Mooie bak zo op het oog.
Wat mij wel opvalt is de striping/plastic beschermingsdelen aan langs de onderzijde van de deuren en bumpers, nooit eerder gezien. Is dat wel origineel?
Die bescherming of wat het is ziet er ook vrij nieuw uit, misschien even onder spieken ivm roestschade ?
Hier kan je (ff gegooglet) overigens nakijken hoe hoog die diesel en lpg toeslag nu precies is, ik dacht misschien valt het mee en is het overkomelijk, maar persoonlijk vind ik het flinke bedragen:
http://www.oldtimernieuws.nl/2011/12/07 ... jaar-1987/
240 op lpg als daily-driver
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
@volvo70r die toeslag doet het hele verhaal idd de das om. Jammer, want het is een erg fraai exemplaar met een mooie complete historie. De verkopende dealer heeft z'n best gedaan maar hij kan er helaas ook niets anders van maken.
- Arjan.
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 06.11.2009 - 14:42
- Locatie: Utrecht
De informatie op oldtimernieuws.nl komt niet overeen met de huidige wettekst. In de wettekst staat namelijk dat auto's die voor 1-1-1987 gebouwd zijn vrijgesteld zijn wegenbelasting en ook de brandstoftoeslag.
Zie de link in mijn eerste post.
Zie de link in mijn eerste post.
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Dat zal nog een leuke discussie geven in sommige gevallen want zou met die wettekst ook niet gewoon de toelatingsdatum bedoeld zijn ?
Anders krijg je dus dat auto's die in begin 1987 zijn toegelaten, toch nog zijn vrijgesteld.
En wat is gebouwd, datum begonnen met bouwen, datum afgemaakt, datum het fabriekshek uitgereden?
(vraag ik niet aan jou hoor, zit even retorisch voor me uit te brabbelen)
Anders krijg je dus dat auto's die in begin 1987 zijn toegelaten, toch nog zijn vrijgesteld.
En wat is gebouwd, datum begonnen met bouwen, datum afgemaakt, datum het fabriekshek uitgereden?
(vraag ik niet aan jou hoor, zit even retorisch voor me uit te brabbelen)
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Is geloof ik vanaf modeljaar 1985 standaard.volvov70r schreef:Wat mij wel opvalt is de striping/plastic beschermingsdelen aan langs de onderzijde van de deuren en bumpers, nooit eerder gezien. Is dat wel origineel?
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Strange, misschien is het de witte kleur dat het er opeens zo vreemd uitziet. En doordat het lichter grijs is dan de bumpers etc?
Mn vader had zo'n 240 sedan in 1989 (nieuw, lease), hebben we 10 jaar in gereden en ga ik toch nog de mist in... Die was dan wel brandweerrood
Mn vader had zo'n 240 sedan in 1989 (nieuw, lease), hebben we 10 jaar in gereden en ga ik toch nog de mist in... Die was dan wel brandweerrood
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Met mijn 244 GLE op LPG met B23E motor rijd ik 1 op 7 op LPG en in totaal kost de auto me denk ik zo'n 19 a 20 cent per kilometer.
Daarbij moet ik wel opmerken dat ik al het onderhoud zelf uitvoer, dus alleen materiaalkosten kwijt ben, geen arbeidsloon.
Voor mij was het ook mijn daily driver, vooral toen ik 150 woon-werk per dag deed. Nu dat minder is, rij ik weer meer met mijn Amazon.
Daarbij moet ik wel opmerken dat ik al het onderhoud zelf uitvoer, dus alleen materiaalkosten kwijt ben, geen arbeidsloon.
Voor mij was het ook mijn daily driver, vooral toen ik 150 woon-werk per dag deed. Nu dat minder is, rij ik weer meer met mijn Amazon.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
De datum eerste toelating is tegenwoordig leidend, niet wanneer hij van de band liep, helaas. Ze hebben dat wel een tijdje toegepast, maar dat is per 1-1-2012 teruggedraaid...
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Een vriend van mij had met succes het bouwjaar laten vaststellen en kreeg vrijstelling. Via een brief van de belastingdienst kreeg hij later in 2011 de aanzegging dat het werd teruggedraaid per 1 jan.. Ik zal hem eens even vragen wat de stand van zaken nu is..
Trouwens:
Van de site van de belastingsdienst:
"Gewijzigde vrijstelling oldtimers
Vanaf 1 januari 2012 geldt een vrijstelling voor motorrijtuigen die ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating bepaalt wanneer een motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen."
Trouwens:
Van de site van de belastingsdienst:
"Gewijzigde vrijstelling oldtimers
Vanaf 1 januari 2012 geldt een vrijstelling voor motorrijtuigen die ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating bepaalt wanneer een motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen."
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Arjan.
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 06.11.2009 - 14:42
- Locatie: Utrecht
De terugdraaiingsbrief kwam in het door mij genoemde geval ook, echter na de daarop volgende wetswijziging kwam er nog een brief. Ben benieuwd of je vriend die brief ook gehad heeft.
In het geciteerde gedeelte staat alleen hoe de eerste ingebruikname gedefinieerd is, dit is inderdaad op basis van datum eerste toelating.
Enkele regels onder het geciteerde gedeelte staat de overgangsregeling waar expliciet een verschil is gemaakt in peildatum tussen auto's die gebouwd zijn voor 1987 (leeftijd, dus bouwdatum) en auto's die daarna gebouwd zijn (ingebruikname dus datum 1e toelating).
In het geciteerde gedeelte staat alleen hoe de eerste ingebruikname gedefinieerd is, dit is inderdaad op basis van datum eerste toelating.
Enkele regels onder het geciteerde gedeelte staat de overgangsregeling waar expliciet een verschil is gemaakt in peildatum tussen auto's die gebouwd zijn voor 1987 (leeftijd, dus bouwdatum) en auto's die daarna gebouwd zijn (ingebruikname dus datum 1e toelating).
Overgangsregeling
In de volgende situaties krijgt u vrijstelling van belasting:
Het motorrijtuig is op 31 december 2011 ten minste 25 jaar oud.
Het motorrijtuig is in 1987 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 26 jaar geleden.
Het motorrijtuig is in 1988 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 27 jaar geleden.
Het motorrijtuig is in 1989 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 28 jaar geleden.
Het motorrijtuig is in 1990 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 29 jaar geleden.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Nou, ik zal hem vragen hoe het in zijn geval is gegaan...
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
- Arjan.
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 06.11.2009 - 14:42
- Locatie: Utrecht
Hmm, vreemd. Ik ken meerdere gevallen waarbij netjes een lijstje met data terugkwam. Volvo NL ook al geprobeerd? Weet niet of die iets weten over niet origineel NL auto's, maar is altijd het proberen waard.
Je zou ook nog kunnen proberen een brief naar de belastingdienst te schrijven dat latere chassisnummers ook in 1986 gebouwd zijn en deze dus ook in 1986 gebouwd moet zijn, maar ik weet niet of ze dat genoeg vinden.
Je zou ook nog kunnen proberen een brief naar de belastingdienst te schrijven dat latere chassisnummers ook in 1986 gebouwd zijn en deze dus ook in 1986 gebouwd moet zijn, maar ik weet niet of ze dat genoeg vinden.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Als de auto buiten Zweden is geproduceerd, heeft Volvo Zweden daar meestal geen gegevens van. En Belgie schijnt niets bij te hebben gehouden....
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Dat bedoel ik, die datum productie gegevens zijn niet of nauwelijks te controleren. En dan heeft Volvo zijn zaakjes in vergelijking met andere merken nog redelijk goed op orde. De belastingdienst kan alleen met 100% zekerheid de datum 1e toelating verifieren, lijkt me logisch dat ze uiteindelijk daar definitief vanuit zullen gaan. Maar we zullen zien.whitehorsekart schreef:Als de auto buiten Zweden is geproduceerd, heeft Volvo Zweden daar meestal geen gegevens van. En Belgie schijnt niets bij te hebben gehouden....