Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28.09.2012 - 15:47
door blastaway
Stom dat het niet kan inderdaad. Bij Audi kon ik ze inderdaad gewoon zelf met VAGcom aanzetten. Sterker nog, ik kon de sterkte van de leds bepalen (hoeveel % ze moesten branden). Je zou toch zeggen dat het bij de V40 ook moet kunnen. Audi is ook canbus.

Geplaatst: 28.09.2012 - 15:49
door Cavallino
Gewoon de verlichtingsknop op standje AUTO en je hebt er geen omkijken naar.

Geplaatst: 28.09.2012 - 15:58
door blastaway
Cavallino schreef:Gewoon de verlichtingsknop op standje AUTO en je hebt er geen omkijken naar.
:P
Soms is een oplossing dichter en simpleren dan je denkt 8)

Geplaatst: 28.09.2012 - 16:15
door lancer
Maar met de "auto" knop bestaat het risico dat je auto pijn in de bips krijgt bij mist of regen ;-)

Geplaatst: 28.09.2012 - 16:33
door Giesti
lancer schreef:Maar met de "auto" knop bestaat het risico dat je auto pijn in de bips krijgt bij mist of regen ;-)
Zodra je de ruitenwisser of mistlicht aanzet, springen toch ook de dimlichten aan?

Geplaatst: 28.09.2012 - 16:42
door lancer
Het is handig om het licht aan te hebben met een zicht van meer dan 30m (iets wat ik in de randstad ongeveer eens per jaar meemaak)

Geplaatst: 28.09.2012 - 16:59
door Fmol11
Ik merk wel dat niet iedereen hetzelfde hierover denkt. Maar niet uit, smaken verschillen. Ik vind het gewoon mooier staan als de lampen aan zijn.

Grappig is overigens dat Volvo bij de onthulling van de V40 ook kiest voor de combinatie van het laten branden van de dagrijverlichting en de achterlampen (http://www.autoweek.nl/video/2804/volvo-v40-onthulling)

Ach ja, als iemand hierover een keer een goede tip krijgt van zijn dealer, dan hoor ik het graag. Ik zal het er ook eens met mijn dealer over hebben zodra de auto is geleverd, hopelijk eind volgende maand.

Geplaatst: 28.09.2012 - 17:08
door Mir
blastaway schreef:Stom dat het niet kan inderdaad. Bij Audi kon ik ze inderdaad gewoon zelf met VAGcom aanzetten. Sterker nog, ik kon de sterkte van de leds bepalen (hoeveel % ze moesten branden). Je zou toch zeggen dat het bij de V40 ook moet kunnen. Audi is ook canbus.
Canbus is in feite het protocol -de taal- waarmee systemen communiceren. Door de opzet krijgen de meest belangrijkste meldingen voorrang (rempedaal tov raamknop).

Het zegt dus niets over hoe de software werkt of wat instelbaar is, helaas ;)

Geplaatst: 28.09.2012 - 18:40
door Fredhead
blastaway schreef:Stom dat het niet kan inderdaad. Bij Audi kon ik ze inderdaad gewoon zelf met VAGcom aanzetten. Sterker nog, ik kon de sterkte van de leds bepalen (hoeveel % ze moesten branden). Je zou toch zeggen dat het bij de V40 ook moet kunnen. Audi is ook canbus.
Vagcom is vreselijk uitgebreid en ook gewoon goed beschikbaar voor particulieren, net als alternatieve programma's die hetzelfde kunnen.
Voor Volvo zou ik niet zo 123 een programma kunnen noemen dat een beetje Volvo-liefhebber op zijn/haar laptop heeft staan om de auto mee uit te lezen en softwareinstellingen mee te wijzigen

Geplaatst: 29.09.2012 - 11:00
door Schorpioen
Ik heb het voor de V50 ook gevraagd of het mogelijk zou zijn om de achterlichten gelijk met de DRL te laten branden.
Is dus niet mogelijk.

Heel erg jammer aangezien ik het net als ts een stukje veiligheid vindt.
Met de lichtschakelaar op stand "AUT" gaan de dimlichten en achterlichten wel aan bij regenval zodra je de ruitenwissen aanzet.
Bij mist heb ik nog niet gezien dat vanzelf de dim-, achterlichten aangaan.
Tot nu toe handmatig moeten doen.

Het is echter niet alleen bij regen of mist dat ik graag de achterlichten aan heb.
Wat te denken bij laagstaande zon?
Voor auto's achter je ben je toch slechter zichtbaar dan met lichten aan.

Geplaatst: 29.09.2012 - 11:24
door Mir
Ik heb mijn standaard lichten gewoon altijd aan staan. Niet eens AUTO. Ik vind dagrijlicht ook lelijk eigenlijk, maar dat is persoonlijke smaak.

Ik vond op mijn s40 lichten + mistlampen-voor altijd wel mooi. Dus denk dat het voor DRL + standard lichten hetzelfde geldt.

Geplaatst: 29.09.2012 - 11:38
door Fredhead
Alleen is die DRL een stuk feller dan dat mistlichten zijn, gaat dus een aardige bak licht worden die je dan aan de voorkant aan hebt

Geplaatst: 29.09.2012 - 13:13
door BlackcurrantV70
Maareuh bij de XC60 branden de dagrijlampen (naast radiator) toch samen met de achterlichten en koplampen ?

Hierdoor is een XC60 zo makkelijk te herkennen, LEDS naast radiator en koplampen combinatie.

Geplaatst: 29.09.2012 - 17:16
door clubbtraxx
MarioC70 schreef:Kan niet bij een Volvo!
Is softwarematig niet aan te passen...
Says who? Van de beursvloer:

Afbeelding
Afbeelding

DRL is aan samen met stads en achterlicht.

Persoonlijk zou ik dit ook graag zo willen. Liefst de knop op Auto zodat wanneer het donker word het dimlicht aangaat en DRL uit.

Geplaatst: 29.09.2012 - 17:22
door MarioC70
Als je het beter wilt weten dan de importeur in Beesd,het is niet mogelijk dagrijlichten gelijktijdig met achterlichten te voeren.
Die foto van de beursvloer zegt me dus weinig.

Geplaatst: 29.09.2012 - 17:28
door clubbtraxx
MarioC70 schreef:Als je het beter wilt weten dan de importeur in Beesd,het is niet mogelijk dagrijlichten gelijktijdig met achterlichten te voeren.
Die foto van de beursvloer zegt me dus weinig.
Er is een verschil tussen zeggen dat het niet kan (om welke reden dan ook) en dat het daadwerkelijk niet kan. Voorbeeldje?

Destijds op mijn peugeot via connecties Video signaal op altijd aan laten zetten op het kleurenscherm ook als er harder dan 5km per uur gereden werd. Volgens de importeur was dit dus niet mogelijk... Er rijd nu iemand rond in NL met mijn oude auto die onderweg wel een muziek DVDtje aan heeft staan :P

Geplaatst: 29.09.2012 - 18:51
door Paul
Dit is auto in parkeerlichtstandje zetten. En demobeursmode aan.

Geplaatst: 29.09.2012 - 18:53
door Paul
Als ik trouwens de V50 op parkeerstandjelampknopje heb. Dan zonder sleutel erin heb ik een ledje in mijn koplamp en de achterlichten aan.
Doe ik sleutel erin in contact II, dan gaan voor de LED dagrijlampjes branden en branden mijn lampen ook nog achter. Ga ik daar en tegen over op Stand III en terug naar II, dan brandt alleen voor.

Geplaatst: 29.09.2012 - 21:36
door Vossie
Ik zie eerlijk gezegd niet helemaal in waarom met achterlichten aan veiliger zou zijn. Oke, er zijn omstandigheden waar dit wel zo is, maar op een normale dag heb je in mijn optiek geen achterlichten nodig.

Volgens mij is DRL met name bedoeld voor betere zichtbaarheid op regionale wegen (tov geen licht dan). Met name bij inhalen zie je tegenliggers dan veel beter aankomen. Met achterlichten vind ik dat een heel ander verhaal. Als ik een auto achterop kom, dan zie ik die bij normaal weer heus wel, ook als je geen achterlichten aan hebt. Volgens mij leiden brandende achterlichten dan niet tot heel veel meer zichtbaarheid.

Bij mist, regen etc is uiteraard een ander verhaal, maar Volvo heeft het wel slim gedaan door automatisch dimlicht in te schakelen bij inschakelen van de ruitenwisser. Alleen mist is dan nog even opletten :)

Geplaatst: 29.09.2012 - 23:38
door clubbtraxx
Och gezien het aantal kop-staart botsingen kan je geen licht genoeg aanhebben.
Jij hebt het niet nodig, maar er zijn kennelijk hele volksstammen die de achterkant van een auto niet als zodanig herkennen...