Pagina 2 van 3
Geplaatst: 07.09.2012 - 18:42
door Janhertogh
De interieurs van Volvo zijn inderdaad wel mooi en bijzonder maar tot nu toe niet duurzaam gebleken, zoals ik ervaar. Denk aan T-TEC, rammels en kraakjes als in een VOC schip, slijtage aan matige materialen. Moet echt beter, nog een wereld te winnen dus....
Geplaatst: 07.09.2012 - 19:18
door JeroenSpock
volvov70r schreef:Nu het toch over upgraden van de D5 gaat.....
Van mij mag de D6 Hybrid setup van de V60 ook wel leverbaar worden op de V70 !
De techniek van de D6 wil ik wel in elke Volvo terug zien. Wegrijden met elektriciteit, en bij het remmen de motor als generator gebruiken. Wat zal dat een diesel/benzine schelen.
Wat ik in ieder geval gaaf vind is dat je meestal een lullig benzinemotortje krijgt met een elektromotor er naast.
Volvo legt er gewoon een D5 in, wat nou groene eco lettertjes achterop die auto. Gewoon onvervalste
liters willen we zien

Geplaatst: 07.09.2012 - 20:39
door Msuidgeest
Ik heb altijd begrepen dat Volvo een beetje rustig aan doet en niet overal direct in mee hapt. En dan heb ik het niet over veiligheidsdingetjes maar meer motortechniek, aandrijving of die DRL-lampen om wat te noemen. Een beetje de kat-uit-de-boom-kijken-fabrikant.
Geplaatst: 07.09.2012 - 20:58
door Oceanracer
Thom schreef:Volvo moet nog tot 'bloei' komen op de groeimarkten, Europa is, ook al beseft nog niet iedereen dat, een steeds minder belangrijk afzetgebied.
Los daarvan, de R&D afdeling moet heel snel aan de slag met de volgende zaken m.i.:
* ... en modernere achterzijde (bv. verlichting zoals XC60)
De laatste fraaie achterkant van een Volvo-station is in mijn ogen die van de V70N. Het huidige model V70 met zijn Mitsubishi-look is het niet, maar die van de V60 (en die van de V40, maar dat is geen station) is ook niet mijn ding. Dus los van de kwaliteit/duurzaamheid (want die is er sinds de classic niet op vooruit gegaan) zal Volvo een andere kant op moeten qua styling, anders komt er hier geen nieuwere V70.
Geplaatst: 10.09.2012 - 13:30
door volvov70r
Oja en ik wil ook weer graag een derde bankje leverbaar hebben in de V70!!!
Geplaatst: 10.09.2012 - 14:03
door lancer
De laatste Sensus versie is echt top. We hebben ook een BMW op de oprijlaan, maar de enige manier om iDrive veilig te bedienen is stilstaand. Het kan enorm veel en is daarmee in mijn ogen ook direct veel te complex, met soms wel meer dan 3 lagen aan menu's.
Ik zou wel graag iets meer configuratie parameters zien in Sensus, maar in de basis verkies ik dit systeem ruim boven b.v. de iDrive.
Waar Volvo is mijn ogen aan zou moeten werken is het bedrijfszekerder maken van de electronische veiligheidssystemen. Ik heb zelf een Driver Assistance pack en ik heb dat volledig in mijn rijstijl opgenomen. In de praktijk is daardoor mijn kijkpatroon veranderd. Ik let minder op de dingen die dichtbij zijn en de afstand naar mijn voorligger en kijk veel verder weg om beter te kunnen anticiperen. Van het weekend weer eens zonder hulpmiddelen gereden en ik betrapte mezelf er op dat ik dichtbij behoorlijk wat dingen voor mijn gevoel net iets te laat zag, door het kijkpatroon en het feit dat je zelf beter op de afstand naar je voorligger moet letten.
Nu is het inderdaad zo dat de chauffeur ten alle tijde verantwoordlijk is voor zijn eigen veiligheid en die van zijn omgeving en dat het uitvallen van zulk een systeem nooit een reden mag zijn voor een ongeluk, maar in de praktijk pas je jezelf aan. Het ontbreken van een systeem geeft dus een grotere kans op een verkeersincident, daar de bestuurder dan wordt geconfronteerd met een andere werklast.
In mijn ogen moeten deze systemen dus ook als echte veiligheidssystemen worden beschouwd en dus volledig dubbel of 3-dubbel moeten worden uitgevoerd (zelfde als in vliegtuigen dus). Dat zou meteen ook weer een primeur voor Volvo zijn.
Geplaatst: 10.09.2012 - 15:40
door BlackcurrantV70
Verleden week met een Mini One (ook een BMW product) naar Parijs gereden, wat een drama dat multimedia systeem, om je dood te ergeren, geef dan maar Sensus.
je moet Top Gear Presentator Jeremy Clarkson eens bezig horen over iDrive.....
Geplaatst: 10.09.2012 - 20:25
door least
een achterklep op de V70 die hoger open gaat, de gemiddelde Nederlander en Zweed stoten hun harses tegen het slotdinges! een elektronische handrem die in het midden zit, en dan een die instelbaar aangaat bij afzetten van de motor.
Geplaatst: 10.09.2012 - 20:33
door evert65
misschien ben ik maar een achterlijk boertje van buute maar zoals volvo nu is :thumbright:
een elektrische handrem?, nou nee liever niet, als de accu leeg is kun je de wagen niet aanslepen/duwen!
Geplaatst: 10.09.2012 - 21:02
door BlackcurrantV70
Mijn XC60 heeft nu ook een electrische handrem, maar voor mij hoefde dit echt niet.
Wat mij blij zou maken is een langere garantie periode zoals in de USA.
Geplaatst: 11.09.2012 - 09:52
door CY325i
Langere garantie, maar wel een hogere aanschafprijs. Dan wordt Volvo door de prijsstelling wel minder concurrerend.
Je kan de garantie van je wagen altijd achteraf laten verlengen, volgens mij ook bij Volvo. Volvo brengt de 'verzekering' trouwens gewoon onder bij een verzekeringsmaatschappij, die trouwens gewoon winst wil maken.
Geplaatst: 11.09.2012 - 10:28
door Walter
Ik denk dat die electrische handrem te maken heeft met het gewicht, conventionele handrem heeft ook mijn sterke voorkeur (al is het het gevoel dat je een noodrem hebt mocht de rest uitvallen) maar dat systeem is gewoon zwaarder dan een draadje en een motortje en drukt dus op de emissies en het verbruik.
Geplaatst: 11.09.2012 - 11:00
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 11.09.2012 - 15:00
door Thom
Huh? Ik heb dit topic helemaal niet geopend?! :?
Geplaatst: 11.09.2012 - 15:07
door diesel01
Thom schreef:Huh? Ik heb dit topic helemaal niet geopend?! :?
Het is een afsplitsing van een ander topic..

Geplaatst: 11.09.2012 - 15:13
door Thom
Maar nu het er toch is, zal ik eea onderbouwen en aanvullen:
Sensus: is hier op het forum veel over geschreven, ik vind (mening) de graphics (bv. navi, vergelijk eens met de nieuwste Audi & BMW systemen of TomTom) achterhaald. Bediening met de draaiknop omslachtig en irritant. Spraaksturing is ook wat lang (veel bevestigen), maar werkt ok
Afwerking/materiaalgebruik: gaat de verkeerde kant op, helaas! Bekijk/voel bv. het plastic van de deurpanelen van de nieuwe V40 eens. Of het materiaal rond het Sensus scherm. Of het verschil bovenkant dash van V70/XC70/S80 vóór en na MY2012 (ventilatierooster!). Trek de gordel eens tot hij niet verder kan. Het gammele 'gaasje' van het schuifdak. De rolhoes die slecht oprolt en vooral het -wederom harde- kunststof in de bagageruimte beschadigt. Voel en hoor hoeveel minder degelijk de portiergrepen (buitenzijde) zijn ivm het vorige model; ook de deuren gaan met een veel minder mooi, zwaar geluid dicht.
Volgens mij is dit alles voor Volvo een tientjeskwestie, maar het doet afbreuk aan het algehele kwaliteitsgevoel.
Geplaatst: 11.09.2012 - 15:18
door Thom
Autoweek test V70 D3 R Design:
"Je moet wel geduld hebben bij het invoeren van de bestemming, want het multimediasysteem uit onder meer de S60 irriteert snel. Hoe kan het toch zijn dat de gemiddelde smartphone tegenwoordig razendsnel is, maar navigatiesystemen in dure auto’s soms zo gruwelijk traag werken? Nou ja, als de bestuurder de eerste twintig kilometer uit zijn hoofd weet, kan één van de passagiers er tien minuten over doen om de bestemming in te voeren."
@bart simpson: die streaming is idd een plezierige toevoeging; maar bv. een Peugeot 508 (die heeft pas een draak van een multimediasysteem

!) heeft dat ook, naast 2 USB aansluitingen. Ik zou liever zien dat Volvo werk maakt van haar eigen versie van 'Connected Drive', en navigatie met bv. Google Maps.
Geplaatst: 11.09.2012 - 16:21
door mad
Een dagteller die verder gaat dan 1000. De XC heeft 2 dagtellers tot 999. Nonsens(is)
Geplaatst: 11.09.2012 - 19:14
door ovlov058
Dat vond ik nu ook op de 2300km lange rit naar Italie, je kunt er zomaar 1000km naast zitten.
Geplaatst: 11.09.2012 - 19:47
door Quota
[quote="Oceanracer] los van de kwaliteit/duurzaamheid (want die is er sinds de classic niet op vooruit gegaan) zal Volvo een andere kant op moeten qua styling, anders komt er hier geen nieuwere V70.[/quote]
Wellicht dat het licht aan het feit dat je een vroege V70N hebt?
Ik heb nu een late V70N na een late classic gereden te hebben, maar ik heb van de overall. Kwaliteit van de huidige auto. Het enige waar ik van denk dat het qua duurzame kwaliteit minder is, is de motor. Deze is stiller en sterker dan de vorige VAG diesel, maar geeft niet het onverwoestbare gevoel van de oude 2.5D.