Radio Volvo v50 bwjr 2004 werkt ineens niet meer. Opgelost!

Geleverd vanaf 2003
T4
2nd Gear member

VolvoTech schreef:Ok, mooi. Deed die ICM het noug in de oude auto?
Kan me zo voorstellen dat daar door brand eea is kortgesloten...
Wel relevant om te weten vind ik omdat je anders voor noppes bij de dealer staat vrijdag ...

En nu kan de dealer het wel ineens trouwens zonder afmelden?
ICM doet hetzelfde als mijn huidige...?
De dealer ''De Jong'' zou het gaan proberen..
Volvo V50 2.4 (upgrading facelift R-design)
Volvo V40 T4
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Of de ICM het nog deed in de OUDE auto...
(ofwel waar je 'm uit hebt gehaald)...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
T4
2nd Gear member

VolvoTech schreef:Of de ICM het nog deed in de OUDE auto...
(ofwel waar je 'm uit hebt gehaald)...
durf het niet te zeggen, deze was onder de kap uitgebrand.
Volvo V40 T4
T4
2nd Gear member

VolvoTech schreef:Ok, mooi. Deed die ICM het noug in de oude auto?
Kan me zo voorstellen dat daar door brand eea is kortgesloten...
Wel relevant om te weten vind ik omdat je anders voor noppes bij de dealer staat vrijdag ...

En nu kan de dealer het wel ineens trouwens zonder afmelden?
Zojuist bij de dealer geweest, MOST UNLOCK wist hij niets van....
Ook kon hij geen garantie geven dat het zou werken, en eerlijk gezegd had hij twijfels erbij. DUS ik heb gezegd laat dan maar, dan denk ik er eerst over na. :?
Hij kon alleen HERLADEN, meer niet..
Volvo V40 T4
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

En gelukkig ben je niet naar de dealer geweest in 1e instantie.

Wat bleek, de ICM is helemaal niet kapot, alleen deze geeft de symptomen weer.
Zelfs VIDA was een beetje in de war en bleef stug naar de ICM verwijzen.
Na de computer te hebben uitgezet en handmatig te zijn gaan testen met een MOST tester.... (ja, soms moet die computer gewoon UIT) ;-)
- de AFM module (Losse MOST module rechts achterin) geheel overleden. Probleem in de MOST ring dus en daardoor deze symptomen.

Helaas geen AFM op voorraad in Vlaardingen (nergens in het land trouwens helaas) dus T4 gaat 'm bestellen!
We horen het graag nog even als eea is opgelost en weer werkt.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
T4
2nd Gear member

Inderdaad, gelukkig niet naar de dealer hier in de buurt.

Super bedankt voor het grondig onderzoeken en opsporen van de storing!
Waarschijnlijk ga ik morgenmiddag die FM module testen uit de andere auto, ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte.

Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en goede service!!
Volvo V40 T4
T4
2nd Gear member

OPGELOST, ALLES WERKT WEER!!
Vanmiddag naar Auto Rima te Druten geweest, daar hadden ze nog een AFM module liggen. Het type nummer was wel iets anders, maar de volvo prijslijst verwees via via naar mijn type nummer en ik dacht ik waag de gok.

aangesloten, en direct weer radio!!!!!!!!!! Yippie helemaal blij.
Kosten: 75€ (bij de dealer 340€ incl.software)

Nogmaals vele dank aan VolvoTech, zeer vriendelijk en met veel geduld geholpen. Top!
Volvo V40 T4
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hopsakee!
En dat het werkt zonder software te laden etc. komt omdat de MOST security er al af is trouwens, dus geen weggemikt geld!
www.volvotech.eu

Hoepel
2nd Gear member

18 september.. dus al even terug... maar ben even benieuwd naar wat het nu wel en niet deed.

bij mijn momenteel (s40, 03-2006, highperformance) geen geluid uit de boxen, ook de radio/cd speler krijg ik niet aan, geeft ook alleen het schermpje high performance. Navi+telefoon trouwens ook niet. klimaat etc. wel. het lastige is dat de parkeersensoren ook geen geluid meer geven, en de gordelpiep boven de 40km/h ook niet... zekering audio (die in de rechterbovenhoek) gecheckt maar die was het niet.... zelfde probleem? of heel iets anders?
trotse eigenaar van een volvo s40 uit 2006 2.0d o.a. parking sensor, RTI navigatie, high performance sound
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Klinkt als wat anders... nl de ICM.
Even naar dealer voor uitlezen wel handig.
www.volvotech.eu

Hoepel
2nd Gear member

dat was die van €200 excl inlezen of zelfs van €500? :( (ik hoop van niet!!)

komende week maar is langs de dealer..
trotse eigenaar van een volvo s40 uit 2006 2.0d o.a. parking sensor, RTI navigatie, high performance sound
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

500...
www.volvotech.eu

Hoepel
2nd Gear member

ik laat de foutmelding nog wel weten...

Ik hoop stiekem dat het vervangen van de accu het probleem oplost wat ik net tegenkwam in de topic "High performance radio gaat niet aan." wat 360 Degreez had. Heb ondertussen namelijk al zat kosten aan dat elektronische storingen gehad.
Hoepel
2nd Gear member

zo net bij volvo Reede uit Amerongen geweest, geweldig geholpen, maar nog geen oplossing! probleem zit in de ICM geeft geen juist signaal... monteur gecontroleerd of het de ICM zelf was, niet, want gaf lichtsignaal ofzo..
had het idee dat het mogelijk een zat bij navigatiedvdspeler, want dat systeem is doorgelust met ICM ofzo, en die gaf verder geen signaal, maar wist niet zeker...
om het te weten zou die heel de auto bloot moeten leggen, alles los.... of... een andere navi-speler moeten kijken of die 'm pakt (wat veel minder werk was) in de showroom stond een c30 maar die was van 2008 dus kon die niet pakken, nu wacht ik (want heb weinig zin om middenconsool t/m subwoover/versterker los te laten trekken) tot hij een auto heeft staan van een goede klant waar het met toestemming mag, of in de showroom die matcht met mijne om het te kunnen controleren.... (zo ongeveer was het wat ik er van begreep) maar nogmaals, geweldig geholpen daar dacht echt mee en uiteindelijk uur bezig geweest en hoefde nog geen cent af te rekenen! :D
stiekem blij dat het toch niet het ICM helemaal vervangen lijkt te hoeven worden....
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Is vrij simpel uit te sluiten allemaal... MOST loop op de units die je wil uitsluiten en klaar...

MAAR, waarom denkt de monteur dat als hij licht ziet op de MOSTbus vanuit de ICM dat die goed is?
Ik heb er meer die licht geven en niet goed zijn dan andersom ;-)
www.volvotech.eu

T4
2nd Gear member

Volgens mij is dit wederom een dealer die er niet goed raad mee weet...

Wat bij mij wel en niet deed staat bovenaan beschreven, dankzij volvotech heb ik de dealer hier in de buurt niet verder laten gokken want dat was het tenslotte..
Volvo V40 T4
Hoepel
2nd Gear member

pfuu, geen idee allemaal...

hij had 'm aan de pc hangen, daar gaf ie dus die "ICM geeft verkeerde signaal af" ofzo storing aan. Hij één of ander stappenplan volgen die je dan krijgt waarop ook (zelf meegelezen van scherm) iets stond dat hij iets met een lichtsignaal of licht moest controleren of ie dat deed. (heeft nog een zekering los getrokken en moest nog ff wachten tot dat alles in standby ging) maar dat licht (of wat het ook was, kan het een lichtsignaal over een kabel of iets met glasvesel zijn ofzo?... geen flauw idee, heb dat betreft 2 linker handen!) Werkte volgens hem blijkbaar wel. Kan jij Volvotech 'm wel dus helemaal uitmeten? ... tja Schiedam is niet naast de deur :-(
OzzieD
Starter

De topic is eigenlijk al gesloten omdat het probleem is opgelost.

Nu heb ik het zelfde probleem bij mijn V50, geen geluid/radio ook geen waarschuwingssignaal tijdens het rijden zonder gordel boven de 20 km/u. Maar wel verwarming ed. op het display.

Als ik het goed begrijp kan het probleem de AFM module zijn. Kan ik deze als ik deze uiteindelijk gevonden heb ergens achterin de auto en dezelfde op de kop kan tikken, ongestraft vervangen? Of moet deze ook gereset worden?

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.
Laatst gewijzigd door OzzieD op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
NicoleKoolen
Starter

Als reactie op dit topic:
De radio in onze Volvo V50 deed ineens niets meer: high performance logo verschijnt wel. Klimaatregelening en dergelijke werken wel. Stekkers en zekeringen gecontroleerd.
Auto is inmiddels uitgelezen: ICM-DC02 Communicatie regeleenheid Communicatie ontbreekt (zelfde dus als bij de inbrenger van dit probleem in eerste instantie). Nu ben ik dus, in navolging van hetgeen ik las op het forum, ook op zoek naar een afm-module. Heeft iemand enig idee waar die te bestellen is? Waar vind ik deze in de auto? Rechts op links achterin?

Bij voorbaat dank voor de respons!

Gr. Nicole Koolen
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”