Pagina 2 van 7
Geplaatst: 27.09.2012 - 21:08
door Msuidgeest
Ik heb gelezen wat er geschreven is maar "ten new products" is op verschillende manieren te vertalen en uit te leggen.
We gaan het volgen.
Geplaatst: 27.09.2012 - 22:05
door Paul
Ja vernieuwde V60, daar hebben wat mensen hier al naar kunnen kijken.
De V60 D6 heeft namelijk heel wat features van de V40!
Geplaatst: 27.09.2012 - 22:21
door Fore
Nah das mooi... Koop ik in 2015 wel een jong gebruikte V70 D5 GT full Options van het nieuwste model

Geplaatst: 28.09.2012 - 07:35
door ruuds70
Of de introductie van de nieuwe motor, motoren, dan heb je al snel 10 nieuwe producten als dit bij alle modellen gebeurt.
Geplaatst: 28.09.2012 - 10:28
door Steigerend Eland
VictorS60 schreef:En misschien dan toch ook een facelift voor de XC60...? Ben ik wellicht te vroeg geweest met de aanschaf van mijn XC60? Nee, ik heb er erg veel plezier van!!! En geen spijt!
Binnen dit en twee jaar komt er inderdaad een face lift voor de xc60.
Geplaatst: 28.09.2012 - 11:42
door Walter
steigend eland, kun je je bron weergeven?
Geplaatst: 28.09.2012 - 11:45
door casper
Steigerend Eland schreef:Binnen dit en twee jaar komt er inderdaad een face lift voor de xc60.
Ja hallo, dat weet toch iedereen...
Geplaatst: 28.09.2012 - 12:02
door Walter
waar staat dat dan? Iedereen verwacht het, dat is wat anders.
Geplaatst: 28.09.2012 - 13:17
door JCF
Goed nieuws en het zal tijd worden, eindelijk van die Ford-troep af.
Wellicht de nieuwe s80, XC90, V70, C30, C70?
De ouden zijn allemaal 'yesterday'.
Geplaatst: 28.09.2012 - 13:20
door Discovery
Ik denk dat we alleen bijna zeker zijn van de XC90, die komt begin 2014 op de markt en moet dus komend jaar geintroduceerd worden. Daarnaast mogelijk V90 concept, want daar hebben we verder ook nog weinig over gehoord.
Geplaatst: 28.09.2012 - 13:25
door Steigerend Eland
Walter schreef:steigend eland, kun je je bron weergeven?
Heb het gehoord van iemand uit VCG, de face lift zou ook veel meer inhouden dan enkel maar wat nieuwe koplampen. Het zou naar het schijnt bijna een nieuw model zijn. Officiele bron kan ik u echter niet geven, het is van horen zeggen.
Geplaatst: 28.09.2012 - 14:12
door Walter
dank voor de opheldering.
Geplaatst: 28.09.2012 - 20:23
door s60magic
Troep??
JCF schreef:Goed nieuws en het zal tijd worden, eindelijk van die Ford-troep af.
Wellicht de nieuwe s80, XC90, V70, C30, C70?
De ouden zijn allemaal 'yesterday'.
Geplaatst: 28.09.2012 - 20:36
door Max
VictorS60 schreef:En misschien dan toch ook een facelift voor de XC60...? Ben ik wellicht te vroeg geweest met de aanschaf van mijn XC60? Nee, ik heb er erg veel plezier van!!! En geen spijt!
Daarbij is niet iedere facelift geslaagd.......
Geplaatst: 28.09.2012 - 22:47
door JCF
@s60magic: jazeker, troep.
Ik wacht vol ongeduld op de tijd dat Volvo z'n eigen technische ontwerpen weer maakt, net als twintig jaar geleden. Dus de volledige auto en aandrijflijn.
De huidige generatie Volvo's zijn onderhuids van beduidend mindere kwaliteit, en bovenal in het geheel geen Volvo's maar Fords cq Mazda's. Dit uiteraard uitgezonderd de Volvo vijfcylinders.
Gelukkig heeft Volvo nu met het Chinese kapitaal carte blanche gekregen in de ontwikkeling van nieuwe, onafhankelijke modellen.
Dat Amerikanen meestal geen kwaliteit produceren is algemeen bekend.
Kijk toch eens naar de armzalige leerkwaliteit in de huidige Volvo's, de kunststoffen.
En het allerergst: de aandrijflijn. Volvo loopt al jaren zeer ver achter bij de Duitse concurrentie. Waar zijn de 7-traps automaten? Waar zijn de nieuwe dieselmotoren? Nog steeds moet de inmiddels hoogbejaarde D5 het zware werk opknappen, en de motoren van Peugeot in de kleinere modellen. Om niet te spreken van de schandalige 1.6/1.8 litertjes uit het Mazda-magazijn.
Of die volslagen antieke zuipschuit van een 3.2 zes-in-lijn.
Man, man, man, wat is er vernieuwing nodig.
Geplaatst: 28.09.2012 - 23:57
door wdo
De benzine vijfpitter heb je kennelijk geen moeite mee terwijl je de D5 hoog bejaard vindt. Raar want de bezine variant is van oorsprong toch echt een jaar of wat ouder. En de 3.2 zes-in-lijn mag dan wel veel dorst hebben, maar deze is destijds in de plaats gekomen voor de oude zes-in-lijn dat een afgeleide was van de vijfpitter, dus antiek is niet helemaal op zijn plaats denk ik. En al dat zware werk gaat straks verricht worden door enkel en alleen nog maar VIER cylinders dus wen er maar vast aan.
Geplaatst: 29.09.2012 - 09:05
door JCF
Het zijn ook zeker goede motoren, maar als je naar de ontwikkelingen kijkt moet Volvo wel verder. Stilstand is achteruitgang. De vijfcylinders waren een aparte keuze van Volvo zelf destijds, dat geeft een merk eigenheid. Het is jammer dat Volvo, ook als je wat verder terug kijkt, vaak een schreeuwend tekort aan middelen heeft gehad. Dat is nu voor het eerst sinds vele decennia niet het geval met dank aan de rijke Chinezen. Dus ben ik zeer benieuwd wat daar nu de gevolgen van zijn.
Niks mis met viercylinders overigens, maar dan wel van Volvo zelf graag.
Het blijft raar om te beweren dat je 'premium' auto's verkoopt terwijl dat soort essentiƫle zaken ergens worden ingekocht. Het is gewoon jammer als merkliefhebber dat je ziet dat Volvo gewoon niet in de technische voorhoede meeliep tot dusverre, veiligheid uitgezonderd, waar Volvo nog immer de standaard is. Ik noem de bescherming tegen zijdelingse aanrijdingen (o.a. inflatable curtains), de huidige elektronische hulpmiddelen (zelfs de Duitsers hebben vastgesteld dat die van Volvo het best werken).
Het kan niet anders of de komende jaren gaan de andere technische aspecten op datzelfde niveau komen. Money rules wat dat betreft.
Geplaatst: 29.09.2012 - 10:34
door Schorpioen
Makkelijk roepen over verouderde, hoogbejaarde motoren, Peugeot en de schandalige 1,6 / 1,8 Mazda motoren.
Mindere kwaliteit, geen Volvo maar Mazda / Ford kwaliteit.
Ik hoorde dezelfde verhalen toen ik nog Mazda reed. Het was geen Mazda meer maar een Ford.
Het is inderdaad jammer dat Volvo deze technieken heeft moeten gebruiken. Volvo is daar echter niet alleen in en nog steeds kopen, ook de "betere" merken onderdelen en technieken bij elkaar.
Waarom ze dit doen? Om te overleven en wees blij dat ze dit hebben gedaan.
Zonder de overnames en samenwerking met Mazda en Ford had er geen Volvo meer bestaan en had je nu waarschijnlijk in een Mazda of Ford gereden en had je allleen nog Volvo's in musea kunnen bewonderen.
Geplaatst: 29.09.2012 - 12:09
door isomo
Wordt dit niet de overstap naar de aangekondigde 4-cylinders van eigen huis?
5-cylinder uitvoeringen zouden dan verdwijnen... Jammer maar helaas.
Eveneens de creatie van in eigen beheer ontwikkelde 8-trapsautomaat.
Voor zover ik het begrepen heb zou volvo hetzelfde principe gaan toepassen zoals de VAG groep: QMB (?) principe. Eenzelfde aandrijflijn geheel voor alle modellen samen?
Geplaatst: 29.09.2012 - 12:31
door Remon
Het volgende kreeg ik een tijdje terug van mijn contact persoon uit Gent in verband met een fabrieksbezoek:
Wij organiseren dit najaar slechts heel beperkt bedrijfsbezoeken, omdat wij een facelift van een paar huidige modellen aan het voorbereiden zijn.
Dan zal de S60 en XC60 wel gelift gaan worden. S40 is nieuw, V50 is uit productie, C30 gaat uit productie. Blijft er dus weinig andere opties over.