Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26.08.2012 - 21:54
door VolvoTech
Ja dat ruikt naar een stekker!
Op zich natuurlijk geen ramp, maar ze hadden het wel even mogen testen als ze een deur terugplaatsen toch?
Geplaatst: 26.08.2012 - 22:21
door JosW
elianmars schreef:JosW schreef:Dat mag ook wel voor bijna 4000 euro. Dit natuurlijk voor de tegenparij. Ik maak namelijk geen brokken ::?
Dat bedrag vind ik reuze meevallen, als ik zie wat er gebeurd is.
Inderdaad "niet bijna 4000 euro".
Hier de rekening:
-arbeidsloon: 1399,92
-spuiterij: 705,76
-onderdelen: 770,81
-extra kosten: 11,50
-milieutoeslag: 71,53
---------
Totaal ex BTW
2959,52
BTW
562,31
-----------------
Totaal:
3521,83
Toelichting: De deur is uitgeklopt en opnieuw gespoten. Het achterscherm is nieuw en gespoten. De achterlicht-unit is vervangen.
Geplaatst: 26.08.2012 - 23:53
door Gast
Ik hou er niet van als ze gaan lassen aan die balken, is namelijk speciaal staal.
Ik heb begrepen dat de omgeving van een nieuwe las brosser wordt.
Geplaatst: 27.08.2012 - 08:47
door JosW
AlexV70 schreef:Ik hou er niet van als ze gaan lassen aan die balken, is namelijk speciaal staal.
Ik heb begrepen dat de omgeving van een nieuwe las brosser wordt.
Ok, maar hoe hadden ze het anders moeten repareren? Je moet toch ergens de carrosserie doorknippen om het plaatdeel te vervangen?
Geplaatst: 27.08.2012 - 13:44
door JosW
AlexV70 schreef:Ik hou er niet van als ze gaan lassen aan die balken, is namelijk speciaal staal.
Ik heb begrepen dat de omgeving van een nieuwe las brosser wordt.
Ik moest toch nog even naar dat bedrijf voor wat andere dingetjes en heb jouw bovengenoemde opmerking geciteerd. Het antwoord was dat dat inderdaad geldt voor de ouderwetse manier met CO2 lassen. Zij lassen echter met koper. Dat gaat gepaard met veel minder hitte zodat de omgeving van de lasnaad niet beïnvloed wordt. Aldus de monteur.
Geplaatst: 27.08.2012 - 23:55
door Gast
JosW schreef:AlexV70 schreef:Ik hou er niet van als ze gaan lassen aan die balken, is namelijk speciaal staal.
Ik heb begrepen dat de omgeving van een nieuwe las brosser wordt.
Ik moest toch nog even naar dat bedrijf voor wat andere dingetjes en heb jouw bovengenoemde opmerking geciteerd. Het antwoord was dat dat inderdaad geldt voor de ouderwetse manier met CO2 lassen. Zij lassen echter met koper. Dat gaat gepaard met veel minder hitte zodat de omgeving van de lasnaad niet beïnvloed wordt. Aldus de monteur.
Zoals ik al zei: "ik heb begrepen".
Die wijze ken ik, maar of dit idd helpt weet ik niet.
Geplaatst: 28.08.2012 - 08:58
door V70/2.4D/2003
Zijn er meer plaatjes van de schade voor- en na de reparatie? Is geen leedvermaak, ben gewoon benieuwd hoe het is geworden.
Geplaatst: 28.08.2012 - 13:08
door JosW
V70/2.4D/2003 schreef:Zijn er meer plaatjes van de schade voor- en na de reparatie? Is geen leedvermaak, ben gewoon benieuwd hoe het is geworden.
Doe m'n best. Ben het usb-snoertje kwijt van m'n smartphone.
Geplaatst: 28.08.2012 - 19:34
door evert65
ligt dat ook aan de spuiter?

Geplaatst: 28.08.2012 - 20:55
door ovlov058
Auto's worden al tientallen jaren hersteld op deze wijze, en er rijden er nog rond, zelf zwaarder ongevallen die meer dan 10 jaar geleden hersteld zijn, zonder problemen.
In een nieuwe mercedes rotten gaten binnen de tien jaar, met wat ben je beter?
Er zijn altijd mensen die liever een nieuwe auto kopen, dan een kras op hun bumper te laten spuiten.
Auto' worden niet geboren, ze worden door de mens gemaakt van meestal "gewoon, hier en daar een toevoeging" staal.
Geplaatst: 29.08.2012 - 00:00
door Gast
ovlov058 schreef:Auto's worden al tientallen jaren hersteld op deze wijze, en er rijden er nog rond, zelf zwaarder ongevallen die meer dan 10 jaar geleden hersteld zijn, zonder problemen.
Tuurlijk. :?
Blijkbaar ben jij niet bekend met de soorten staal die tegenwoordig worden gebruikt.
En dan is 10 jaar terug, heel ver terug!!!
Zelfs de brandweer krijgt speciale opleiding, waar te knippen na een crash.
Geplaatst: 29.08.2012 - 08:55
door jpwg001
Ik ben ook wel benieuwd naar een afbeelding van de schade. Hoe erg was ze er aan toe?
Geplaatst: 29.08.2012 - 12:30
door ovlov058
AlexV70 schreef:ovlov058 schreef:Auto's worden al tientallen jaren hersteld op deze wijze, en er rijden er nog rond, zelf zwaarder ongevallen die meer dan 10 jaar geleden hersteld zijn, zonder problemen.
Tuurlijk. :?
Blijkbaar ben jij niet bekend met de soorten staal die tegenwoordig worden gebruikt.
En dan is 10 jaar terug, heel ver terug!!!
Zelfs de brandweer krijgt speciale opleiding, waar te knippen na een crash.
Waar te knippen na een crash, heeft meer te maken met de plaatsen waar tegenwoordig de airbags geplaatst zijn.
En de soorten staal, is zeker geen vooruitgang. Auto's scheuren open door het dunne harde staal, waar ze vroeger nog gewoon plooide.
Niet alleen de lasnaad is brosser, heel het plaatwerk is brosser geworden met de nieuwe staalsoorten.
Maar ben nog maar 26 jaar plaatslager, wat niet zegt dat ik alles weet, iedereen kan bijleren.
Geplaatst: 29.08.2012 - 14:06
door VolvoTech
Wordt er niet veel al gelijmd tegenwoordig ipv gelast in de auto's?
Geplaatst: 29.08.2012 - 18:32
door ovlov058
Gelijmd i.c.m. vijzen of minder puntlassen, maar plaatwerk dat volledig gelijmd word kom je bijna niet tegen. dat gebeurt alleen bij carbonnen sportwagens en ligiers
Een zijwand van een mercedes sprinter word enkel nog aan de kanten gelast en in het midden gelijmd, krijgt dat er maar eens af. Wij zetten de caddy ernaast met een trekkabel en trekken(scheuren) de zij eraf.