Wat Volvo zou moeten verbeteren
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25
De interieurs van Volvo zijn inderdaad wel mooi en bijzonder maar tot nu toe niet duurzaam gebleken, zoals ik ervaar. Denk aan T-TEC, rammels en kraakjes als in een VOC schip, slijtage aan matige materialen. Moet echt beter, nog een wereld te winnen dus....
VOLVO V50 Edition II
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
De techniek van de D6 wil ik wel in elke Volvo terug zien. Wegrijden met elektriciteit, en bij het remmen de motor als generator gebruiken. Wat zal dat een diesel/benzine schelen.volvov70r schreef:Nu het toch over upgraden van de D5 gaat.....
Van mij mag de D6 Hybrid setup van de V60 ook wel leverbaar worden op de V70 !
Wat ik in ieder geval gaaf vind is dat je meestal een lullig benzinemotortje krijgt met een elektromotor er naast.
Volvo legt er gewoon een D5 in, wat nou groene eco lettertjes achterop die auto. Gewoon onvervalste liters willen we zien

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21406
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb altijd begrepen dat Volvo een beetje rustig aan doet en niet overal direct in mee hapt. En dan heb ik het niet over veiligheidsdingetjes maar meer motortechniek, aandrijving of die DRL-lampen om wat te noemen. Een beetje de kat-uit-de-boom-kijken-fabrikant.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De laatste fraaie achterkant van een Volvo-station is in mijn ogen die van de V70N. Het huidige model V70 met zijn Mitsubishi-look is het niet, maar die van de V60 (en die van de V40, maar dat is geen station) is ook niet mijn ding. Dus los van de kwaliteit/duurzaamheid (want die is er sinds de classic niet op vooruit gegaan) zal Volvo een andere kant op moeten qua styling, anders komt er hier geen nieuwere V70.Thom schreef:Volvo moet nog tot 'bloei' komen op de groeimarkten, Europa is, ook al beseft nog niet iedereen dat, een steeds minder belangrijk afzetgebied.
Los daarvan, de R&D afdeling moet heel snel aan de slag met de volgende zaken m.i.:
* ... en modernere achterzijde (bv. verlichting zoals XC60)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Oja en ik wil ook weer graag een derde bankje leverbaar hebben in de V70!!!
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
De laatste Sensus versie is echt top. We hebben ook een BMW op de oprijlaan, maar de enige manier om iDrive veilig te bedienen is stilstaand. Het kan enorm veel en is daarmee in mijn ogen ook direct veel te complex, met soms wel meer dan 3 lagen aan menu's.
Ik zou wel graag iets meer configuratie parameters zien in Sensus, maar in de basis verkies ik dit systeem ruim boven b.v. de iDrive.
Waar Volvo is mijn ogen aan zou moeten werken is het bedrijfszekerder maken van de electronische veiligheidssystemen. Ik heb zelf een Driver Assistance pack en ik heb dat volledig in mijn rijstijl opgenomen. In de praktijk is daardoor mijn kijkpatroon veranderd. Ik let minder op de dingen die dichtbij zijn en de afstand naar mijn voorligger en kijk veel verder weg om beter te kunnen anticiperen. Van het weekend weer eens zonder hulpmiddelen gereden en ik betrapte mezelf er op dat ik dichtbij behoorlijk wat dingen voor mijn gevoel net iets te laat zag, door het kijkpatroon en het feit dat je zelf beter op de afstand naar je voorligger moet letten.
Nu is het inderdaad zo dat de chauffeur ten alle tijde verantwoordlijk is voor zijn eigen veiligheid en die van zijn omgeving en dat het uitvallen van zulk een systeem nooit een reden mag zijn voor een ongeluk, maar in de praktijk pas je jezelf aan. Het ontbreken van een systeem geeft dus een grotere kans op een verkeersincident, daar de bestuurder dan wordt geconfronteerd met een andere werklast.
In mijn ogen moeten deze systemen dus ook als echte veiligheidssystemen worden beschouwd en dus volledig dubbel of 3-dubbel moeten worden uitgevoerd (zelfde als in vliegtuigen dus). Dat zou meteen ook weer een primeur voor Volvo zijn.
Ik zou wel graag iets meer configuratie parameters zien in Sensus, maar in de basis verkies ik dit systeem ruim boven b.v. de iDrive.
Waar Volvo is mijn ogen aan zou moeten werken is het bedrijfszekerder maken van de electronische veiligheidssystemen. Ik heb zelf een Driver Assistance pack en ik heb dat volledig in mijn rijstijl opgenomen. In de praktijk is daardoor mijn kijkpatroon veranderd. Ik let minder op de dingen die dichtbij zijn en de afstand naar mijn voorligger en kijk veel verder weg om beter te kunnen anticiperen. Van het weekend weer eens zonder hulpmiddelen gereden en ik betrapte mezelf er op dat ik dichtbij behoorlijk wat dingen voor mijn gevoel net iets te laat zag, door het kijkpatroon en het feit dat je zelf beter op de afstand naar je voorligger moet letten.
Nu is het inderdaad zo dat de chauffeur ten alle tijde verantwoordlijk is voor zijn eigen veiligheid en die van zijn omgeving en dat het uitvallen van zulk een systeem nooit een reden mag zijn voor een ongeluk, maar in de praktijk pas je jezelf aan. Het ontbreken van een systeem geeft dus een grotere kans op een verkeersincident, daar de bestuurder dan wordt geconfronteerd met een andere werklast.
In mijn ogen moeten deze systemen dus ook als echte veiligheidssystemen worden beschouwd en dus volledig dubbel of 3-dubbel moeten worden uitgevoerd (zelfde als in vliegtuigen dus). Dat zou meteen ook weer een primeur voor Volvo zijn.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8501
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Verleden week met een Mini One (ook een BMW product) naar Parijs gereden, wat een drama dat multimedia systeem, om je dood te ergeren, geef dan maar Sensus.
je moet Top Gear Presentator Jeremy Clarkson eens bezig horen over iDrive.....
je moet Top Gear Presentator Jeremy Clarkson eens bezig horen over iDrive.....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
een achterklep op de V70 die hoger open gaat, de gemiddelde Nederlander en Zweed stoten hun harses tegen het slotdinges! een elektronische handrem die in het midden zit, en dan een die instelbaar aangaat bij afzetten van de motor.
nadenkend over weer een Volvo: V90
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
misschien ben ik maar een achterlijk boertje van buute maar zoals volvo nu is :thumbright:
een elektrische handrem?, nou nee liever niet, als de accu leeg is kun je de wagen niet aanslepen/duwen!
een elektrische handrem?, nou nee liever niet, als de accu leeg is kun je de wagen niet aanslepen/duwen!
keep calm!, your randomizer is running
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8501
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Mijn XC60 heeft nu ook een electrische handrem, maar voor mij hoefde dit echt niet.
Wat mij blij zou maken is een langere garantie periode zoals in de USA.
Wat mij blij zou maken is een langere garantie periode zoals in de USA.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
Langere garantie, maar wel een hogere aanschafprijs. Dan wordt Volvo door de prijsstelling wel minder concurrerend.
Je kan de garantie van je wagen altijd achteraf laten verlengen, volgens mij ook bij Volvo. Volvo brengt de 'verzekering' trouwens gewoon onder bij een verzekeringsmaatschappij, die trouwens gewoon winst wil maken.
Je kan de garantie van je wagen altijd achteraf laten verlengen, volgens mij ook bij Volvo. Volvo brengt de 'verzekering' trouwens gewoon onder bij een verzekeringsmaatschappij, die trouwens gewoon winst wil maken.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ik denk dat die electrische handrem te maken heeft met het gewicht, conventionele handrem heeft ook mijn sterke voorkeur (al is het het gevoel dat je een noodrem hebt mocht de rest uitvallen) maar dat systeem is gewoon zwaarder dan een draadje en een motortje en drukt dus op de emissies en het verbruik.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Maar nu het er toch is, zal ik eea onderbouwen en aanvullen:
Sensus: is hier op het forum veel over geschreven, ik vind (mening) de graphics (bv. navi, vergelijk eens met de nieuwste Audi & BMW systemen of TomTom) achterhaald. Bediening met de draaiknop omslachtig en irritant. Spraaksturing is ook wat lang (veel bevestigen), maar werkt ok
Afwerking/materiaalgebruik: gaat de verkeerde kant op, helaas! Bekijk/voel bv. het plastic van de deurpanelen van de nieuwe V40 eens. Of het materiaal rond het Sensus scherm. Of het verschil bovenkant dash van V70/XC70/S80 vóór en na MY2012 (ventilatierooster!). Trek de gordel eens tot hij niet verder kan. Het gammele 'gaasje' van het schuifdak. De rolhoes die slecht oprolt en vooral het -wederom harde- kunststof in de bagageruimte beschadigt. Voel en hoor hoeveel minder degelijk de portiergrepen (buitenzijde) zijn ivm het vorige model; ook de deuren gaan met een veel minder mooi, zwaar geluid dicht.
Volgens mij is dit alles voor Volvo een tientjeskwestie, maar het doet afbreuk aan het algehele kwaliteitsgevoel.
Sensus: is hier op het forum veel over geschreven, ik vind (mening) de graphics (bv. navi, vergelijk eens met de nieuwste Audi & BMW systemen of TomTom) achterhaald. Bediening met de draaiknop omslachtig en irritant. Spraaksturing is ook wat lang (veel bevestigen), maar werkt ok
Afwerking/materiaalgebruik: gaat de verkeerde kant op, helaas! Bekijk/voel bv. het plastic van de deurpanelen van de nieuwe V40 eens. Of het materiaal rond het Sensus scherm. Of het verschil bovenkant dash van V70/XC70/S80 vóór en na MY2012 (ventilatierooster!). Trek de gordel eens tot hij niet verder kan. Het gammele 'gaasje' van het schuifdak. De rolhoes die slecht oprolt en vooral het -wederom harde- kunststof in de bagageruimte beschadigt. Voel en hoor hoeveel minder degelijk de portiergrepen (buitenzijde) zijn ivm het vorige model; ook de deuren gaan met een veel minder mooi, zwaar geluid dicht.
Volgens mij is dit alles voor Volvo een tientjeskwestie, maar het doet afbreuk aan het algehele kwaliteitsgevoel.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Autoweek test V70 D3 R Design:
"Je moet wel geduld hebben bij het invoeren van de bestemming, want het multimediasysteem uit onder meer de S60 irriteert snel. Hoe kan het toch zijn dat de gemiddelde smartphone tegenwoordig razendsnel is, maar navigatiesystemen in dure auto’s soms zo gruwelijk traag werken? Nou ja, als de bestuurder de eerste twintig kilometer uit zijn hoofd weet, kan één van de passagiers er tien minuten over doen om de bestemming in te voeren."
@bart simpson: die streaming is idd een plezierige toevoeging; maar bv. een Peugeot 508 (die heeft pas een draak van een multimediasysteem
!) heeft dat ook, naast 2 USB aansluitingen. Ik zou liever zien dat Volvo werk maakt van haar eigen versie van 'Connected Drive', en navigatie met bv. Google Maps.
"Je moet wel geduld hebben bij het invoeren van de bestemming, want het multimediasysteem uit onder meer de S60 irriteert snel. Hoe kan het toch zijn dat de gemiddelde smartphone tegenwoordig razendsnel is, maar navigatiesystemen in dure auto’s soms zo gruwelijk traag werken? Nou ja, als de bestuurder de eerste twintig kilometer uit zijn hoofd weet, kan één van de passagiers er tien minuten over doen om de bestemming in te voeren."
@bart simpson: die streaming is idd een plezierige toevoeging; maar bv. een Peugeot 508 (die heeft pas een draak van een multimediasysteem

-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
[quote="Oceanracer] los van de kwaliteit/duurzaamheid (want die is er sinds de classic niet op vooruit gegaan) zal Volvo een andere kant op moeten qua styling, anders komt er hier geen nieuwere V70.[/quote]
Wellicht dat het licht aan het feit dat je een vroege V70N hebt?
Ik heb nu een late V70N na een late classic gereden te hebben, maar ik heb van de overall. Kwaliteit van de huidige auto. Het enige waar ik van denk dat het qua duurzame kwaliteit minder is, is de motor. Deze is stiller en sterker dan de vorige VAG diesel, maar geeft niet het onverwoestbare gevoel van de oude 2.5D.
Wellicht dat het licht aan het feit dat je een vroege V70N hebt?
Ik heb nu een late V70N na een late classic gereden te hebben, maar ik heb van de overall. Kwaliteit van de huidige auto. Het enige waar ik van denk dat het qua duurzame kwaliteit minder is, is de motor. Deze is stiller en sterker dan de vorige VAG diesel, maar geeft niet het onverwoestbare gevoel van de oude 2.5D.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...