Pagina 2 van 3
Geplaatst: 27.09.2012 - 18:35
door joost
Ik rij gemiddeld zo'n 25.000 km per jaar.
Het AWD princiepe wijkt volgens mij af van de XC modellen. Ik heb mij laten vertellen dat het een 2wd is die desgevraagd 4wd wordt. Niet permanent dus.
Geplaatst: 27.09.2012 - 19:04
door Gast
bartv70 schreef:Misschien is
ZOIETS een optie
Ook de Bi-Fuel uit de advertentie, hebben het zelfde "probleem".
Ook tijdig kleppen stellen.... De mijne was ook een Bi-Fuel.

Geplaatst: 27.09.2012 - 19:24
door Thijs
Met 25K per jaar maakt diesel of benzine elkaar niet zoveel uit. En al helemaal niet als je het gas er zelf nog in moet leggen, dan is diesel denk ik wel wat in het voordeel.
Geplaatst: 27.09.2012 - 19:55
door Bakboord1
Met 25k is het volgens mij zeker diesel.
Geplaatst: 27.09.2012 - 21:18
door Rippie V70
Met 25k is het volgens mij zeker diesel.
+1!
Dan is een diesel goedkoper!
Geplaatst: 27.09.2012 - 21:40
door bartv70
AlexV70 schreef:bartv70 schreef:Misschien is
ZOIETS een optie
Ook de Bi-Fuel uit de advertentie, hebben het zelfde "probleem".
Ook tijdig kleppen stellen.... De mijne was ook een Bi-Fuel.

Oei, weer wat geleerd, altijd gedacht dat de Bi-fuel wel geschikt was voor LPG. :oops: :oops:
Nou zag ik
DEZE net over de grens.
Bij Volvodealer(niet de goedkoopste) en daar ook in onderhoud geweest met een heel mooie km.stand
Geplaatst: 27.09.2012 - 22:52
door Gouwe
+2 Diesel is zeker een optie in jou geval. Ik heb daar zelf ook voor gekozen na vroeger jaren op LPG te hebben gereden.
In ieder geval heb je nu meer keuze vrijheid.......... en het scheelt je een slordige 2 mille aan investering voor de LPG installatie.
Geplaatst: 27.09.2012 - 23:45
door Snellebaksteen
En je hoeft niet zo irritant vaak te tanken. Dat is 1 van de dingen die ik het prettigst vindt eigenlijk. Ik heb jaren LPG gereden, met veel plezier, maar ik geniet van het display in de D5 dat me verteld dat ik nog 1300km kan tot de volgende tankbeurt.
Geplaatst: 28.09.2012 - 09:41
door Quota
Bakboord1 schreef:Met 25k is het volgens mij zeker diesel.
+1
Geplaatst: 28.09.2012 - 09:51
door diesel01
Ja hier ook diesel met dergelijke kilometers.
1x in de week tanken en dat koppel, erg prettig.
Geplaatst: 28.09.2012 - 10:24
door joost
Het zal niet heel veel schelen, maar na enig rekenwerk kom ik uit op 20.000 per jaar. Dat is inclusief twee autovakanties. Dat zal natuurlijk niet altijd zo blijven. Ik denk dat ik eerder minder dan meer ga rijden.
Geplaatst: 28.09.2012 - 11:01
door bartv70
Heb je meegenomen dat je 2 autovakanties(buitenland?) duurder uitvallen door hogere LPG prijzen.
Wij rijden ook zo'n 25.000km p/j daarvan 7.000km aan buitenlandse vakantie km's.
Diesel is overal, ongeveer, net zo duur..voor ons is dieselen voordeliger + je kunt
echt in elk gat tanken en dat is met LPG lastiger.
Geplaatst: 28.09.2012 - 11:04
door Rippie V70
Ga eens in een D5 rijden, en je bent verkocht.
Helemaal in vergelijking met een 2.4 op gas.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende LPG in een V70N. Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben diesels ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een diesel.
veel wijsheid!
Geplaatst: 28.09.2012 - 12:14
door diesel01
Rippie V70 schreef:Ga eens in een D5 rijden, en je bent verkocht.
Helemaal in vergelijking met een 2.4 op gas.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende LPG in een V70N. Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben diesels ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een diesel.
veel wijsheid!
+1
Geplaatst: 28.09.2012 - 12:53
door M@rcel
Ga eens in een 2.4T of 2.5T op gas rijden, en je bent verkocht.
Helemaal in vergelijking met een D5.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende moderne diesels(*). Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben lpg motoren(**) ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een lpg auto.
(*) wervelklep, vervuilende ecr's, diesel in de olie, injectoren door de kop
(**)hoewel mijn motor nog geen issues gehad heeft. Inmiddels 170.000 lpg kilometers op 285.000km totaal. Kleppen nooit gesteld. Compressie is als nieuw.
veel wijsheid!
Geplaatst: 28.09.2012 - 14:04
door Rippie V70
Ga eens in een 2.4T of 2.5T op gas rijden, en je bent verkocht.
Helemaal in vergelijking met een D5.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende moderne diesels(*). Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben lpg motoren(**) ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een lpg auto.
(*) wervelklep, vervuilende ecr's, diesel in de olie, injectoren door de kop
(**)hoewel mijn motor nog geen issues gehad heeft. Inmiddels 170.000 lpg kilometers op 285.000km totaal. Kleppen nooit gesteld. Compressie is als nieuw.
veel wijsheid!
Goeie tekst Marcel!

Geplaatst: 28.09.2012 - 14:06
door Quota
Mijn overtuiging, is dat ik pas bij 15K km per jaar of minder serieus zal kijken naar een andere brandstof dan diesel...
Zoals Rippie al zei, ga er eens mee rijden.
Een auto kies je volgens mij met gevoel, en koop je wanneer je dat gevoel obv rationele aspecten verantwoord kunt laten lijken...
Re: Ratio of Emotie
Geplaatst: 28.09.2012 - 14:16
door crackedtooth
joost schreef:Ik ben op zoek naar een waardig opvolger van mijn V70 classic 1997 op LPG.
Ik heb op dit moment twee auto's in het vizier, beiden op LPG (nieuw) en rond de 145.000 op de klok.
De een is een complete V70 2.4 140pk handgeschakeld uit 2004 de ander een 2.4T AWD automaat uit 2002 met alles erop en eraan, waaronder dvd schermen in de hoofdsteunen. Wat prijs betreft komen ze met elkaar overeen.
Ratio en Emotie... Van de eerste verwacht ik weinig problemen, maar de tweede heeft een paar ingrediënten waarmee je in de gevarenzone terecht kunt komen: turbo, AWD, Automaat.
Wie kan mij vertellen of het ècht zo slecht gesteld is met de automaten en of turbo's en AWD zwakke punten zijn?
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/5813/2503347
komt wel +21% btw en +16% veilinggeld
Geplaatst: 28.09.2012 - 14:39
door Rippie V70
Die bij BVA zijn miles.
kmstand is onlogisch.
Be careful dus!
Geplaatst: 28.09.2012 - 14:41
door M@rcel
Rippie V70 schreef:Ga eens in een 2.4T of 2.5T op gas rijden, en je bent verkocht.
Helemaal in vergelijking met een D5.
Zoek in het forum maar eens een en ander op betreffende moderne diesels(*). Ik vind het niet helemaal opbeurend.
Uiteraard hebben lpg motoren(**) ook hun dingen.
Zelfs als mijn kilometrage onder de 20k per jaar zou zakken werd het nog een lpg auto.
(*) wervelklep, vervuilende ecr's, diesel in de olie, injectoren door de kop
(**)hoewel mijn motor nog geen issues gehad heeft. Inmiddels 170.000 lpg kilometers op 285.000km totaal. Kleppen nooit gesteld. Compressie is als nieuw.
veel wijsheid!
Goeie tekst Marcel!

Het kwam zomaar ineens :roll:
