Pagina 2 van 11
Geplaatst: 06.08.2012 - 20:48
door Gast
Over de olie heb toen nog specifieke vragen gestel en de olie die powerflush gebruikt, voldoet aan de specificaties van Volvo.
Ik ben wel nieuwsgierig wat Gery daar nu van vindt. Is het mogelijk dat dit hoort bij de 6 bak?
Ik ben net terug uit Frankrijk en de mijne heeft zich perfect gehouden,
maar die heeft dan ook geen 1800 / 1900 toeren gezien (ja, alleen even in 1).
Gemiddeld 2800 toeren in 4 (de 5 nog wel even geprobeerd maar zag het brandstofverbruik direct oplopen).
Geplaatst: 06.08.2012 - 22:07
door Hans oet Twent
AlexV70 schreef:Over de olie heb toen nog specifieke vragen gestel en de olie die powerflush gebruikt, voldoet aan de specificaties van Volvo.
Ik ben wel nieuwsgierig wat Gery daar nu van vindt. Is het mogelijk dat dit hoort bij de 6 bak?
Ik ben net terug uit Frankrijk en de mijne heeft zich perfect gehouden,
maar die heeft dan ook geen 1800 / 1900 toeren gezien (ja, alleen even in 1).
Gemiddeld 2800 toeren in 4 (de 5 nog wel even geprobeerd maar zag het brandstofverbruik direct oplopen).
+1 Die van ook! Nagenoeg alles in 4 gedaan. In 5 bergje af en op de langere stukken in Deutschland waarbij de snelheid rond de 110/115 lag.... Hamburg > Bremen > Osnabrück
Geplaatst: 06.08.2012 - 22:23
door Turbodesk
AlexV70 schreef:Over de olie heb toen nog specifieke vragen gestel en de olie die powerflush gebruikt, voldoet aan de specificaties van Volvo.
Ik ben wel nieuwsgierig wat Gery daar nu van vindt. Is het mogelijk dat dit hoort bij de 6 bak?
Ik ben net terug uit Frankrijk en de mijne heeft zich perfect gehouden,
maar die heeft dan ook geen 1800 / 1900 toeren gezien (ja, alleen even in 1).
Gemiddeld 2800 toeren in 4 (de 5 nog wel even geprobeerd maar zag het brandstofverbruik direct oplopen).
Ik heb die vragen gezien en de antwoorden daarop. Echter kan ik daarover niets vinden van BG zelf. Geen enkele datasheet.
Begrijp me alle goed. Ik wil Gery absoluut niet in een kwaad daglicht zetten. Ik wil eerst na mijn vakantie telefonisch contact opnemen met hem.
Waar het mij nu om gaat is, dat als de originele Volvo atf olie werkelijk een minerale olie is, je dan volgens mij geen full synthetische olie kan gebruiken. Dat doe je toch ook niet met je eigen automotor. Laat staan in een gecompliceerde automatische versnellingsbak.
Een full syntheet is namelijk altijd dunner dan een minerale olie. Dit kan volgens mij ook de frictie verminderen bij vollast.
Ik hoop dat er mensen zijn die hier hun gedachten over willen laten gaan.
Geplaatst: 06.08.2012 - 22:50
door sbv
De V70 van mij staat bij dealer, heb nog wat rest garantie punten. 1 opmerking is over het schakelen. Ik durf niet te zeggen wat er in het verleden met gebeurt is en of deze door dealer gedaan is of door iemand anders.
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:01
door Turbodesk
Ik ga nu met een vreemd gevoel in mijn buik slapen na het lezen van dit artikel.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... luid/page3
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:18
door Ramon&Ramon
Geartronic ATF onderdeelnummer is 1161540( 1 liter)
1161640(4 liter)
Oliekwaliteit JWS3309
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:21
door evert65
Tsss... de emoties lopen hoog op daar op dat forum.........
maar uiteindelijk wordt ik ook een beetje nieuwsgierig naar de specs van BG olie
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:29
door Ramon&Ramon
Kan er niet echt emotioneel van worden als ik eerlijk ben!
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:39
door Beers!
Turbodesk schreef:AlexV70 schreef:
Ik heb die vragen gezien en de antwoorden daarop. Echter kan ik daarover niets vinden van BG zelf. Geen enkele datasheet.
Begrijp me alle goed. Ik wil Gery absoluut niet in een kwaad daglicht zetten. Ik wil eerst na mijn vakantie telefonisch contact opnemen met hem.
.
Hou ons op de hoogte. Ik heb net een tweede flush laten doen, 20.000km na de eerste flush. Kreeg problemen weer terug na de eerste. Nu na de tweede ook geen bijzondere verbetering, maar ik heb wel na de flushes steeds die slippende koppeling gehad. Ben dus benieuwd naar je telefoongesprek.
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:41
door Gast
Ik lees idd dat er alleen ATF type JWS3309 gebruikt zou mogen worden (voor de Aisin Warner 6 bak).
En dan alleen van Mobil en Exxon. Castrol komt in het rijtje niet voor.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk of ze het dan hebben over mineraal of synthetisch (men heeft het over beide).
Bepaalde ATF zou minder geschikt zijn ivm de langere ververs intervallen.
Ook op dat forum zijn ze het niet met elkaar eens of BG de juiste ATF levert.
BG ATF zou eigenlijk DexronIII/Mercon zijn, BG plakt zijn naam er op(rebrand).
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:43
door Ramon&Ramon
synthetisch
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:45
door Gast
Ramon&Ramon schreef:synthetisch
Nee, ze praten over beide met het zelfde nummer, maar verschillende merken.
En daar zou het verschil in zitten tussen mineraal en synthetisch ivm levensduur. En slip???
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:48
door Ramon&Ramon
Volvo geeft op synthetische olie voor de geartronic!
Levensduur weet ik niet,eventuele problemen,dat is mogelijk,dat zelfde heb je met de CVT bakken,verkeerde olie en het gaat fout.
Geplaatst: 07.08.2012 - 00:21
door evert65
dus bijeengenomen synt voor GT , en mineraal voor normale automaat als ik het goed heb gevolgd??
Geplaatst: 07.08.2012 - 09:16
door vincent65
En dus niet flushen??
Geplaatst: 07.08.2012 - 10:53
door Morgenstond
evert65 schreef:dus bijeengenomen synt voor GT , en mineraal voor normale automaat als ik het goed heb gevolgd??
Als dat zo is, dan moet die olie zo snel mogelijk uit mijn gewone vijfbak... Ik vraag me wel af of je het eruit krijgt, want als je nu gaat flushen met minerale olie, vermengt de boel zich alleen maar, denk ik. Dat gaat dus ook fout.
Geplaatst: 07.08.2012 - 11:41
door diesel01
Ik heb er vanmorgen extra opgelet en heb de indruk dat de bak niet altijd slipt.
Bij het oprijden van de snelweg ging de automaat bij 2000rpm in lockup terwijl hij in de 5e versnelling stond.
Geplaatst: 07.08.2012 - 15:26
door Brambo67
Eerlijk gezegd is mijn bak ná de flush nog beter gaan schakelen dan hij voorheen deed. De bak 'lockt' inderdaad beter, twijfelt minder. Mijn bak heeft evenveel km's gedraaid als die van jou (Turbodesk) en is op dezelfde bijeenkomst geflushed. Wel was de olie van mijn bak volgens Gerrie nog in uitstekende conditie gezien de hoeveelheid km's. Zelf zei hij dat bakken met deze behandeling en een normaal gebruik nog veel langer mee zouden moeten kunnen, eerlijk gezegd voelt die van mij ook wel zo. In mijn ex-lease V70 (2008) die ik zo'n 50 dkm heb gehad schakelde de bak niet echt anders.
Overigens valt me op dat Gerrie via dit forum al behoorlijk wat omzet (winst?) gedraaid heeft en dat we nog steeds geen stickertje of certificaatje hebben van het flushen. Waarbij ik overigens niet twijfel aan de juistheid van de flush en de gebruikte olie. Een bak kan natuurlijk ook om een andere reden de geest geven. Er is zeg maar (nog) geen causaal verband tussen flush en het probleem van Turbodesk.
Geplaatst: 07.08.2012 - 17:00
door Turbodesk
Ik heb na de flush bij normaal gebruik ook geen problemen ervaren. De automaat reed precies hetzelfde na de flush. Ik heb het ook preventief gedaan.
De problemen ontstaan nu alleen bij vollast, dus met een caravan en bergopwaarts. Daar had ik voorheen geen problemen mee.
Wat ik ook niet begrijp dat is dat BG pretenteerd dat die universele olie van hun praktisch in elke bak te gebruiken is. Sorry, maar dat geloof ik niet.
Net zo min dat je een universele olie hebt voor een automotor kan dat ook niet voor een versnellingsbak.
En wat mij achterdochtig maakt is dat de gegevens van die atf olie nergens te vinden zijn.
Het enige wat ik heb kunnen vinden is de pdf in de bijlage.
Geplaatst: 07.08.2012 - 17:47
door Brambo67
Maarrrrrrr..... heb je inmiddels al contact gehad met Gerrie? Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van zijn kant. Overigens kan ik mij bijna niet voorstellen dat de olie de dader is. Ik heb hier geen argumenten voor trouwens maar die zie ik andersom ook nog niet.