Pagina 2 van 7
Geplaatst: 03.10.2012 - 19:38
door Bakboord1
8,2l op de 100 km vandaag gemiddeld op een tank. Voor mij een topwaarde.
Ik houd sinds de aanschaf het verbruik van benzine en olie bij.
Geplaatst: 03.10.2012 - 22:28
door Marcel
boeme schreef:Ik ga net zo lief 5 minuten eerder weg zonder dat ik hoef te jakkeren.
Radio lekker aan, lekker comfortabel wegzakken in mijn leren zetel.
Jammer van jouw onbegrip Marcel, ik maak me liever over andere dingen druk.
Het is niet dat ik me er druk om maak hoor, helemaal niet zelfs. Net als dat ik me niet druk maak om het verbruik van mijn auto. Begrijpen doe ik deze mensen niet, thats all. Dat er dan meteen de voorbarige conclusie getrokken wordt dat ik als een gefrustreerde wegpiraat over 's heren wegen knal begrijp ik evenmin maar zegt wel weer wat over de schrijver hiervan. Tanken doe ik altijd ruim op tijd, ik weet maar zelden hoeveel erin gegaan is en door de boordcomputer weet ik ongeveer wat er verstookt is sinds de laatste reset. Ergens hierboven staat de terechte opmerking van toppertje die dit een zielig topic vindt. Even later wordt hij neergesabelt omdat hij een stapje terug heeft gedaan qua auto als genoegdoening voor zijn uitspraak. Dat is pas triest gedrag.
Trek gewoon je portemonaille als je in een grote auto wil rijden en koop anders een zuinige V50 of toch die prius als het nog zuiniger moet. Dan ben je voor mij een vent.
Geplaatst: 03.10.2012 - 22:32
door Bakboord1
Een vent zijn hangt uberhaupt niet af van je auto..
Geplaatst: 03.10.2012 - 22:35
door w.stif
ruim 75 liter getankt???
Dat is nogal wat, ik dacht dat de tank 70 +3 liter reserve was.
Geplaatst: 03.10.2012 - 22:38
door Volvolof
874km met 140pk benzine (en een keer 872km)
dat moet nog veel beter kunnen want dat was met volbeladen auto over de autobahn met regelmatig snelheden boven de 160.
Een collega beweert regelmatig rond de 1000km te halen met een 170pk benzine. Hij zegt zelfs een keer 1200km gehaald te hebben door een week lang over de snelweg achter de vrachtwagens aan te rijden. Ik vraag me af hoeveel visserslatijn daar bij zit...
Geplaatst: 03.10.2012 - 22:41
door Marcel
Bakboord1 schreef:Een vent zijn hangt uberhaupt niet af van je auto..
Dat klopt helemaal en staat er ook niet.
Geplaatst: 04.10.2012 - 00:09
door wim de jong
...........Hij zegt zelfs een keer 1200km gehaald te hebben door een week lang over de snelweg achter de vrachtwagens aan te rijden. .....
Dat is met een 70 l tank ruim 1:17.
Reed hij achter de vrachtwagens mbv een sleepkabel?
ik haal zoiets wel, 1200 - 1300 km met een tank, maar ik heb een D5, dus diesel.
Geplaatst: 04.10.2012 - 00:26
door Ramon&Ramon
Het is afhankelijk van zoveel factoren het verbruik,weersomstandigheden,hoe zwaar is je rechtervoet,agressief rijgedrag,technische toestand van de auto.
In het weekend gingen er mensen bij de benzinepomp in de file staan vanwege de verhoging van de BTW,op een tank van 60 liter scheelde dat een kleine twee euro,in mijn ogen spoor je dan niet.
Als je constant op je verbruiksmetertje gaat zitten kijken ,wordt je een slaaf van je auto,ik gooi hem vol als hij leeg is en wat hij verbruikt zal me een worst zijn,zolang het rond de 1 op 15 schommelt die diesel ,vind ik het gezegend.
Een dikke Volvo weegt gemiddeld rond de 1350 kilo en dat merk je natuurlijk in het verbruik,heb je daar moeite mee,koop dan een Panda.
Geplaatst: 04.10.2012 - 07:14
door V70/2.4D/2003
Een dikke Volvo weegt gemiddeld rond de 1350 kilo en dat merk je natuurlijk in het verbruik,heb je daar moeite mee,koop dan een Panda.
Zie daar het verschil,
mijn "dikke Volvo" weegt all in
1650 kg met een marge van + 600 kg voor belading/passagiers.
Is de mijne dan dikker dan die van jou? Dat is voor ons mannen wel belangrijk om te weten natuurlijk, wie heeft "de dikste" Volvo.
Het toeval wil dat ik ook in het bezit ben van een Panda. Dat hokje doet ongeveer 1:13 dus...... :?
Voor deze:
Als je constant op je verbruiksmetertje gaat zitten kijken ,wordt je een slaaf van je auto,ik gooi hem vol als hij leeg is en wat hij verbruikt zal me een worst zijn,zolang het rond de 1 op 15 schommelt die diesel ,vind ik het gezegend.
een vette +1 (alhoewel ik het als tijdverdrijf in de auto prachtig vind om daar wat mee te spelen.)

Geplaatst: 04.10.2012 - 08:40
door Rippie V70
een vette +1 (alhoewel ik het als tijdverdrijf in de auto prachtig vind om daar wat mee te spelen.)
Dat is helemaal waar. Als je daar constant mee bezig bent
sommigen beginnen op het niveau "als je het niet kan betalen..." Daar gaat het m.i. niet om.
Ik vind het ook wel eens leuk om te zien wat haalbaar is.
Als je met je dikke 5 cilinder 2.4 liter bijna net zo zuinig kan rijden als zo'n opgeblazen grasmaaier.
en ja, ook ik heb de 70 liter wel eens binnen 800km weggestookt. En dat was ook leuk!
Beetje variatie.

Geplaatst: 04.10.2012 - 08:43
door V70/2.4D/2003
Ruben, ook voor jou +1

Geplaatst: 04.10.2012 - 09:49
door wim de jong
een panda is, zoals al eerder opgemerkt, helemaal niet zo zuinig.
wil je echt zuinig rijden (maar je niet geinteresseerd bent in comfort en vooral veiligheid) neem je een Hyundai i20 1.1 CRDi . Op papier ruim 1:31 diesel.
En de benzineauto is Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid weer zuinig: ook op papier ruim 1: 28 benzine.
Geplaatst: 04.10.2012 - 10:03
door Marcel
wim de jong schreef:een panda is, zoals al eerder opgemerkt, helemaal niet zo zuinig.
wil je echt zuinig rijden (maar je niet geinteresseerd bent in comfort en vooral veiligheid) neem je een Hyundai i20 1.1 CRDi . Op papier ruim 1:31 diesel.
En de benzineauto is Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid weer zuinig: ook op papier ruim 1: 28 benzine.
Nou, een onlangs had ik een VW Passat als vervangend vervoer gekregen. Een hele kleine benzinemotor maar behoorlijk vlot en serieus zuinig. Zonder op de rijstijl te letten regelmatig 1:25 op de meter maar ook gemiddeld boven de 1:20. Dit in schril contrast met onze V70 die onder de 1:10 blijft bij dezelfde rijstijl en routes.
Geplaatst: 04.10.2012 - 10:07
door lancer
Tsja, waarom kunnen we iemand die graag zuinig rijdt niet in zijn waarde laten?
Ik rijd ook graag zuinig, al is het maar dat ik bij een te hoog verbruik tov het normverbruik wat moet gaan bijbetalen voor mijn leasebak.
Vanuit milieubesef rijd ik meestal zo zuinig mogelijk, zodat mijn zoontje straks nog een wereld heeft om op te wonen. Ik rijd Volvo, zodat hij überhaupt straks nog op de wereld is, mocht er een keer iets fout gaan op de weg.
Neemt niet weg dat we er zo af en toe een sport van maken om even de "de stenen uit de straat" te trekken

. Lol moet je ook hebben natuurlijk (van dat even doorblazen blijft 'ie nog lekker zuinig lopen ook)
Geplaatst: 04.10.2012 - 10:25
door Marcel
lancer schreef:Tsja, waarom kunnen we iemand die graag zuinig rijdt niet in zijn waarde laten?
Geen probleem alleen begrijp ik het niet. Jouw uitleg is dat je bij moet betalen als je boven je normverbruik komt, dat is duidelijk en een keuze. Bij anderen en over meerdere treats lijkt het wel alsof ze zuinig rijden tot een doel verheffen, en dan heb je in mijn beleving een verkeerde auto gekocht. Milieubesef wordt veelal gevoed door financieel (eigen)belang. Als milieubesef een grote rol speelt in de afwegingen koop je geen Volvo. Er zijn voldoende (veilige) auto's die het milieu minder belasten. Een ander goed voorbeeld is het doorrekenen van 20 jaar gebruik van dezelfde auto. Dat belast het milieu een factor 23 minder dan iedere drie jaar een nieuwe auto kopen. Het produceren van een auto kost nl 50 maal meer energie dan dat dezelfde auto gedurende zijn levenscyclus verbruikt. En het afvoeren/verwerken/hergebruiken van dezelfde auto aan het einde van zijn levenscyclus kost ook energie. Met deze rekensom is een prius helemaal niet zo milieubewust, vnl door zijn accu's.
Geplaatst: 04.10.2012 - 12:44
door Quota
Tsjonge jonge, Ik snap het niet, ik vond het topic na de eerste post al niet bijzonder briljant, maar besloot het te negeren. Maar de "discussie" die daarna volgt maakt dat ik me toch geroepen voel om te reageren.
Naar mijn bescheiden mening wordt hier een stevige non-discussie gevoerd. Eenieder staat toch vrij om te rijden zoals hij zelf wil? En dat we daar allemaal onze eigen motieven voor hanteren lijkt me ook evident. Wat winnen we er mee om ons oordeel daarover tegen elkaar te blijven herhalen?
Wat is er nog aan tolerantie over?
Geplaatst: 04.10.2012 - 15:06
door MarioC70
beetje tolerantie in het verbruik is niet erg.

Geplaatst: 04.10.2012 - 16:01
door Quota
Geplaatst: 05.10.2012 - 08:44
door crackedtooth
1:6.5 met veel stadsverkeer :p, snelweg minder
Geplaatst: 05.10.2012 - 09:32
door mad
Raar topic.... zo zuinig mogelijk rijden betekent 80 km/uur op de snelweg, of achter een vrachtwagen gaan hangen, en 60 op doorgaande wegen. Drie kilometer tevoren anticperen op een verkeerslicht of een file. Vreemde mentailiteit. "Oud vrouwtje in een daf" - gedrag... Dat komt de veiligheid allemaal niet ten goede dacht ik zo....Als je zuinig wilt rijden ga je met de bus....