vragen LPG 2.4 (140pk)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Flashlube heeft niets met de pomp te maken.
- Akkoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Wauw zeg, 80.000 km; zeker ingeruild omdat de asbak vol zat?MyDJ schreef:Heb 2 jaar gereden met een S60 2.5 Turbo, Vialle LPG G3 + Flash Lube 80.000 km zonder problemen.Akkoord schreef:Offtopic; de combinatie van Volvo-TURBO en LPG is mij van verschillende kanten ten zeerste afgeraden.
...Er zijn hier zelfs R-rijders vanaf MY:04 op LPG...
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37
Na lange tijd gas los en remmen op de motor (zoals op een afrit) loopt 'ie soms op even 4 poten. Is al meer over geschreven op dit forum; er zijn zelfs wetenschappelijke artikelen over geschreven omdat Vialle zelf ook zoekt (en door universiteiten laat zoeken) naar een oplossing.M@rcel schreef:Waar merk je dat aan?Pikantje schreef:ik heb sporadisch last van een bevriezende injector
Groet,
Ford Escort 1.6 GL op LPG / 1987 (170.000) - 1998 (420.000)
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Rij al jaren naar alle tevredenheid op LPG. Tot nu toe één V70 versleten (4.5 ton op de teller). Afgelopen jaar weer een V70 op LPG aangeschaft. Ook een Vialle. Gisteren laten chippen bij Obbe van Volvotune naar aanleiding van het verhaal op https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=10561
Er staat nog steeds een grote glimlach op mijn gezicht
Heel prettig verschil hoe soepel de motor nu loopt. Van 140 naar 180pk en koppel naar 250Nm. Maar met name een mooie constante opbouw van koppel en vermogen. Ik kan het iedereen aanraden 
Er staat nog steeds een grote glimlach op mijn gezicht


V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2806
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Komt veelal door loszittende injectorhouders en uitstroom pijpjes, hierdoor bevriest de injector en kan dan geen lpg inspuiten, heb dit vlgs mij al eens in een topic aangeven, controleer dat maar eens, bij mijn vorige s60 was dat iig het probleem, met 5 nieuwe houderss en pijpjes ringen ed was probleem over.Pikantje schreef:Na lange tijd gas los en remmen op de motor (zoals op een afrit) loopt 'ie soms op even 4 poten. Is al meer over geschreven op dit forum; er zijn zelfs wetenschappelijke artikelen over geschreven omdat Vialle zelf ook zoekt (en door universiteiten laat zoeken) naar een oplossing.M@rcel schreef:Waar merk je dat aan?Pikantje schreef:ik heb sporadisch last van een bevriezende injector
Groet,
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Erwin-S60
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 18.10.2013 - 11:47
- Locatie: Gelderland
Heb een Jeep met een V8 gehad op gas met flashlube,vond het een drama.Ik weet niet of het afstelsysteem inmiddels automatisch gaat maar ik vond dat afstellen een drama.Dan weer te weinig druppels en dan weer ineens tankje leeg..en aangezien het nogal een duur goedje is....is het inmiddels ook wel bewezen dat het werkt..? Want toen nog niet.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 23.10.2016 - 12:00
Dat bedoel ikJohan s60 schreef: ↑10.10.2012 - 22:36 Mijn vorige s60 met LPi en klepbescherming
met 150000 nieuwe Vialle inst.
met 412000 verkocht (klepspeling nog ruim binnen de marges)
nog nooit kleppen gesteld
1x nieuwe injector houders gemonteerd verder niks aan de lpg installatie gehad![]()
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 23.10.2016 - 12:00
heb ook die van het duitse valve protector ingebouwd bij mesman samen met de vialle lpi instalatie,maar twijfel of het wijzer is over te stappen op sequentiele toediening van valve care ipv het kleine verdeelkastje wat er nu zit (1 vd 2 andere opties die ze aanbieden)
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2806
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Valve protector werkt prima, net na de gasklep toedienen, het mengt goed alle cilinders krijgen evenveel, heb bij elkaar 4 ton ervaring met dat systeem.
Bij mijn vorige s60 stonden de kleppen nog op fabrieks specificatie vwb klepspeling, na 4,5 ton.
Bij mijn vorige s60 stonden de kleppen nog op fabrieks specificatie vwb klepspeling, na 4,5 ton.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 23.10.2016 - 12:00
Ja dat las ik idd ! ja echt mooi ! want kleppen stellen is duur geintje als je het niet zelf kan/durft.
Dan laat ik het huidige systeem maar gewoon heb de ERC Gazlube Spezial in het tankje en moet regelmatig bijvullen dus dat werkt goed.
Bij mij zit het er vanaf 226.000 km in en de teller staat nu op 330.000 ongeveeer,heb de klep speling niet gemeten ook naar aanleiding van jou post die ik eerder al las idd,maar af en toe hoor je toch weer iemand die zegt dat door de hogeren verbrandings tempratuur de kleppen te strak komen te staan en om de 100.000 stellen echt wel nodig is.
Maarja er zijn veel mensen die geen Vialle met goed klepsmeer systeem in de Volvo hebben dat zal er wel mee te maken hebben vermoedelijk
Dan laat ik het huidige systeem maar gewoon heb de ERC Gazlube Spezial in het tankje en moet regelmatig bijvullen dus dat werkt goed.
Bij mij zit het er vanaf 226.000 km in en de teller staat nu op 330.000 ongeveeer,heb de klep speling niet gemeten ook naar aanleiding van jou post die ik eerder al las idd,maar af en toe hoor je toch weer iemand die zegt dat door de hogeren verbrandings tempratuur de kleppen te strak komen te staan en om de 100.000 stellen echt wel nodig is.
Maarja er zijn veel mensen die geen Vialle met goed klepsmeer systeem in de Volvo hebben dat zal er wel mee te maken hebben vermoedelijk
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2806
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Je doet ongeveer 5000 km met 500 ML Gaslube, (uitgaande van een verbruik van 1:10) houdt dit in het begin in de gaten. sommige varianten kun je met je vingertop in stellen anderen vereisen een programeer kabel.
Denk eraan dat de klep temperatuur vooral afh. is vh toerental, en in mindere mate vd belasting vd motor
Denk eraan dat de klep temperatuur vooral afh. is vh toerental, en in mindere mate vd belasting vd motor
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel