Pagina 2 van 4
Geplaatst: 21.08.2012 - 13:15
door Oceanracer
Die van mij hikt de laatste tijd ook wat bij een koude motor. Heb je de ETM al gereinigd?
Geplaatst: 21.08.2012 - 20:32
door jpwg001
Ja, hij is gereinigd. Ze vertelden me dat de ETM erg vies was. De koude start is nu veel beter. Soms nog weleens een dip in toeren als ik de koppeling intrap. Dan dipt hij even naar de 600 toeren. Maar hij corrigeert snel en veel beter dan eerst.
Geplaatst: 21.08.2012 - 20:45
door Oceanracer
Ja, maar die van jou is van ACTronics....

Geplaatst: 21.08.2012 - 21:37
door jpwg001
Geplaatst: 21.08.2012 - 21:40
door Oceanracer
Nee hoor, hij is gewoon nét even anders...

Geplaatst: 21.08.2012 - 21:43
door jpwg001
Hahaha... Maar dan nog. Reinigen zou bij jou ook een positief effect moeten hebben. Schijnbaar moet je geen remmenreiniger gebruiken. Het schijnt de koolstofbanen kapot te maken.
Geplaatst: 21.08.2012 - 21:50
door Rob2u
Oceanracer schreef:Ja, maar die van jou is van ACTronics....

Vergeet het verhaal van de stickers want dat is alleen van belang bij originele Volvo (=Magneti Marelli) ETM's.
ETM's worden door ACtronics gereviseerd waarbij het versleten sleepcontact wordt vervangen door een contactloze Hall-sensor! Dit is een geheel andere techniek die, als het goed is, veel minder last heeft van vervuiling.
Mijn ervaring in de afgelopen 2,5 jaar hiermee is perfect

Geplaatst: 21.08.2012 - 21:53
door jpwg001
Ik heb zelf de binnenkant niet gezien, maar Sanders junior vertelde me dat de ETM sterk vervuild was. Dat neem ik dan aan. Dat is gebeurd in 3,5 jaar tojd en ruim 70.000 km. Dus welke kleur sticker of ACT het ook is, vervuiling heeft wel invloed.
Geplaatst: 21.08.2012 - 21:54
door Oceanracer
jpwg001 schreef:Hahaha... Maar dan nog. Reinigen zou bij jou ook een positief effect moeten hebben. Schijnbaar moet je geen remmenreiniger gebruiken. Het schijnt de koolstofbanen kapot te maken.
Ik heb in het verleden alleen de luchtdoorvoer en de klep zelf gereinigd, nooit de contacten in de ETM zelf.
Zie hier:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=41803
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:02
door Oceanracer
Rob2u schreef:Oceanracer schreef:Ja, maar die van jou is van ACTronics....

Vergeet het verhaal van de stickers want dat is alleen van belang bij originele Volvo (=Magneti Marelli) ETM's.
ETM's worden door ACtronics gereviseerd waarbij het versleten sleepcontact wordt vervangen door een contactloze Hall-sensor! Dit is een geheel andere techniek die, als het goed is, veel minder last heeft van vervuiling.
Mijn ervaring in de afgelopen 2,5 jaar hiermee is perfect

Die ervaring van andere forumleden is compleet het tegenovergestelde! Ik zou zelf nooit iemand zo'n ETM adviseren.
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:05
door jpwg001
Oceanracer schreef:Rob2u schreef:Oceanracer schreef:Ja, maar die van jou is van ACTronics....

Vergeet het verhaal van de stickers want dat is alleen van belang bij originele Volvo (=Magneti Marelli) ETM's.
ETM's worden door ACtronics gereviseerd waarbij het versleten sleepcontact wordt vervangen door een contactloze Hall-sensor! Dit is een geheel andere techniek die, als het goed is, veel minder last heeft van vervuiling.
Mijn ervaring in de afgelopen 2,5 jaar hiermee is perfect

Die ervaring van andere forumleden is compleet het tegenovergestelde! Ik zou zelf nooit iemand zo'n ETM adviseren.
De mijne is niet vlekkeloos geweest. Toch altijd wel wat inhouden etc. Nu lijkt hij mooier te lopen, maar eerst de winter maar eens doorkomen. Eens kijken of hij dan ook bokt.
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:12
door Oceanracer
Dat bedoel ik dus. En dan heb jij nog niet eens contact gehad met betrokken firma....
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:13
door jpwg001
Nee, dat heeft de verkopende partij voor mij gedaan. Ik meen dat de reparatie 10 dagen heeft geduurd.
Geplaatst: 22.08.2012 - 09:36
door Gast
jpwg001 schreef:De mijne is niet vlekkeloos geweest. Toch altijd wel wat inhouden etc.
Die ervaring hebben meer mensen met die ACTronics ETM's. Na 3 van die krengen, heb ik een originele geplaatst.
En dan zal ik het maar niet hebben over de communicatie van ACTronics.
Nadien kwam ook nog in coulanceregeling (ook voor reeds vervangen ETM's), met dank aan een forumlid en TROS-radar.
Geplaatst: 22.08.2012 - 11:39
door jpwg001
Heb je die auto nog steeds?
Geplaatst: 22.08.2012 - 13:06
door Oceanracer
Alex niet, maar ik wel!

Geplaatst: 22.08.2012 - 13:42
door Gast
jpwg001 schreef:Heb je die auto nog steeds?
Nee, zoals @Oceanracer al opmerkte en in mijn onderschrift staat.
V70 Bi-Fuel 2002 
Geplaatst: 22.08.2012 - 13:43
door jpwg001
Owja... Een D heeft geen ETM.
@ Erwin, jouw OR gaat er voorlopig toch niet uit???
Geplaatst: 22.08.2012 - 20:12
door Oceanracer
Nope!
Mijn jongere broer heeft trouwens sinds vorige week ook een V70 O.R.
Geplaatst: 23.08.2012 - 00:22
door jpwg001
Is hij al lid??? Oceanracer junior. Oceanracer d'n twidde.