Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20.08.2012 - 13:54
door NielsPHEV
Dirk-Pieter schreef:
NielsV70 schreef:
Dirk-Pieter schreef:Zelf heb ik de Nederlandse s60 T5 met de 4 cilinder.. Zekr mis het het 5 cilinder geluid, en de beleving daarvan. Maar qua verbruik is hij een stuk zuiniger dan de 5 cilinder variant.. Dat is uiteindelijk ook iets waard..
Hoe zuinig is jouw T5 (hand GT) ?
Gemiddel genomen is 1 op 11/12 goed haalbaar. (handgeschakeld) volgens mij moet het nog zuiniger kunnen, bij minder sportief rijgedrag.
Misschien heeft adaptive cruise control, daar ook wel een positief aandeel in... In het begin was ik nog wat sceptisch, maar nu ik het eenmaal gewend ben, is het ideaal..

Ook een tijdje gereden met een v50 t5, en die was aanmekelijk minder zuinig.. dan moet je denken aan 1 op 8/9 (automaat).
Ik verwacht niet dat een handgeschakelde S60 T5 5 cilinder aanmerkelijk minder zuinig is dan de door jouw opgegeven praktijkwaardes. Ik heb zelf een C70 T5 (5 cilinder) handgeschakeld en haal makkelijk 1:10 de auto is veel zwaarder dat de S60 en cw waarde bij open rijden aanmerkleijk ongunstiger dan gesloten. Hierbij gebruik ik de 250 pk's regelmatig !

Geplaatst: 20.08.2012 - 14:44
door Dirk-Pieter
NielsV70 schreef:
Dirk-Pieter schreef:
NielsV70 schreef: Hoe zuinig is jouw T5 (hand GT) ?
Gemiddel genomen is 1 op 11/12 goed haalbaar. (handgeschakeld) volgens mij moet het nog zuiniger kunnen, bij minder sportief rijgedrag.
Misschien heeft adaptive cruise control, daar ook wel een positief aandeel in... In het begin was ik nog wat sceptisch, maar nu ik het eenmaal gewend ben, is het ideaal..

Ook een tijdje gereden met een v50 t5, en die was aanmekelijk minder zuinig.. dan moet je denken aan 1 op 8/9 (automaat).
Ik verwacht niet dat een handgeschakelde S60 T5 5 cilinder aanmerkelijk minder zuinig is dan de door jouw opgegeven praktijkwaardes. Ik heb zelf een C70 T5 (5 cilinder) handgeschakeld en haal makkelijk 1:10 de auto is veel zwaarder dat de S60 en cw waarde bij open rijden aanmerkleijk ongunstiger dan gesloten. Hierbij gebruik ik de 250 pk's regelmatig !

Ok, T5 v50 was wel een van de eerste exemplaren, dat is dus al weer een tijdje geleden. Misschien is de ontwikkeling van een 5 cilinder motor duurder dan een 4 cilinder exemplaar..

Maar als ik de keus had!, zou ik zeker voor een 5 cilinder gaan.. Zeker nu ik lees dat deze motoren ook zuiniger worden.

Geplaatst: 20.08.2012 - 15:22
door Thom
Goed om te lezen dat Volvo de S60 doorlopend op punten aanpast; hard nodig ook, het 'nieuwtje' is er vanaf en het concurrentieveld is ijzersterk.