Pagina 2 van 3
Geplaatst: 01.09.2012 - 22:00
door Dutch Volvo
en wat zou ik kunnen doen aan die wegligging?
ik heb ooit gehoord van een sport onderstel
Geplaatst: 01.09.2012 - 22:58
door wpee
Ik heb ooit gehoord dat de 1.6 en restrictie hebben in het inlaat kanaal. Anders zou het verschil met de 1.8 te klein zijn...... van monteur gehoord.
Dus als je de restrictie kan verwijderen, groter inlaat kanaal dus, dan heb je meer "vol open gas" ter beschikking.
Kan iemand dit bevestigen? het betreft laatste versie multipoint injectie modellen 1.6i.
Je zou er ook een Renault injectie unit bij kunnen zetten voor meer power. Ik kan niet zeggen of het echt waar is. Het is me verteld.
Geplaatst: 01.09.2012 - 23:02
door dutchlimits
Dutch Volvo schreef:ohw, dat wist ik niet, hoe veranderd dat dan?
Als je dit al niet weet, begin maar niet aan motor "tuning"..
Geplaatst: 01.09.2012 - 23:26
door Dutch Volvo
en weetje mischien hoe dat te verwijderen is? die rerstrictie. en naar mijn gevoel is de 1.6 toch sneller dan een 1.8 omdat mijn vader ook een 440 1.8 had maar die is niet zo snel als die 1.6 vindt ik (en mijn vader ook) maar volgens autoweek is de 1.6 een seconde slomer is van 0 naar 100
Geplaatst: 02.09.2012 - 11:47
door Auk
Je inlaatkanaal groter maken...
Maar nogmaals, het verschil gaat zo klein worden dat de moeite/kosten niet beloond worden. Ik heb diverse 480's gehad, van B18F, FT's tot B20F en de verschillen tussen atmosferisch en geblazen ervaar ik niet als denderend...
Gezien je matige technische kennis zou ik er dus niet aan beginnen. Je doet er beter aan gewoon iets anders te kopen.
Geplaatst: 02.09.2012 - 11:52
door Dutch Volvo
en bedoel je die dingen zo als schokbrekers an dat soort dingen.
en als ik ooit bij een revisie bij bijvoorbeeld mannessen engine zou doen daar kan je ook nog aanpassingen [i]laten doen[/i] zoals de compressie verhogen en de vliegwiel lichter maken
Geplaatst: 02.09.2012 - 12:08
door Iroll
Ik adviseer je om eerst eens een sleutelcursus te gaan volgen zodat je wat sleutel ervaring en technische kennis opdoet. Je loopt veelste hard van stapel. Bij de basis beginnen met sleutelen zoals iedereen dat heeft gedaan. Zorg eerst dat je de antwoorden op je vragen kunt begrijpen.
En nogmaals zet het tunen van dit blok helemaal uit je hoofd, dat is je hier al diverse keren geadviseerd. Daar moet je heel veel ervaring voor hebben, kost kapitalen en maakt er dan nog geen echt spannende auto van.
Geplaatst: 02.09.2012 - 12:26
door wtr_s60
Iroll schreef:Ik adviseer je om eerst eens een sleutelcursus te gaan
En ik adviseer hem een cursus Nederlands ook

Geplaatst: 02.09.2012 - 12:26
door Dutch Volvo
wrm
Geplaatst: 02.09.2012 - 12:27
door Dutch Volvo
dus met deze motor niet aan beginnen (met tunen) dan doe ik het ook niet als het bijna geen zin heeft. en hij is snel genoeg voor in nederland want harder dan 130 mag je niet en dat haalt ie makkelijk
alleen wat is eigenlijk het nut van een lichtere vliegwiel?
Geplaatst: 02.09.2012 - 12:27
door Auk
www.google.nl
We willen je niet de grond in boren maar doe eerst eens wat aan je basis kennis voordat je dit soort vragen gaat stellen... we kunnen wel alles voor je voor gaan kalken maar dat heeft nauwelijks zin als je de basis niet beheerst.
Het forum zit vol met geschreven tekst, via de zoekfunctie kun je heel makkelijk vrijwel alle antwoorden op jouw vragen vinden. Werkt het via de zoekfunctie niet dan raadpleeg je Google.
Geplaatst: 02.09.2012 - 12:29
door Dutch Volvo
haha oke
Geplaatst: 02.09.2012 - 12:32
door Dutch Volvo
oke daar ga ik dan maar meer gebruik van maken
Geplaatst: 07.09.2012 - 18:02
door sjoerdb
probeer een nokkenas van een B18E motor. die is beter kwa opbouw.
Geplaatst: 07.09.2012 - 21:23
door Adi2727
1.6 motor wordt te hebben gesmeed en oliegekoelde zuigers.
Als je een hoog kennisniveau in motoren, kunt u overwegen het toevoegen van een kleine turbo-eenheid.
is het misschien een interessant project.
Geplaatst: 11.09.2012 - 18:03
door Mike460turbo
sleutelaar schreef:het enige wat echt zoden aan de dijk zet is een 1.7 turbo blok plaatsen. maar das wel veel werk. daar kan je max. iig ong. 170pk uit halen.
Turboblok zit heel veel elektronica bij. Moet je wel iets meer verstand hebben wil je die erin bouwen.
Geplaatst: 16.09.2012 - 17:11
door FrankS60
2 liter blok op MP voor niet te veel geld:
http://link.marktplaats.nl/595729828
En nee ik heb er verder niks mee te maken

Geplaatst: 16.09.2012 - 17:27
door Wauter
Mooie conversatie hierboven:P
Indien je een snellere 460 wilt, en je hebt nu een 1.6, gewoon inruilen voor een 2.0. Wereld van verschil en vele malen makkelijker dan motoren ombouwen. Dat gaat, naast de technische uitdaging ook niet zomaar, al zou het plug&play zijn, wettelijk mag het ook niet en kan je daar problemen mee krijgen.
Maar ach, wettelijk mag je ook niet harder dan 130;)
Geplaatst: 16.09.2012 - 17:59
door FrankS60
Je kunt hem vrij eenvoudig laten omkeuren als het betreffende model met een dergelijke motor geleverd is. Krijg je nieuwe papieren met het correcte vermogen erop en ben je weer helemaal legaal. Wel even kijken of je remmerij hetzelfde is als de 2 liter, ik weet niet of daar verschil in zit in de 400 series.
Andere auto kopen is wel sneller...
Geplaatst: 16.09.2012 - 18:01
door Dutch Volvo
nee de 2L heeft achter ook remschijven wat ik nu heb trommels