Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12.09.2012 - 18:38
door Aaron-460
dat is inderdaad de plek waar de injectoren de brandstof inspuiten. aan de linkerkant van de rail zit een vacuumslangetje. zet de motor aan en spuit remmenreiniger op de rails en de vacuumslangen. als de motor anders gaat lopen(vaak gaat de motor meer toeren maken) dan pakt ie valse lucht

Geplaatst: 12.09.2012 - 18:46
door evjatar
ok, ik zal even kijken binnenkort! Waarschijnlijk vanavond ergens..

Groeten

Geplaatst: 12.09.2012 - 19:27
door evjatar
Zo, volgensmij is het opgelost. Weet het niet honderd procent zeker, maar ik zal het uitleggen.

Ik heb de auto laten onderhouden bij de volvo garage in tynaarlo toen ik de auto net had, nieuwe bougiekabels, nieuwe bougies, verdelerkapje, rotor etc. Gewoon een goede beurt dus. Voor de rest verder niets aan de hand daarna met de auto, reed lekker, etc.

Toen ik op vakantie was met de auto in zuid frankrijk deze zomer, begon deze hoog stationair te lopen. Erg vervelend, maar het zakte wel af zodra de auto warm was, en op de terugweg rijd je toch alleen maar over de snelweg, dus ik dacht dat ik de auto zou laten onderhouden als ik terug was, en het dan wel opgelost zou zijn.
Toen begon de auto dus, na vervanging van de stappenmotor, laag in de toeren te lopen na het ontkoppelen voor een stoplicht/kruising.
Weer verdacht ik de stappenmotor, en alle andere punten waar de auto valse lucht kan aanzuigen.

Toch net, onder het genot van een pilsje na een lange dag, even gefriemeld aan de auto, even met remmenreiniger gespoten, alles nog even goed aangedrukt etc.. Tot ik bij de bougiekabel kwam aan de kant van de rotor. Deze kon ik nog een "klikje" verder op de bougie duwen...
En cylinder 2 en 3 ook... alleen 4 zat helemaal prima op de bougie.
Toen de auto weer gestart, en hij loopt in ieder geval stilstaand weer normaal stationair, geen enkele hapering/schok wat dan ook. Starten gaat ook weer een stuk soepeler.
Aangezien ik al wat gedronken heb kan ik op dit moment even niet proefrijden, maar het klinkt me logisch in de oren wat betreft het haperen en het laag in de toeren dippen.

Ik hoop echt dat dit het was. Ik ben er wel achtergekomen dat mn kleppendeksel pakking een beetje lek is. Het bougiegat van cylinder nummer 4(verdelerkap) stond vol met olie. Gelukkig is het maar een klein gaatje en valt het mee hoeveel olie erin zit, maar alsnog wel vervelend.
Hopelijk is dit het wat betreft het onregelmatig stationair lopen, en valt de olie lekkage weer mee. Verder zit er niet veel wat kan lekken op die plek, behalve de o-ring achter de verdelerkap, deze leek echter schoon/droog.

En als laatste nog een vraag, hoeveel werk is het zelf je kleppendekselpakking te vervangen? lijkt me dat er niet heel veel los hoeft, alleen inlaatspruitstuk, en alle slangetjes etc aan die kant..

Groeten en bedankt voor de tips!

Geplaatst: 12.09.2012 - 19:51
door Iroll
Check of de bougie wel goed aangedraaid is. Die olie kan daar zitten omdat er gassen langs de bougie lekken. Komt vaker voor.

Geplaatst: 12.09.2012 - 20:02
door evjatar
Ah, dat had ik nog niet gecheckt. Zal ik gelijk even gaan doen!

Groeten