Wielophanging

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Gebruikersavatar
Nelisdepelis
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 26.03.2011 - 02:18

Iroll schreef:Mooi dat het is opgelost!
Als je nog eens een fusee moet vervangen, met een vuistje en een hamer sla je hem er zo uit. Het vuistje hou je stevig tegen de achterkant van het fusee huis gedrukt. Met je andere hand geef je aan de tegenover liggende kant, waar je tegenaan kijkt dus, een stevige tik met de hamer tegen het huis. Het huis is namelijk heel iets ovaal, sla je ertegen dan krijgt de versleten kogel ruimte en valt eruit. Klinkt lomp maar is een heel gebruikelijke en snelle methode, je slaat niets stuk. Werkt ook bij spoorkogels.
Dit klinkt goed, bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
ArjanV
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

Misschien ten overvloede, maar ik heb daar een plaatje van...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Da's een mooi en duidelijk plaatje. Zegt toch altijd meer als 1000 woorden!
Frans245
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 17.01.2008 - 19:00
Locatie: 't Gooi

Heb ook laatst mijn hardischijf vervangen,oude was over de houdbaarheidsdatum heen.
Heb aan de claxondraad een extra (lange) draad gesoldeerd bij de onderkant (stuurhuis zijde). Daarna de hardischijf losgemaakt en de draad teruggetrokken, soldeerverbinding losgemaakt,nieuwe schijf over de draad en draadjes weer aan elkaar gesoldeerd. De draad teruggetrokken en de boel weer vastgezet. Soldeerverbinding losgemaakt en draad weer aan de claxons verbonden.
Geen probleem met de draad door de stuurhuis stang "pielen".
Deze methode kan je natuurlijk ook voor de ander zijde richting stuur toepassen
Frans z'n Volvo's:
Volvo P221, 1965 Amazon Kombi B18A +overdrive
VolVo V70 2.4 2003(MY04) Edition II,
Volvo V40 D3 Nordic+, MY17(2016)
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”