Pagina 2 van 7
Geplaatst: 02.10.2012 - 21:27
door t5power
Ik vraag me af hoe een XC90 7 zitter zich zou houden, is die nu extra stevig aan de achterzijde?
Geplaatst: 02.10.2012 - 21:29
door bart simpson
moet je ook niet op de achterste 2 plaatsen zitten in zo'n event, maar je zit er veiliger dan in zo'n beetje ieder andere SUV of MPV met 3 zitrijen
Geplaatst: 02.10.2012 - 21:30
door RLB
Wow, impressive! Succes met je herstel!
Geplaatst: 02.10.2012 - 21:35
door Laguna-S60
Gelukkig ben je nog heel!!
kreeg gewoon kippenvel van de foto's....
Geplaatst: 02.10.2012 - 21:36
door diesel01
Ik hoor vaker dat politieagenten het petje afnemen voor de veiligheid van Volvo, vandaar mijn vraag.
En bart een dikke +1.
Geplaatst: 02.10.2012 - 21:38
door dieselpower
Oef........heftig zeg. Gelukkig valt het letsel mee begrijp ik, dat is de hoofdzaak, dat je er lichamelijk niks aan over gaat houden.
Een grote kreukelzone en veel massa is toch wel lekker in zo'n geval. Toch een veilige auto zo'n V70.
Geplaatst: 02.10.2012 - 21:40
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 02.10.2012 - 21:50
door Bakboord1
Wat een bizarre foto zeg.
Gelukkig kun je het nog navertellen.
Geplaatst: 02.10.2012 - 21:52
door Brambo67
Slik..... kan me nog een aantal foto's herinneren van V70's die in ravijnen of van talud's (plus vrachtwagen op dak) waren gevallen en waar A, B, C en D-stijlen de inzittenden ook voldoende bescherming boden. Dit is toch ook een hele heftige zeg. Altijd maar weer zeg ik tegen mijn vrouw; kijk in je spiegel, ga niet op je voorligger staan, hou ruimte... Tegen dit soort koffiezettend, shag-draaiende, TomTom checkende (is dit nou een file voor mij?) enz. enz. zichzelf 'beroeps' noemende wegpiraten is helaas geen kruid opgewassen. Geluk bij een ongeluk dat de V70 zich zo dapper heeft gehouden en dat er inderdaad niemand op de achterbank zat. Sterkte met je herstel en de verwerking van het mentale deel van deze klap!
Ps. Heb niets tegen beroepschauffeurs behalve diegenen die denken dat een vrachtwagencabine gelijk staat aan een kantoor.
Geplaatst: 02.10.2012 - 22:27
door dik999
sterkte met je herstel
Geplaatst: 02.10.2012 - 22:36
door Hans oet Twent
Donders...... er is al genoeg over gesproken. Beterschap!
Geplaatst: 02.10.2012 - 22:48
door Johan s60
Sterkte met het herstel, en meer geluk met je volgende VOLVO
Geplaatst: 02.10.2012 - 23:00
door Herbe089
Sjoow...... Net thuis van mijn werk. Echt heel indrukwekkend. Heb altijd van mijn vader geleerd: ga nooit weg zonder gedag te zeggen. Ongelofelijk fijn voor je dat je er zo goed vanaf gekomen bent. Volvo for life
Ik stap morgen weer in mijn trots met het idee dat ik deze auto niet voor niets ook voor de veiligheid heb gekocht (en omdat ie mooi is en een sterke motor heeft en omdat diezelfde vader van me (rip) altijd op vakantie in Zweden tegen me zei als hij een V70 zag: "Kijk jongen, da's nou een échte auto........" Jullie begrijpen dat ik dat in Zweden heel wat keertjes gehoord heb.
Geplaatst: 02.10.2012 - 23:11
door diesel01
@brambo kan zelfs een beetje boos worden om het verhaal van jou..
Je laat het voorkomen of de chauffeur dacht " kom ik parkeer hem vandaag even in een V70"
Ik kan gerust zeggen dat ik in beide gevallen ervaring heb en mijn ervaring is dat menig beroepschauffeur zeer serieus en volledig doordrongen van de verantwoordelijkheid die zij hebben ten opzichtige van het overige verkeer.
Daarnaast heb ik hoog op de bok situaties gezien van personenauto's die op het laatste moment remmend uitvoegen en zodoende ruimte stelen die de chauffeur zo hard nodig heeft.
Ruimte pakken die er niet is en dan toch die confrontatie aangaan met een apparaat van 50 ton, bijzonder.
In dit geval heeft de chauffeur niet gezien dat het stil staat, mijn buurman (een ictman) heeft dat ook eens gehad door een blackout en boorde zijn V70 met 95km/h in een stilstaande file.
Hij kwam er goed vanaf de dame in haar Susuki Alto waar hij bovenop ging had helaas minder geluk en hebben ze eruit moeten snijden.
Nuance mijn waarde..het heet niet voor niets een ongeval.
Geplaatst: 02.10.2012 - 23:25
door Herbe089
Inderdaad, de chauffeur zal het zeker niet met opzet hebben gedaan. Reken maar dat 'ie slecht geslapen heeft. Helemaal eens met diesel01.
Geplaatst: 02.10.2012 - 23:27
door bartv70
Brambo67 schreef:
Ps. Heb niets tegen beroepschauffeurs behalve diegenen die denken dat een vrachtwagencabine gelijk staat aan een kantoor.
Daar bedoel je ook alle vertegenwoordigers/leasebak rijders mee, neem ik aan?
Is de foto genomen vanuit de bewuste truck?
Geplaatst: 02.10.2012 - 23:29
door Brambo67
Wind je vooral niet op.... Lees vooral de nuance. Ik heb een hekel aan al die chauffeurs die niet zo zijn zoals jij beschrijft. In mijn ogen gebeurt het te vaak dat een tig-tonner zich in een file boort. Voor alle tig-duizend verantwoordelijke chauffeurs zijn er ook enkele die gerust met hun voeten sturend shaggie draaien of koffie zetten. En ja, die zijn er ook onder de gewone chauffeurs en ja ook daar heb ik een hekel aan. Een ongeluk kan altijd. Mijn werk bij Shell laat me dag in dag uit zien hoe ongelukken ontstaan maar vooral hoe we ze kunnen voorkomen! En ik bén aangereden op de A28, van achteren en gelukkig niet door een tigtonner maar wel door een veel te hard rijdende idioot. Ik reed toen nog geen Volvo maar kon wel 5 meter naar voren rollen en dat brak toch echt de klap. Heb je zelf ooit zo'n kop-staart meegemaakt?
Geplaatst: 02.10.2012 - 23:44
door bartv70
Ja, heb ik.
Een taxi (MB) boorde zich met 60 km/pu achter in mijn kantoor.
Gelukkig was mijn kantoor 12 ton en 12mtr lang (Lijnbus).
Ik voelde wel iets maar zag niets in mijn buitenspiegels..., de Mercedes
was standaard 1 mtr. smaller en nu ook 1 mtr. korter, maar ik begrijp wat je bedoeld.
Als je aan het autorijden bent dan moet je alleen daar mee bezig zijn.
Geplaatst: 03.10.2012 - 09:54
door volvov70r
bart simpson schreef:zie je dit ga je een MPV ook wel uit je hoofd zetten
Ja en als ik aan mijn derde bankje denk waar de kids zo dol op zijn gaan ook de rillingen even over mijn rug bij het zien van deze foto brrrrrr.......
Geplaatst: 03.10.2012 - 10:02
door Quota
@ TS, ben blij te lezen dat je hier naar alle waarschijnlijkheid ongedeerd uit bent gekomen. ZOnde van de auto, maar ook dit is een belangrijke taak van de Volvo, veiligheid.
Overigens, kun je je voorstellen hoe het er uit had gezien, als het chassis van lichter (want milieuvriendelijker) materiaal gemaakt was om nog net in een lagere gewichtsklasse/CO2 uitstoot categorie te komen...
Dit soort situaties hou ik altijd even in mijn achterhoofd als ik me weer eens kapot schrik van de wegenbelasting e.d.. Ben benieuwd wanneer ze dit mee gaan nemen in de NCAP tests..