Pagina 2 van 3
Geplaatst: 18.09.2012 - 22:45
door Thom
Een koppelrijke dieselmotor met AWD is idd een geweldige combinatie, de officiële prestatiecijfers zijn minder gunstig dan met FWD, maar dat komt in de praktijk eigenlijk niet uit door de enorme hoeveelheid grip. Het is alweer herfst, veel regen, en later weer gladheid en sneeuw, dan is AWD helemaal fantastisch!
Geplaatst: 18.09.2012 - 22:59
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 19.09.2012 - 17:12
door renezzzz
VolvoXC70 schreef:Zelfs een Fiat Panda heeft een koelwatertemperatuurmeter...
Sorry, ik zal het iets ander formuleren: "Er zijn tegenwoordig veel autos zonder motor temperatuur indicatie. Erg vervelend mijns inziens".
Geplaatst: 03.10.2012 - 20:55
door BlackcurrantV70
Ik heb ook al gelezen dat sommige OBD transmitters klachten gaven aan de auto zelf, sta er dus een beetje huiverig tegenover
Geplaatst: 04.10.2012 - 10:40
door Frederik Welvaert
Ik heb me een tijdje geleden een bluetooth OBD ding gekocht en Torque op m'n telefoon geïnstalleerd. Blijkt nu dat zelfs na 30 km autosnelweg de koelwater en de bak temperatuur nauwelijks boven de 60gr komen (stijgt vrij snel naar 50-60, maar gaat dan nauwelijks nog omhoog, rij ik even wat sneller gaat het richting 70,maar zodra ik terug 120 rij zakt de temperatuur weer) Lijkt me niet zo gezond voor de motor en de bak dat die niet op normale temperatuur komen. Blijkbaar heeft Volvo dus niet echt een veiligheid ingebouwd voor als de boel niet op temperatuur komt. Tijd voor een nieuwe thermostaat denk ik.
Om te reageren op de vorige reactie: ik heb het nu 2x meegemaakt dat ik de stekker laat zitten met contact af, en toen kreeg ik inderdaad heel vage storingen (storing remsysteem/handrem, storing dtcs) maar als ik dan in Torque storingen oproep vindt die niks... Lijkt dus idd dat de OBD module tijdens het starten ofzo wat dingen doet in het netwerk die die niet zo leuk zijn...
Geplaatst: 04.10.2012 - 14:39
door t5power
Koelwatertemperatuur is toch niet zo relevant toch? Je wilt toch olietemperatuur meten om te weten of alles op temperatuur gekomen is?
Geplaatst: 04.10.2012 - 18:50
door Frederik Welvaert
Ja, maar in hoeverre komt die op temperatuur als dat koelwater met teveel warmte gaat lopen? De bak temperatuur kan ik ook uitlezen trouwens, en aangezien de bak olie ook gekoeld wordt door het koelsysteem wijkt die nooit meer dan 2°C af van het koelwater... Lijkt me niet zo gezond voor de bak ook eigenlijk...
Geplaatst: 05.10.2012 - 22:52
door Black-or-White
Op mijn S60 kon ik via de RTI een schat extra informatie tevoor schijn toveren middels een toetscombinatie te drukken (back-enter-back) bij opstart van de RTI. Ik geloof vast dat zoiets ook bij de nieuwe RTI's in bv de XC60 bestaat. Wie weet meer?
Geplaatst: 09.10.2012 - 21:33
door Black-or-White
In de handleiding van mijn XC60 staat dat de auto op afstand gestart kan worden met de sleutel (PCC). Echter het werkt niet. De dealer weet hier niet van en zal navraag doen bij de importeur. Wellicht heeft iemand van jullie ervaring mee...? Ik ben benieuwd.
Geplaatst: 09.10.2012 - 22:01
door BlackcurrantV70
Waar heb je dat gelezen ?
Ik vind dit niet terug in de MY13 handleiding.
Is wel een gave functie, ik had het ooit op een Chevy Camaro huurauto in de USA.
Geplaatst: 10.10.2012 - 15:49
door Frederik Welvaert
Dat is alleen als je de PCC optie hebt (personal car communicator) zo'n afstandsbediening die je oa. zegt waar je auto geparkeerd staat. Gaat niet met de gewone afstandsbediening.
Geplaatst: 10.10.2012 - 16:12
door BlackcurrantV70
Ik vond het ook niet in de PCC sectie van de handleiding.
Is PCC eigenlijk achteraf mogelijk of alleen af-fabriek ?
Geplaatst: 10.10.2012 - 22:33
door Black-or-White
BlackcurrantV70 schreef:Waar heb je dat gelezen ?
Ik vind dit niet terug in de MY13 handleiding.
vanaf bladzijde 118, ERS (Engine Remote Start)
Geplaatst: 10.10.2012 - 22:56
door Black-or-White
Als ik het hoofdstukje nog een keer lees, lijkt PCC niet nodig maar kan het ook met de gewone transponderdsleutel...
Geplaatst: 10.10.2012 - 23:02
door BlackcurrantV70
Ah gevonden, staat en * bij de titel, dus miet standaard aanwezig.
Heb er echter niks over gezien in de prijslijst als mogeljke aparte optie
Geplaatst: 11.10.2012 - 00:24
door xel
VictorS60 schreef:Ik leer de auto steeds meer kennen. Een andere zeer prettige feature is de stembediening van navigatie en telefoon... Grandioos!
Blij dat het je bevalt!
Ikzelf wordt helaas horendol van de navigatie en de stembediening. Raar genoeg zijn er blijkbaar alleen bestanden voor de stembediening met Nederlands/Nederlands geïnstalleerd, maar niet met Nederlands/Vlaams. Dus geen stembediening in Vlaanderen
De stem van de vlaamse navigatie vind ik trouwens niet uit te houden, zo slepend traag en toch kunstmatig klinkend. Raar...
De topper is alleszins de beperking van de stemnavigatie op het gesproken taalgebied van de ingestelde taal. Zet je bijv. de taal om naar duits, dan kan je alleen nog bestemmingen invoeren in het duitse taalgebied. Zo begrijpt hij wel nog 'Eupen', maar niet meer 'Hasselt'. Om een bestemming in Italie of Ticino in te voeren, moet ie wel op italiaans staan. Onbegrijpelijk.
Andere dingen, die enorm storen: de power-knop schakelt ofwel alles of niets. Wil je geen radio, dan krijg je ook geen navigatie, geen telefoon en geen frontcamera. Zet je de verdomde radio dan terug aan en op 'gedempt', dan wordt dat bij elke nieuwe start van de motor vergeten. De radio wordt terug aangezet, willen of niet. Ik heb nergens een instelling of optie kunnen vinden die dat verandert. Dus ofwel volume 0 of overschakelen op een medium dat ik niet aangesloten heb, zoals 'aux'.
De akoestische 'geen gordel' waarschuwing, eens aan, stopt niet meer, zelfs als de XC60 stil staat (of je moet de automaat echt op 'P' zetten). Je mag de gordel dus niet uitdoen als de wagen nog lichtjes aan het rollen is.
De mededeling "1 vehicle message" is praktisch permanent aan. Als ik wil zien wat er belangrijks te melden valt, dan is "No rear belts used" de enige mededeling die ik te zien krijg. Dat de achtergordels niet in gebruik zijn als er niemand op de achterzetels zit, verbaast mij niet echt. Maar de mededeling blijkt niet verwijderbaar. Kort of lang drukken van 'Reset' helpt niet.
Hopelijk is er binnenkort nieuwe software beschikbaar, want deze is te gek voor woorden.
VictorS60 schreef:En ook de adaptieve cruise control is een uitkomst!
Klopt, de ACC is top. Goed bedienbaar, prima werking, niet te brutaal in acceleratie of remmen. Echt geweldig.
BlackcurrantV70 schreef:Wat mij vooral opvalt is geen wielspin meer bij vertrekken aan het stoplicht wegens de AWD.
Yesss! Bij het vertrekken aan het stoplicht mag je wegschieten als een kanonkogel, er is geen wielspin, er is geen bandengefluit, niets. Gewoon acceleratie. En ook de wegligging in de bochten vind ik super! Dat is echt rijplezier.
VictorS60 schreef:en de regensensor doet het ook veel beter dan in de S60...
Daar valt niets op aan te merken. Werkt perfect. Héél zelden dat ik iets moet bijregelen.
Verbruik gaat nu (2800km op de teller) lichtjes naar beneden. Met een volle tank geeft hij nu een bereik van 480km aan, eerst was het maar 440 (Wij rijden veel korte afstanden). Reed zondag naar Antwerpen centrum en terug. 180 km afstand, veel autoweg (120 km/h), maar ook een belangrijk aandeel stadsverkeer. Gemiddeld verbruik van 10.7 volgens boordcomputer. Dat mag er zijn.
Al in al zeer tevreden met de keuze, maar aan de software moet dringend iets gebeuren.
Geplaatst: 11.10.2012 - 09:35
door BlackcurrantV70
Om de rear seat belt message weg te halen moet je op READ drukken, niet op reset.
Geplaatst: 12.10.2012 - 11:03
door xel
BlackcurrantV70 schreef:Om de rear seat belt message weg te halen moet je op READ drukken, niet op reset.
READ drukken is het meest voor de hand liggende, en dat was uiteraard het eerste wat ik geprobeerd heb. Maar READ heeft bij mij geen enkele verwijderende functie. Ik had misschien moeten schrijven "ZELFS kort of lang drukken van 'Reset' helpt niet".
READ schakelt van
- "You have 1 vehicle message" naar
- "No rear belts used" naar
- de momentane keuze van het linker draaiwiel (bijv verbruik) en dan terug naar
- "1 vehicle message" enz.
En die cirkel kan je de hele dag blijven doen, maar de mededeling "No rear belts used" blijft.
Geplaatst: 12.10.2012 - 16:57
door BlackcurrantV70
Mmm zal nij mij nog eens proberen
Geplaatst: 12.10.2012 - 17:27
door Frederik Welvaert
xel schreef:BlackcurrantV70 schreef:Om de rear seat belt message weg te halen moet je op READ drukken, niet op reset.
READ drukken is het meest voor de hand liggende, en dat was uiteraard het eerste wat ik geprobeerd heb. Maar READ heeft bij mij geen enkele verwijderende functie. Ik had misschien moeten schrijven "ZELFS kort of lang drukken van 'Reset' helpt niet".
READ schakelt van
- "You have 1 vehicle message" naar
- "No rear belts used" naar
- de momentane keuze van het linker draaiwiel (bijv verbruik) en dan terug naar
- "1 vehicle message" enz.
En die cirkel kan je de hele dag blijven doen, maar de mededeling "No rear belts used" blijft.
Je zit toch niet de hele dag op die READ knop te duwen? Eens je terug op je momentaan verbruik zit blijf je er gewoon af toch? :p