Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.09.2012 - 09:04
door NielsPHEV
een D5 moet zeer vlot boven de 200 zitten haalt ie dat niet dan is er iets mis. Zou de interkoeler, egr en turbo laten controleren er moet iets mis zijn en dat is inderdaad irritant.
Geplaatst: 18.09.2012 - 11:14
door Thijs
Laten we idd bij het technische aspect van het probleem blijven. En in dat opzicht is er gewoonweg iets niet helemaal goed!
Geplaatst: 19.09.2012 - 19:59
door Volvolof
Als je "maar" 180 haalt met een D5 dan ben je toch serieus veel vermogen kwijt. 110pk moet voldoende zijn om 180 te halen.
Ik denk toch aan een turbo die zijn druk niet haalt, maar er zijn nog zoveel andere oorzaken te verzinnen. Vooral vervelend dat met het uitlezen niets is gevonden
Geplaatst: 28.10.2012 - 12:59
door emanje
Schopje
Geplaatst: 07.11.2012 - 13:29
door Roy tv
Nou de oorzaak is gevonden!
De wervelklep blijkt de oorzaak te zijn, en moet vervangen worden.
Duur geintje +/- 800,- euro.
Baal hier best van.
Ik vraag me af of dit niet goedkoper kan?
Misschien heeft iemand hier antwoord op?
Alvast bedankt.
Roy
Geplaatst: 07.11.2012 - 13:53
door least
Roy tv schreef:
Ik vraag me af of dit niet goedkoper kan?
Misschien heeft iemand hier antwoord op?
Alvast bedankt.
Roy
bij een niet oficiele dealer of bij een dealer met een coulance regeling, tenzij zo'n klep maar 100.000km mee kan gaan?
Geplaatst: 07.11.2012 - 13:56
door Henielma
Mogelijk is het verbindingsstangetje los. Er staat op het forum wat oplossingen om dit op te lossen zonder die wervelklep te vervangen.
Onder andere in deze link.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Geplaatst: 07.11.2012 - 15:25
door sbv
als het enkel stangetje is, dan is het erg duur, als de kop eraf moet omdat er intern wat afgebroken is, dan denk ik dat het een reƫle prijs is die ik wel meer voorbij heb zien komen hier op het forum. Is dit in ef ex btw ?
Geplaatst: 13.11.2012 - 23:05
door lemmer
Is gewoon heel, heel veel geld voor een slecht ontworpen onderdeel. Kop blijft zitten maar, heel de bovenkant inclusief verstuiver leidingen gaan los, 6 uur arbeidsloon, en een hoop veel te dure onderdelen die over 100000 km weer kapot zijn.
Geplaatst: 02.08.2013 - 20:23
door Roy tv
Beste mede forumers,
had al een tijdje niet meer gepost,laat staan een update van mijn probleem gegeven.
Het was dus idd de wervelklep + een defecte verstuiver.
Al met al een duur geintje zeker in combinatie met een flinke onderhoudsbeurt ( uitgevoerd door volvo Snijders oldenzaal, zeer tevreden over).
Maar goed, inmiddelds naar alle tevredenheid naar de 132000km gereden.
Ja, ik maak veel te weinig km voor een diesel,maar ik vind dit nu eenmaal de prettigste combi motor/versnellingsbak voor mijn V70.
Wel zit ik er aan te denken om mijn V70 nog eens te verwennen met wat extra vermogen. Niet dat ik nu zozeer "te weinig" power heb.
maar meer omdat ik denk dat de auto en dan met name de automaat dan wat rustiger rijd.
Daarmee bedoel ik het terugschakelen bij wat gas geven, op momenten dat dit volgens mij totaal niet nodig is gezien de hoeveelheid koppel.
Tips zijn altijd welkom
Het volvo virus is inmiddels toegeslagen bij ons, de nieuwe lease auto van mijn vrouw wordt ook een volvo (v60 t3 mt6, kinetic pack ,busness, Chistal white) het facelift model dus.
Ik ben benieuwd.
Gr.Roy
Geplaatst: 02.08.2013 - 22:36
door Nomad
Een beetje offtopic, maar ik was een week of twee geleden bij onze oosterburen en had daar even de kans om mijn nieuwe aanwinst eens te testen. Hij trok zeer vlot door naar de 210 en hield het uiteindelijk op 228 km/h op de gps voor gezien. Niks mis mee met die (ietwat geknepen) D5 in de V50
