Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08.08.2012 - 13:59
door Nelisdepelis
Iroll schreef:Mooi dat het is opgelost!
Als je nog eens een fusee moet vervangen, met een vuistje en een hamer sla je hem er zo uit. Het vuistje hou je stevig tegen de achterkant van het fusee huis gedrukt. Met je andere hand geef je aan de tegenover liggende kant, waar je tegenaan kijkt dus, een stevige tik met de hamer tegen het huis. Het huis is namelijk heel iets ovaal, sla je ertegen dan krijgt de versleten kogel ruimte en valt eruit. Klinkt lomp maar is een heel gebruikelijke en snelle methode, je slaat niets stuk. Werkt ook bij spoorkogels.
Dit klinkt goed, bedankt voor de tip!
Geplaatst: 09.08.2012 - 18:52
door ArjanV
Misschien ten overvloede, maar ik heb daar een plaatje van...

Geplaatst: 09.08.2012 - 22:54
door Iroll
Da's een mooi en duidelijk plaatje. Zegt toch altijd meer als 1000 woorden!
Geplaatst: 04.10.2012 - 07:23
door Frans245
Heb ook laatst mijn hardischijf vervangen,oude was over de houdbaarheidsdatum heen.
Heb aan de claxondraad een extra (lange) draad gesoldeerd bij de onderkant (stuurhuis zijde). Daarna de hardischijf losgemaakt en de draad teruggetrokken, soldeerverbinding losgemaakt,nieuwe schijf over de draad en draadjes weer aan elkaar gesoldeerd. De draad teruggetrokken en de boel weer vastgezet. Soldeerverbinding losgemaakt en draad weer aan de claxons verbonden.
Geen probleem met de draad door de stuurhuis stang "pielen".
Deze methode kan je natuurlijk ook voor de ander zijde richting stuur toepassen