Wat Volvo zou moeten verbeteren

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Janhertogh
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25

De interieurs van Volvo zijn inderdaad wel mooi en bijzonder maar tot nu toe niet duurzaam gebleken, zoals ik ervaar. Denk aan T-TEC, rammels en kraakjes als in een VOC schip, slijtage aan matige materialen. Moet echt beter, nog een wereld te winnen dus....
VOLVO V50 Edition II
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9305
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

volvov70r schreef:Nu het toch over upgraden van de D5 gaat.....

Van mij mag de D6 Hybrid setup van de V60 ook wel leverbaar worden op de V70 !
De techniek van de D6 wil ik wel in elke Volvo terug zien. Wegrijden met elektriciteit, en bij het remmen de motor als generator gebruiken. Wat zal dat een diesel/benzine schelen.

Wat ik in ieder geval gaaf vind is dat je meestal een lullig benzinemotortje krijgt met een elektromotor er naast.
Volvo legt er gewoon een D5 in, wat nou groene eco lettertjes achterop die auto. Gewoon onvervalste liters willen we zien :D
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21406
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik heb altijd begrepen dat Volvo een beetje rustig aan doet en niet overal direct in mee hapt. En dan heb ik het niet over veiligheidsdingetjes maar meer motortechniek, aandrijving of die DRL-lampen om wat te noemen. Een beetje de kat-uit-de-boom-kijken-fabrikant.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Thom schreef:Volvo moet nog tot 'bloei' komen op de groeimarkten, Europa is, ook al beseft nog niet iedereen dat, een steeds minder belangrijk afzetgebied.

Los daarvan, de R&D afdeling moet heel snel aan de slag met de volgende zaken m.i.:

* ... en modernere achterzijde (bv. verlichting zoals XC60)
De laatste fraaie achterkant van een Volvo-station is in mijn ogen die van de V70N. Het huidige model V70 met zijn Mitsubishi-look is het niet, maar die van de V60 (en die van de V40, maar dat is geen station) is ook niet mijn ding. Dus los van de kwaliteit/duurzaamheid (want die is er sinds de classic niet op vooruit gegaan) zal Volvo een andere kant op moeten qua styling, anders komt er hier geen nieuwere V70.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

Oja en ik wil ook weer graag een derde bankje leverbaar hebben in de V70!!!
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3140
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

De laatste Sensus versie is echt top. We hebben ook een BMW op de oprijlaan, maar de enige manier om iDrive veilig te bedienen is stilstaand. Het kan enorm veel en is daarmee in mijn ogen ook direct veel te complex, met soms wel meer dan 3 lagen aan menu's.

Ik zou wel graag iets meer configuratie parameters zien in Sensus, maar in de basis verkies ik dit systeem ruim boven b.v. de iDrive.

Waar Volvo is mijn ogen aan zou moeten werken is het bedrijfszekerder maken van de electronische veiligheidssystemen. Ik heb zelf een Driver Assistance pack en ik heb dat volledig in mijn rijstijl opgenomen. In de praktijk is daardoor mijn kijkpatroon veranderd. Ik let minder op de dingen die dichtbij zijn en de afstand naar mijn voorligger en kijk veel verder weg om beter te kunnen anticiperen. Van het weekend weer eens zonder hulpmiddelen gereden en ik betrapte mezelf er op dat ik dichtbij behoorlijk wat dingen voor mijn gevoel net iets te laat zag, door het kijkpatroon en het feit dat je zelf beter op de afstand naar je voorligger moet letten.

Nu is het inderdaad zo dat de chauffeur ten alle tijde verantwoordlijk is voor zijn eigen veiligheid en die van zijn omgeving en dat het uitvallen van zulk een systeem nooit een reden mag zijn voor een ongeluk, maar in de praktijk pas je jezelf aan. Het ontbreken van een systeem geeft dus een grotere kans op een verkeersincident, daar de bestuurder dan wordt geconfronteerd met een andere werklast.

In mijn ogen moeten deze systemen dus ook als echte veiligheidssystemen worden beschouwd en dus volledig dubbel of 3-dubbel moeten worden uitgevoerd (zelfde als in vliegtuigen dus). Dat zou meteen ook weer een primeur voor Volvo zijn.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8501
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Verleden week met een Mini One (ook een BMW product) naar Parijs gereden, wat een drama dat multimedia systeem, om je dood te ergeren, geef dan maar Sensus.

je moet Top Gear Presentator Jeremy Clarkson eens bezig horen over iDrive.....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
least
3rd Gear member
Berichten: 499
Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
Locatie: Middelpunt van Nederland

een achterklep op de V70 die hoger open gaat, de gemiddelde Nederlander en Zweed stoten hun harses tegen het slotdinges! een elektronische handrem die in het midden zit, en dan een die instelbaar aangaat bij afzetten van de motor.
nadenkend over weer een Volvo: V90
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

misschien ben ik maar een achterlijk boertje van buute maar zoals volvo nu is :thumbright:
een elektrische handrem?, nou nee liever niet, als de accu leeg is kun je de wagen niet aanslepen/duwen!
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8501
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Mijn XC60 heeft nu ook een electrische handrem, maar voor mij hoefde dit echt niet.

Wat mij blij zou maken is een langere garantie periode zoals in de USA.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
CY325i
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33

Langere garantie, maar wel een hogere aanschafprijs. Dan wordt Volvo door de prijsstelling wel minder concurrerend.

Je kan de garantie van je wagen altijd achteraf laten verlengen, volgens mij ook bij Volvo. Volvo brengt de 'verzekering' trouwens gewoon onder bij een verzekeringsmaatschappij, die trouwens gewoon winst wil maken.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ik denk dat die electrische handrem te maken heeft met het gewicht, conventionele handrem heeft ook mijn sterke voorkeur (al is het het gevoel dat je een noodrem hebt mocht de rest uitvallen) maar dat systeem is gewoon zwaarder dan een draadje en een motortje en drukt dus op de emissies en het verbruik.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

:-#
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Huh? Ik heb dit topic helemaal niet geopend?! :?
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Thom schreef:Huh? Ik heb dit topic helemaal niet geopend?! :?
Het is een afsplitsing van een ander topic.. :wink:
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Maar nu het er toch is, zal ik eea onderbouwen en aanvullen:

Sensus: is hier op het forum veel over geschreven, ik vind (mening) de graphics (bv. navi, vergelijk eens met de nieuwste Audi & BMW systemen of TomTom) achterhaald. Bediening met de draaiknop omslachtig en irritant. Spraaksturing is ook wat lang (veel bevestigen), maar werkt ok

Afwerking/materiaalgebruik: gaat de verkeerde kant op, helaas! Bekijk/voel bv. het plastic van de deurpanelen van de nieuwe V40 eens. Of het materiaal rond het Sensus scherm. Of het verschil bovenkant dash van V70/XC70/S80 vóór en na MY2012 (ventilatierooster!). Trek de gordel eens tot hij niet verder kan. Het gammele 'gaasje' van het schuifdak. De rolhoes die slecht oprolt en vooral het -wederom harde- kunststof in de bagageruimte beschadigt. Voel en hoor hoeveel minder degelijk de portiergrepen (buitenzijde) zijn ivm het vorige model; ook de deuren gaan met een veel minder mooi, zwaar geluid dicht.

Volgens mij is dit alles voor Volvo een tientjeskwestie, maar het doet afbreuk aan het algehele kwaliteitsgevoel.
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Autoweek test V70 D3 R Design:

"Je moet wel geduld hebben bij het invoeren van de bestemming, want het multimediasysteem uit onder meer de S60 irriteert snel. Hoe kan het toch zijn dat de gemiddelde smartphone tegenwoordig razendsnel is, maar navigatiesystemen in dure auto’s soms zo gruwelijk traag werken? Nou ja, als de bestuurder de eerste twintig kilometer uit zijn hoofd weet, kan één van de passagiers er tien minuten over doen om de bestemming in te voeren."

@bart simpson: die streaming is idd een plezierige toevoeging; maar bv. een Peugeot 508 (die heeft pas een draak van een multimediasysteem :)!) heeft dat ook, naast 2 USB aansluitingen. Ik zou liever zien dat Volvo werk maakt van haar eigen versie van 'Connected Drive', en navigatie met bv. Google Maps.
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Een dagteller die verder gaat dan 1000. De XC heeft 2 dagtellers tot 999. Nonsens(is)
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

Dat vond ik nu ook op de 2300km lange rit naar Italie, je kunt er zomaar 1000km naast zitten.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

[quote="Oceanracer] los van de kwaliteit/duurzaamheid (want die is er sinds de classic niet op vooruit gegaan) zal Volvo een andere kant op moeten qua styling, anders komt er hier geen nieuwere V70.[/quote]

Wellicht dat het licht aan het feit dat je een vroege V70N hebt?
Ik heb nu een late V70N na een late classic gereden te hebben, maar ik heb van de overall. Kwaliteit van de huidige auto. Het enige waar ik van denk dat het qua duurzame kwaliteit minder is, is de motor. Deze is stiller en sterker dan de vorige VAG diesel, maar geeft niet het onverwoestbare gevoel van de oude 2.5D.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”