Håkan Samuelsson volgt Stefan Jacoby op. (edit)

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
guidof
4th Gear member
Contacteer:

Volgens de berichten in de Zweedse kranten was de discussie rond Jacoby positie al gestart voordat hij getroffen werd door een stroke, mogelijk heeft dat het process alleen versneld.

Varför avgick Jacoby? (Waarom vertrok Jacoby?)
/Guido

2020 KIA eNIRO EV
2011 Volvo V70 II DRIVe Momentum
1999 Volvo S40 1.8 Europa

AfbeeldingAfbeelding
Volvoorgaan
3rd Gear member

Uiteraard gun ik Stefan Jacoby ook het allerbeste. Combinatie van verschil van inzicht met sleutelfiguren binnen het bedrijf en de, hopelijk tijdelijke, aanslag op zijn gezondheid: onhoudbare positie lijkt me. Speculatie lijkt me niet zo interessant. Daar verandert de werkelijkheid niet van.
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
volvo708090
2nd Gear member

Dit is de versie van Auto55: we citeren:

Stefan Jacoby zal net geen twee jaar aan het hoofd van automaker Volvo gestaan hebben. De Zweedse autobouwer heeft aangekondigd dat z'n CEO met onmiddellijke ingang wordt vervangen door Hakan Samuelsson, die reeds deel uitmaakt van de raad van bestuur van het bedrijf.
Jacoby kampte de jongste tijd met gezondheidsproblemen, maar het bedrijf maakt er een punt vaat die niet aan de oorzaak van de directeurswissel liggen. De nieuwe CEO Samuelsson, die van 2005 tot 2009 het roer in handen had bij vrachtwagenbouwer MAN, heeft verklaart vooral oog te willen hebben voor het halen van de vooropgestelde financiële resultaten en de productievolumes. Hij zegt ook dat het groeiplan voor China de hoogste prioriteit krijgt. Daaruit kan je meteen afleiden waar Jacoby zich volgens de Chinese hoofdaandeelhouder Geely onvoldoende voor ingezet heeft.
VolvoXC70
4th Gear member

:-#
Thom
5th Gear member

Het enige dat ik ermee wilde zeggen, en ik benadruk dat (vermoedelijk) niemand hier en ook ik natuurlijk niet weet wat er precies heeft gespeeld, is dat Volvo in haar communicatie over de organisatie het veel en vaak heeft over haar 'menselijk karakter'.

In dat licht vind ik het opzij zetten van een topman die net zo een ellendig iets is overkomen niet zo goed passen; je kan er ook voor kiezen iemand tijdelijk te vervangen en in die tussentijd dit op een chiquere manier regelen.

Maar nogmaals: de ins en outs ken ik niet.
guidof
4th Gear member
Contacteer:

Gisteren stond er een interview in SVD met Jacoby. Hierin vertelt hij over zijn stroke kort nadat hij een belangrijke (en laatste) meeting had met de Volvo leiding. Verblijvend en herstellend in het ziekenhuis kwamen eerst de bloemen en daarna een ontslagbrief.

Sinds zijn stroke heeft Jacoby niets meer vernomen van Hans Olov Olsson, Håkan Samuelsson of iemand anders van het bestuur. Onduidelijk blijft (ook voor Jacoby) waarom hij ontslagen is, de slechte (persoonlijke) relatie met Hans Olov lijkt de oorzaak te zijn.

Lees interview hier via Google Translate uit SVD: ”Först kom blommor, sedan uppsägningen” / "Eerst kwamen de bloemen, daarna het ontslag"

Jacoby kreeg 8 miljoen SEK bij zijn ontslag mee en staat open voor nieuwe functies.
Hij gaat het wel rustiger aandoen om meer tijd te besteden aan zijn zoontje die hij met zijn nieuwe V40 naar de 'dagis' kan brengen en ophalen. ;-)
/Guido

2020 KIA eNIRO EV
2011 Volvo V70 II DRIVe Momentum
1999 Volvo S40 1.8 Europa

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”