie natuurlijk niet overleven.
Geplaatst: 23.07.2012 - 21:38
door Laguna-S60
heb ik het volste vertrouwen in

Geplaatst: 23.07.2012 - 21:51
door sju_art
haha, bedankt, maar duim maar voor de S60

Geplaatst: 23.07.2012 - 23:23
door M@rcel
*duimen doet
Geplaatst: 24.07.2012 - 01:30
door Frederick
Klinkt helemaal niet goed...
Zeer edelmoedig van je om hem te reanimeren, maar al gedacht aan inruilen?
Geplaatst: 24.07.2012 - 08:45
door sju_art
Ik ben bang dat een S60 MY2001, met 377.496 km op de teller met vermoedelijk scheurtjes in de cilinderwanden heeeeeeeeel weinig gaat opbrengen

. In tegenstelling tot de vorige eigenaar
(vermoed ik) naai ik liever m'n vriendin dan anderen.
Het lot wil, dat m'n vriendin begripvol is en we bezig zijn een huis te kopen. We hebben 3 kandidaten die allemaal een grote schuur/garage hebben omdat ik graag zou willen klussen aan een auto en we een old timertje willen kunnen stallen.
Plus ze heeft bijna haar rijbewijs en wil dan een leuk autootje; oftewel er is al finaciering voor vervangend vervoer en dat zal dus op LPG G3 gaan lopen om eerst mij naar m'n werk te krijgen en later word het haar boodschappen autootje.
In theorie kan het dus allemaal.
En ik vind het een geweldige auto (de S60), rijd zo heerlijk. Als er een ander blokje in ligt die goed is, hoef ik ook niet iets anders.
Noem het een youngtimer restaureren

.
En wat moet je anders. Vanwege het kopen van een huis ga ik geen 10.000 euro uitgeven om iets jongers te halen. Liever 10.000 euro voor een leuke inrichting en een saaie zak jappanner (ik hoop stiekem toch nog een S40 ofzo

) voor het "auto rijden". Want;
DIT WAS M'N EIGEN STOMME SCHULD.
Leer momentje van 2012; koop geen oude meuk.
Allen bedankt voor het medeleven.
Geplaatst: 24.07.2012 - 09:14
door JeroenSpock
sju_art schreef:Leer momentje van 2012; koop geen oude meuk.
Dus, mooie nieuwbouwwoning met garage?

Geplaatst: 24.07.2012 - 09:29
door EVV
Waarom zou je er eigenlijk niet gewoon in door blijven rijden? Zolang het koelwater verbruik niet al te gek wordt en de auto prima loopt en betrouwbaar is zou ik er gewoon in door blijven rijden. Motorblok is toch al afgeschreven als er scheurtjes in zitten.
Inderdaad is inruilen geen optie, ik heb een jaar geleden mijn S60 proberen te verkopen met kleinere gebreken (fusee kogel, uitlaatspruitstuk pakking, airco pomp) en minder kilometers , niemand heeft er interesse in.
Geplaatst: 24.07.2012 - 10:32
door diesel01
Het is maar goed dat bart simpson op vakantie is want die was vast begonnen over LPG en hoge kilometerstanden.
Noujaah het is gewoon balen als je het overkomt en kost altijd geld.
Geplaatst: 24.07.2012 - 11:00
door Laguna-S60
EVV schreef:Inderdaad is inruilen geen optie, ik heb een jaar geleden mijn S60 proberen te verkopen met kleinere gebreken (fusee kogel, uitlaatspruitstuk pakking, airco pomp) en minder kilometers , niemand heeft er interesse in.
gewoon niks zeggen
