Blue vision, blauw of wit

Geproduceerd bij NedCar in Born
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

arnoudh schreef:Eén voordeel is wel dat deze lampen een stuk langer meegaan dan de 4,95 per stuk twee lampen...

Ik heb in mijn vorige auto ook BlueVision lampen gehad, en aangezien deze toch voor geen ene meter blauwig waren heb ik in de Volvo maar gewoon de VisionPlus lampjes gezet. Alleen de stadslichten heb ik BlueVision lampjes in gezet, volgens mij komt daar nog het meeste blauw vanaf...
Die stadlichtjes van Blue Vision heb ik er niet ingezet. De ledlampjes die ik heb zijn veeeeel blauwer. Dus als je echte blauwe stadlichten zoekt die goed bij xenonlampen passen, dan moet je ledlampjes pakken.
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
arnoud
8th Gear member

Ik heb normale H7 lampjes, geen xeon, dus daar passen de normale stadslichtjes IMHO beter bij dan erg blauwe LEDjes...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Barracuda_82 schreef:Die stadlichtjes van Blue Vision heb ik er niet ingezet. De ledlampjes die ik heb zijn veeeeel blauwer. Dus als je echte blauwe stadlichten zoekt die goed bij xenonlampen passen, dan moet je ledlampjes pakken.
Kun jij op enig moment het verschil nog zien tussen de blauwe zwaai/flitslichten van hulpverleners en de blauwe lampen van die idioten met die blauwe ledjes? gelukkig wordt er stevig tegen op getreden.
Laurens
1st Gear member

bart simpson schreef: Kun jij op enig moment het verschil nog zien tussen de blauwe zwaai/flitslichten van hulpverleners en de blauwe lampen van die idioten met die blauwe ledjes? gelukkig wordt er stevig tegen op getreden.
Hij doelt op de witte leds met een blauwe gloed, net als bij xenon. Het verschil tussen xenon en blauwe zwaailichten lijkt mij duidelijk. De écht blauwe leds kunnen echter wel verwarring veroorzaken.
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

Natuurlijk zijn de led's niet echt blauw. Inderdaad meer een xenonkleurtje.
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
MDA
5th Gear member

Tja... geinige topic... Iedereen heeft eigenlijk dezelfde ervaring. Volgens mij is de algehele conclusie dit: Bluevision net als Nightguides zijn niet echt blauw, maar geven wel duidelijk meer licht, en dat is toch fijn 's nachts als het regent op een onverlichte b-weg...

Ik heb exact dezelfde ervaring: Ik was niet zo blij met het licht (origineel) van mijn v40 phase1, dus op naar de Halfords, nightguide en bluevision overwogen, toch maar nightguides gekocht (meer licht, minder blauw). Gemonteerd en vergeleken met het origineel, en inderdaad: niet zo heel erg blauw. Ik was niet zo heel erg blij... Paar dagen later in de stromende regen en het donker naar huis gereden: Duidelijk verschil en veel beter zich. Toch Blij :)

Zo zie je maar... als je blauwe lampen wil hebben moet je toch maar een golf kopen :D (zie andere topic...)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”