Pagina 2 van 3
Geplaatst: 31.08.2012 - 22:12
door Gast
diesel01 schreef:Zoo..204pk en 420nm koppel dat red mijn V70 niet.
Koppeling en vliegwiel gaat als eerste stuk, zeker met caravan en dan op vol vermogen de bult op.
Nouhja je hebt wel een goed verhaal op de verjaardagen.
Mijn V60 D5: 215 pk + 440 Nm
S60R: 300 pk + 400 Nm
Geen problemen mee (tot nu toe) - waarom niet?: omdat dit af fabriek zo is geregeld, en alle onderdelen op dit vermogen en koppel zijn afgestemd. Dat laatste is niet altijd het geval bij tuning, en met name de enorme vermogenstoename en koppeltoename die jullie erin hebben laten drukken.
Geplaatst: 31.08.2012 - 22:23
door koen.s
Heb je ook op een bank gestaan, of zijn het papier pk´s.
Koppeling is niet zo vreemd hoor bij 220.000 km, bij sommige is deze al bij 150.000 km op.
Geplaatst: 31.08.2012 - 22:32
door diesel01
dbosker schreef:diesel01 schreef:Zoo..204pk en 420nm koppel dat red mijn V70 niet.
Koppeling en vliegwiel gaat als eerste stuk, zeker met caravan en dan op vol vermogen de bult op.
Nouhja je hebt wel een goed verhaal op de verjaardagen.
Mijn V60 D5: 215 pk + 440 Nm
S60R: 300 pk + 400 Nm
Geen problemen mee (tot nu toe) - waarom niet?: omdat dit af fabriek zo is geregeld, en alle onderdelen op dit vermogen en koppel zijn afgestemd. Dat laatste is niet altijd het geval bij tuning, en met name de enorme vermogenstoename en koppeltoename die jullie erin hebben laten drukken.
Yep, nooit op koppel dit soort motoren een caravan naar boven laten sleuren.
Geplaatst: 31.08.2012 - 22:43
door thyzzzzz
koen.s schreef:Heb je ook op een bank gestaan, of zijn het papier pk´s.
Koppeling is niet zo vreemd hoor bij 220.000 km, bij sommige is deze al bij 150.000 km op.
hebben daadwerkelijk op de bank gestaan ja!
Geplaatst: 31.08.2012 - 22:44
door thyzzzzz
dus eigenlijk komt het er gewoon op neer dat we eventueel gewoon wat terug laten zetten naar zon max 160 pk's ?
Geplaatst: 31.08.2012 - 23:08
door Laguna-S60
o.a..., door wie issie nu getuned?
Geplaatst: 31.08.2012 - 23:31
door Richard
Ik zou in elk geval niet meer naar de tuner gaan war je hem hebt laten tunen. Als dit " bedrijf" een 2.0d tuned naar deze waarden hebben ze er naar mijn idee niet zo heel veel kaas van gegeten.
En de rest is al gezegd. Met die km stand kun je wat dingen verwachten maar het tunen heeft zeker niet geholpen. Het is zuur geld maar wel leergeld. Er zit denk ik nog wel at aan te komen met die km stand. Misschien iets meer voorwerk doen de volgende keer voor je een auto koopt?
Geplaatst: 01.09.2012 - 00:33
door VolvoTech
Een 2.0D 2007 van 136Pk naar 204PK terwijl er al Dik 200.000 op de teller staat... en dan de caravan er achter en het raar vinden dat de boel uit elkaar rammelt...
Kan gewoon niet goed gaan.
Blok kan tot zo'n 180Pk wel een (met bijbehorende Nm's) maar meer zeker niet...
Nog sterker, dat blok (2.0D uit 2007) is op zijn minst standaard al "labiel" bij 200D km's...
Kortom, snel die tuning er weer uit, fatsoenlijke tuner opzoeken die een bij dit blok passende tuning programmeert, gelijk goed onderhoud doen (je distri komt er aan!!) en lekker verder karren.
Oh ja, en als de auto toch op de brug staat, gelijk de condensor van de airco laten nakijken op lekkage, die kun je maar beter voor zijn.
Geplaatst: 01.09.2012 - 01:04
door rsnhakan
Trouwens, als de accu van jullie auto leeg is, moet je hem niet zo maar aan een andere auto hangen. Volgens mij vindt die dat niet zo leuk. Lees de handleiding maar eens. Dit zou de oorzaak van de foutmelding wel eens kunnen zijn.
Geplaatst: 01.09.2012 - 11:09
door Johan s60
Topic kan dus veranderd worden in; Belachelijke tuning aan Volvo V50
Geplaatst: 01.09.2012 - 11:43
door Rob2u
Dat een V40 1.8 Bi-Fuel (..) moeite met de caravan heeft kan ik me voorstellen maar met een standaard V50 2.0D moet je toch geen problemen hebben. Mij ontgaat ook die tuning, als je dit dan toch wilt ga dan niet tot het uiterste!
Geplaatst: 01.09.2012 - 11:53
door sbv
tja....pech.............Terug naar helemaal standaard en dan beginnen met alles in de basis goed te krijgen.
remmen
Koppeling
distributie
etc
ect.
persoonlijk zou ik dan voor een lichte variant gaan met chippen zodat de boel heel blijft. Wil je extremen, dat kan, maar dan zijn de kosten ook extremer
Geplaatst: 01.09.2012 - 11:57
door Bas1982
waar was de auto getuned dan?
Geplaatst: 01.09.2012 - 12:49
door JeroenSpock
Laguna-S60 schreef:door wie is de wagen gechipt??, ik denk dat de noodloop ook door het chippenkomt namelijk...
Mijn D5 is 4 keer in de noodloop gegaan, 4 keer op precies dezelfde plek in Groningen, 4 keer bij vrij warm weer, en 4 keer nadat hij is getuned.
En je weet waar die auto's toen zijn getuned, maar of het door de tuning zelf komt, geen idee.
Geplaatst: 01.09.2012 - 15:03
door VolvoXC70
Johan s60 schreef:Topic kan dus veranderd worden in; Belachelijke tuning aan Volvo V50
Nou, dat is iets te kort door de bocht denk ik.
Een kapotte dynamo staat m.i. aardig los van de motortuning, je verwacht dan motor/versnellingsbakschade.
Problemen met de koppeling kunnen natuurlijk een stuk sneller ontstaan bij (extreme) tuning maar die koppeling is in dit geval al een flink stuk heen geweest schat ik zo in.
Begrijp mij niet verkeerd, over de specs tunen zal het slijtageproces vast versnellen.
We hebben de caravan erachter gehangen en zijn zo snel mogelijk richting huis gereden zonder enige hulp van de auto (ABS, Stuurbekrachtiging, Airbag ed..).
Dan ben je echt maar dan ook echt niet goed bij je hoofd!
Kapotte voorwiellagers heb ik ook al gehad bij 22.000 km..... (wel garantie natuurlijk)
Geplaatst: 01.09.2012 - 17:28
door Laguna-S60
JeroenSpock schreef:Laguna-S60 schreef:door wie is de wagen gechipt??, ik denk dat de noodloop ook door het chippenkomt namelijk...
Mijn D5 is 4 keer in de noodloop gegaan, 4 keer op precies dezelfde plek in Groningen, 4 keer bij vrij warm weer, en 4 keer nadat hij is getuned.
En je weet waar die auto's toen zijn getuned, maar of het door de tuning zelf komt, geen idee.
grote kans dat het zou kunnen hoor als er ergens in bug in zit...
Geplaatst: 01.09.2012 - 19:44
door wtr_s60
200+PK uit een 2.0D, broodje aap, en als het op de een of andere manier al mogelijk is dan zal alles idd nogal snel in de soep draaien.
Auto verkopen of auto laten herstellen en er een kwalitatieve tuning op maat laten inzetten die is berekend op de staat van de motor, km-stand enz.
Sowieso welke weg je ook kiest, goedkoop zal je er niet van af komen vrees ik. Volgende keer een D5 kopen, zo'n franse rommel tunen dat moet vroeg of laat kapot.
D5's daarentegen ik ken er die al tegen de 300.000km getuned zijn en nog nooit een motorisch probleem hebben gehad, kwestie van respect hebben voor de mechaniek, tijdig op onderhoud gaan, en er geen derderangs tuner aan laten prutsen.
Geplaatst: 01.09.2012 - 22:18
door evert65
vreemd/vaag verhaaltje,op concrete vragen krijgen we geen antwoord.
Erg slim heeft z`n pa het niet aangepakt, maar daar is niks meer aan te doen nog wel wat aan te doen met een dikke portemenee
Geplaatst: 01.09.2012 - 22:49
door robbie2
wtr_s60 schreef:
D5's daarentegen ik ken er die al tegen de 300.000km getuned zijn en nog nooit een motorisch probleem hebben gehad, kwestie van respect hebben voor de mechaniek, tijdig op onderhoud gaan, en er geen derderangs tuner aan laten prutsen.
Precies, zo is het.
Geplaatst: 01.09.2012 - 22:50
door Oceanracer
TS zijn vader heeft de V50 kennelijk zonder enige vorm van garantie aangeschaft bij een handelaar en klaagt hier vervolgens op het forum over belachelijke kosten, terwijl een defect wiellager en een defecte dynamo te verwachten zijn met deze km-standen. Een dealer had dit onder garantie verholpen, maar dan was de aanschafprijs ook hoger geweest. Er is gegokt en dan kun je geluk hebben, maar moet je niet zeuren als je pech hebt.
Dat het vliegwiel en de koppeling na dik twee ton niet meer op zijn best zijn, is natuurlijk geen verrassing. Maar wanneer de motor daadwerkelijk over genoemde waardes beschikt, is het volkomen normaal dat de boel met een caravan aan de haak de soep is ingedraaid.
Een goede tuner had erop gewezen dat deze exorbitante stijging problemen zou gaan opleveren, dit nog los van de wettelijke 20%-regeling. Als je als een beest te keer wilt gaan, neem dan een T5. Dan mag je hier ook klagen als die na een paar kilometer caravannen de geest geeft.