Pagina 2 van 5

Geplaatst: 05.09.2012 - 09:49
door diesel01
Ik heb het idee dat consumentbescherming in Dld net even beter is geregeld toz van NL.
Indien het mij zou overkomen en Volvo NL trok zijn handen er vanaf zou het mijn 4e en laatste Volvo zijn, men mag van geluk spreken dat er geen doden zijn gevallen.
Als ik om mij heen kijk zijn er een hoop mensen die in totale paniek desastreuse keuzes zouden maken.
ik wens je succes met de afhandeling.

Geplaatst: 05.09.2012 - 10:47
door Ben
Als het een Duitse auto is kan ik me voorstellen dat Volvo NL er niets mee kan.

Maar nu kun je wel je onderschrift gaan waarmaken :-)

Geplaatst: 05.09.2012 - 12:04
door djibber
Ben schreef:Als het een Duitse auto is kan ik me voorstellen dat Volvo NL er niets mee kan.

Maar nu kun je wel je onderschrift gaan waarmaken :-)
na het verlossende telefoontje van de dealer weet ik nu wel dat dit mijn eerste en tevens laatste moderne Volvo is geweest. De herstelkosten liegen er niet om en ik moet reeel zijn; dat is een 5 jaar oude V50 niet meer waard.

Kosten revisieblok: € 4200 (ex BTW en montage)
Aantal uren werk : 16-24u
waarschijnlijk de injectoren en wat ander spul; voorlopige schatting € 1500

Serieus geld dus waar ik liever een mooie C70 / 780 op de stoep zet

Geplaatst: 05.09.2012 - 12:12
door Ben
Mooi vooruitzicht.
Succes met zoeken

Geplaatst: 05.09.2012 - 12:22
door Herbe089
Vraag die me bezig houdt: "Hoe kan dit ontstaan?" Het is me nogal iets, van het ene op het andere moment heb je gewoon geen auto meer. Filmpjes zeggen alles. En laten we eerlijk zijn, het is echt véél geld voor de reparatie. Ik heb het in ieder geval niet op de plank liggen. Succes en sterkte met het zoeken naar een mooie 780 of C70!

Geplaatst: 05.09.2012 - 12:29
door 360Degreez
Jezus wat een verhaal Djibber. Blij dat er in de paniek geen ongelukken zijn gebeurd en alleen de motor er gehavend uitgekomen is.

Succes met het zoeken naar een nieuwe auto. Je zou eventueel nog bij een universeel garage een offerte kunnen laten opmaken en een weekje wat autodemontagebedrijven contacten voor een ruilmotor van een schadebak OID.

Mijn 2,0D is April 2011 naar Auto Rima gegaan. Van achter in elkaar, maar motor was prima! Wellicht ligt 'ie er nog compleet.

Geplaatst: 05.09.2012 - 12:34
door EVV
Of anders zou je kunnen kijken of je deze motor zou kunnen kopen en laten monteren, scheelt toch weer de helft met een hagel nieuwe.

Geplaatst: 05.09.2012 - 13:45
door Morgenstond
Ben schreef:Ik kan me niet herinneren er de afgelopen 7 jaar iets over op het forum gelezen te hebben.
Toch staat er een dergelijk verhaal vermeld: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=46513

In het topic vermeldde een zeer gewaardeerd lid van het forum:
Ramon&Ramon schreef:Het komt meestal na het olievullen bij een diesel,bij het olievullen bij een motor met een apart olievultankje,zoals bij een commonraildiesel is het zaak 10 minuten te wachten voor je start.
Doe je dat niet,dan zuigt de carterventilatie die daar op aangesloten zit de olie naar binnen het inlaattraject in.
Het olievulgedeelte loopt maar langzaam leeg,vandaar het op hol slaan.
De inlaatslang dichtknijpen is de oplossing.
De topicstarter heeft er helaas niets meer aan. Het lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.

Geplaatst: 05.09.2012 - 14:35
door BlackSapphire
Wat ontzettend balen. Sterkte man! Om dat mee te maken lijkt me echt ontzettend afzien. Het kan overigens met elke moderne diesel gebeuren. Maar wat een afknapper als het je overkomt.

Geplaatst: 05.09.2012 - 14:39
door NielsPHEV
ken het probleem van olie aanzuigende diesel motoren via een kapotte turbo van renault nog nooit van gehoord bij Volvo. Kan mensen die die gehad hebben en de motor konden redden door hem "dood" te remmen (dus NIET ontkoppelen mij bijna stilstand). Vaak overigens ging de turbo kapot nadat de intercooler vervangen was en de turbo dus langere tijd overbelast is geweest in een poging de vuldruk te halen.

Kan me overigens goed voorstellen dat je in jouw geval denkt wegwezen !

Geplaatst: 05.09.2012 - 18:09
door Laguna-S60
ken het fenomeen vooral uit de Renault wereld(ook al eens gehoord bij andere V50's hoor), wanneer de turbo overmatige slijtage krijgt gaat de motor motor gebruiken waardoor deze op hol slaat.

enige manier om het uit te krijgen is door te laten afslaan, vaak gebeurt dit niet en te laat waardoor je het blok kunt afschrijven..

succes!

Geplaatst: 05.09.2012 - 21:22
door Gast
Heel bijzonder, dat heb ik lang niet meer gezien. Van oude VW diesels ken ik dit nog wel.

Geplaatst: 05.09.2012 - 21:24
door Ben
Laguna-S60 schreef:ken het fenomeen vooral uit de Renault wereld(ook al eens gehoord bij andere V50's hoor), wanneer de turbo overmatige slijtage krijgt gaat de motor motor gebruiken waardoor deze op hol slaat.

enige manier om het uit te krijgen is door te laten afslaan, vaak gebeurt dit niet en te laat waardoor je het blok kunt afschrijven..

succes!
Wat weet jij toch veel.
En je bent pas 16 !
ik voorzie een grote toekomst !

Geplaatst: 05.09.2012 - 21:25
door bart simpson
op je 16e kun je voor het laten afslaan al een ISO certficaat halen

Geplaatst: 05.09.2012 - 21:33
door Laguna-S60
Ben schreef: Ik kan me niet herinneren er de afgelopen 7 jaar iets over op het forum gelezen te hebben.
Wellicht kan de dealer de computer uitlezen en zo ontdekken wat er gebeurd is.
tijdje geleden kwam er nog een V40 langs met een 1.9D(CI) en een V50 2.0D..

zelfde gehad..

Geplaatst: 05.09.2012 - 21:36
door koen.s
In hooge versnelling zetten, rempendaal intrappen en koppling snel oplaten komen. Heb het op mn werk ook een keer gehad.

Geplaatst: 05.09.2012 - 22:05
door Oceanracer
bart simpson schreef:ik heb het ueberhaupt nog nooit gezien bij Volvo
Google dan eens op: Volvo diesel op hol

Problemen met de turbo en lekkages te over. Plus het bekende stijgende oliepeil, waarbij het woord regenereren bijzonder vaak wordt gebruikt...

Geplaatst: 05.09.2012 - 22:34
door Janhertogh
Maar dan moet dit bij Ford, Peugeot en citroen toch net zo vaak gebeuren? Immers zelfde motor. Zeer onaangenaam om mee te maken denk ik, zeker indien je kinderen achterin zou hebben oid. Lijkt mij (bij goed onderhouden Volvo) een kwestie van claimen bij importeur want het is een gevaarlijke productgerelateerde tekortkoming en blijkbaar al lang bekend bij de producent.

Geplaatst: 06.09.2012 - 07:39
door EVV
Janhertogh schreef:Lijkt mij (bij goed onderhouden Volvo) een kwestie van claimen bij importeur want het is een gevaarlijke productgerelateerde tekortkoming en blijkbaar al lang bekend bij de producent.
Wat ik uit andere topics van djibber lees is de motor niet helemaal meer zoals die ooit de fabriek verlaten heeft, dus claimen bij de importeur lijkt me niet heel kansrijk.

Geplaatst: 06.09.2012 - 07:48
door bart simpson
Janhertogh schreef:Maar dan moet dit bij Ford, Peugeot en citroen toch net zo vaak gebeuren? Immers zelfde motor. Zeer onaangenaam om mee te maken denk ik, zeker indien je kinderen achterin zou hebben oid. Lijkt mij (bij goed onderhouden Volvo) een kwestie van claimen bij importeur want het is een gevaarlijke productgerelateerde tekortkoming en blijkbaar al lang bekend bij de producent.
het is zeker GEEN bekende tekortkoming, heb het nog nooit meegemaakt en heb echt veel van deze motoren verkocht c.q in onderhoud.

Deze V50 had ook geen regulier onderhoud gehad als bij 130.000km het RFP gereinigd geworden is, dit had bij 120.000km gewoon vervangen moeten zijn