Pagina 2 van 3

Geplaatst: 11.09.2012 - 11:48
door edraket
Thijs schreef:Hoe veel tijd heeft het vervangen jou gekost Ed?
Heb het destijds gelijk met de koppeling gedaan, het subframe ligt er dan toch al naast, en is niet zoveel werk om het stuurhuis te wisselen. Het meeste werk gaat dan nog zitten in het overzetten van de hoezen. kogels en uitslag begrenzers. Denk als je alleen het stuurhuis moet doen dat je snel een uur of 6 zoet bent.

Geplaatst: 11.09.2012 - 11:49
door edraket
Rick H schreef:Het probleem heb ik destijds ook met mijn S60 gehad, ik heb het door de Volvo dealer laten oplossen > nieuw stuurhuis. heb de bon hier nog liggen het grapje was toen ongeveer 1200 euro inclusief uitlijnen.

je krijgt er wel een veel fijnere auto voor terug en wanneer je ervoor kiest om nog jaren met de auto door te rijden raad ik je wel aan om het te vervangen (al dan niet voor een tweede hands exemplaar)
Helemaal mee eens. De auto rijdt zoveel lekkerder!

Geplaatst: 11.09.2012 - 12:57
door Thijs
Ik heb er alleen last van in de wat langere bochten op de snelweg. Rechtuit geen problemen. De investering vindt ik dan toch wat groot..

Geplaatst: 11.09.2012 - 13:03
door JeroenSpock
hvt schreef:raar gevoel in bepaalde bochten. Dit is vooral op (lange) afritten en rotondes. Het is dan alsof het stuur door de stuurbekrachtiging heen en weer getrokken wordt. Het stuur is dan moeilijk op een vaste stand te houden.
Hmmmmm, herkenbaar helaas...
Rick H schreef:Het probleem heb ik destijds ook met mijn S60 gehad, ik heb het door de Volvo dealer laten oplossen > nieuw stuurhuis. heb de bon hier nog liggen het grapje was toen ongeveer 1200 euro inclusief uitlijnen.
Fijn....


Hoe weet je of het gebruikte stuurhuis goed is?

Geplaatst: 11.09.2012 - 13:20
door Oceanracer
Dat weet je nooit van te voren....

Geplaatst: 11.09.2012 - 13:36
door Ramon&Ramon
Een nieuw stuurhuis zit rond de 400 euro!

Geplaatst: 11.09.2012 - 14:18
door edraket
Niet bij de dealer toch? Of de prijzen zijn verlaagd.

Geplaatst: 11.09.2012 - 16:16
door Brambo67
Is er nog een bepaald MY of type of combi van beiden waarbij de klacht zich vaker laat zien? Die van mij deed ook zeer vervelend in doordraaiende bochten (afritten van snelwegen en zo) Dit bleek echter te komen door dat de voorbanden (Conti SportContact 3) zo gecupt waren dat ze a.h.w. hapten in de bocht. Nu Michelin Premacy en geen problemen meer. Overigens ook niet het probleem met een 'tegensturende' bekrachtiging als ik de auto stationair test met het stuur gedeeltelijk gedraaid.

Geplaatst: 11.09.2012 - 23:33
door hvt
Er blijken er toch wel veel te zijn die hier last van hebben.
Hoort dus eigenlijk niet zo, maar veel hebben er last van.
Hebben ze bij de garage toch gelijk dat dit bij veel V70's voorkomt.
Nu is voor mij de vraag, wat moet ik hiermee.
Ik heb nog enkele maanden bovag garantie.

Daarbij heb ik het dus al een keer aangeven, waarbij mij gezegd is dat dit normaal is bij een V70. Hier kan ik ze dus niet helemaal ongelijk ingeven gezien de reakties.
Ik vindt eigenlijk dat het niet hoort met een Volvo met nog maar 106000 km, maar van de andere kant hij is ook alweer 8 jaar oud.
Nog maar even over denken, ze moeten eerst de andere probleempjes maar oplossen.

Geplaatst: 11.09.2012 - 23:37
door hvt
Oceanracer schreef:Dat weet je nooit van te voren....
Je kunt dus niet aan bijv een serienummer oid zien of het een risicogeval is?

Geplaatst: 12.09.2012 - 06:46
door Oceanracer
Wellicht, dan zul je van diegenen die problemen hebben hun modeljaar moeten achterhalen en dan kijken wat de overeenkomsten zijn.

Geplaatst: 12.09.2012 - 11:32
door edraket
Het gaat om alle V70 met ZF stuurhuis. Dat is vanaf modeljaar 2004 gemonteerd.

Geplaatst: 12.09.2012 - 13:38
door JeroenSpock
En S60 neem ik aan?

Geplaatst: 12.09.2012 - 14:32
door edraket
Inderdaad ook S60.

Geplaatst: 12.09.2012 - 22:57
door wim de jong
Dus eigenlijk als ik de mijne (uit 2005) vervang voor een goede stuurhuis uit een V70 met bouwjaar 2002, zou het probleem nooit meer terugkomen?

Geplaatst: 13.09.2012 - 00:19
door M@rcel
edraket schreef:Inderdaad ook S60.
En S80 neem ik aan?

Geplaatst: 13.09.2012 - 09:34
door edraket
wim de jong schreef:Dus eigenlijk als ik de mijne (uit 2005) vervang voor een goede stuurhuis uit een V70 met bouwjaar 2002, zou het probleem nooit meer terugkomen?
Dat zou je denken ja. Alleen is dat niet zomaar over te zetten. De aansluitingen van de slangen zijn anders en de stuurpomp werkt met een andere druk. Helaas dus niet over te zetten.

Geplaatst: 13.09.2012 - 09:35
door edraket
M@rcel schreef:
edraket schreef:Inderdaad ook S60.
En S80 neem ik aan?
Dat denk ik wel, heb alleen nooit uitgezocht of die dezelfde stuurhuizen heeft. Dacht van wel ja. Ben dit probleem echter nog nooit bij een S80 tegen gekomen.

Geplaatst: 17.09.2012 - 08:14
door gerarddo
Het zeilen in lange bochten is heel herkenbaar voor mij, tijdens een vakantie naar spanje zonder aanhanger of Caravan ervaarde ik ook dat berg af met bochten naar links of rechts (rechts Meer) de auto door zeilde. Bij een Volvo garage op de brug gezet en geconstateerd dat de rubbers van de stabilisatie stangen uigesleten waren deze zijn vernieuwd en probleem opgelost.

Geplaatst: 18.09.2012 - 11:12
door Thijs
gerarddo, Dit is een op zich staand probleem en heeft niets met het stuurhuis probleem te maken. Wel fijn dat het probleem bij jou is opgelost trouwens!