Pagina 2 van 2

Geplaatst: 29.07.2012 - 23:08
door Nosferatu
Update: de lokale Volvo man had via zn netwerkje nog wat 940 onderdelen en zet de 'nieuwe' ruit er voor 100 euro (incl btw en uren) in. Zo,da's opgelost :D

En DJ Nosferatu ken ik niet. Alles waar DJ voor staat is niet aan mij besteed :razz:

Geplaatst: 30.07.2012 - 04:07
door Toysoldier
100 euro?! ik ga dus ook echt de dealer bellen voor mijn 960 dan.. Carglass en andere firma's zaten rond de 600 euro voor een nieuw raam..

Geplaatst: 30.07.2012 - 12:54
door arjan_de_jong
Hij heeft het over de volvo man. Ik denk niet dat hij hrt over een dealer heeft dan.

Het zal me trouwens niet verbazen dat het voor raam van een 960 anders is.

Geplaatst: 30.07.2012 - 13:07
door Ben
Zal vast geen nieuwe ruit zijn.

Geplaatst: 30.07.2012 - 15:04
door Nosferatu
Nee,is geen nieuwe ruit, en nee het is niet de dealer. Is een jongen in het gehuchtje even verderop die in old-timer Mercedessen en Volvo's doet.
Huidige ruit zit vol putten en krasjes wat bij zonlicht het zicht flink belemmerd, de ruit die er nu staat komt uit een 940 die maar 150.000km heeft gelopen. In perfecte staat. :)

Geplaatst: 30.07.2012 - 19:05
door Ziko
Dan ben ik wel benieuwd wie dat is, aangezien ik ook in Zeeuws-Vlaanderen vertoef ;)

Geplaatst: 30.07.2012 - 19:28
door wim de jong
Hmmmm...... ietsjes tegenstrijdig:
.....Huidige ruit zit vol putten en krasjes wat bij zonlicht het zicht flink belemmerd ......
en
..... In perfecte staat......
Een nieuwe ruit is na een tijdje ook vol putjes, maart het zicht wordt mi niet belemmerd? Is deze ruit al uit een andere auto gekomen omdat het de gebruiker irriteerde die putjes en krasjes?

Geplaatst: 30.07.2012 - 23:03
door Nosferatu
Begrijp je vraag niet helemaal Wim, ook niet na verschillende keren herlezen.
De huidige ruit, de voorruit die nu in/op/aan de auto zit dus, is op ongeveer elke 2 mm versierd met krassen en putjes. Alsof de vorige eigenaar eens een grindregen tegen de ruit heeft gehad. En ja, een laagstaande zon fragmenteert dan behoorlijk op je ruit. Zodanig dat je weinig meer ziet :)

En een nieuwe ruit is ook eindig, dat heb je goed gezien. Alles is eindig. Al maakt het een groot verschil hoe je er mee omspringt.

Geplaatst: 30.07.2012 - 23:17
door Ramon&Ramon
Iroll schreef:Dit is de originele Nosferatu uit de gelijknamige eerste vampierfilm uit de 20er jaren:
Afbeelding

Lijkt op m,n schoonmoeder. :)

Geplaatst: 02.08.2012 - 16:28
door mightyspawn
Ik zou er pas een nieuwe ruit inzetten als die APK afkeur is. De wegen worden door de crisis nog amper schoon gehouden. De putjes en sterretjes stijgen met hoog tempo.

Heb vorig jaar nieuwe ruit gekregen. Verticaal en Horizontaal zat er een barst. Was wonderbaarlijk nog APK goedkeur. Maar ik vond t gevaarlijk. Via carglass (familielid werkt er) goeie deal kunnen sluiten. Nu een jaar verder. Heb ik welgeteld 1 ster en denk al 10 putjes.

Oke ik rij bijna 1200 de week met mijn 740 voor werk, bedrijfsauto krijg ik volgend jaar pas. Crisis he.

Geplaatst: 02.08.2012 - 20:54
door arjan_de_jong
Ik rij zelf ook heel veel KM's Meer dan 50.000 km per jaar iig en nog nooit een ster opgelopen. Heb altijd de pech dat ze er al in zitten als ik een auto koop...

Geplaatst: 02.08.2012 - 23:17
door mightyspawn
Misschien is de neus van een oud 740 nadelig ontworpen wat vliegend/op weg liggend spul omhoog gooit. Ik kleef niet en rij al helemaal niet achter vrachtwagens en ben ook geen snelheidsduivel. A1 tussen deventer-Enschede heb ik de meeste schade opgelopen.

Geplaatst: 06.08.2012 - 01:19
door Broabander
Pas op voor Polo'tjes rond de eeuwwisseling, daar heb ik letterlijk 5 sterretjes in een week mee gereden. Zowel de 440 als de 850 nog geen sterretje extra, op 40.000 km in anderhalf jaar.