Geplaatst: 19.10.2012 - 22:41
Hoe lang is het geleden dat je de olie hebt ververst? De filters hebt schoongemaakt?
Als je een 240 uit 1980 hebt dan zit er een M46 met J-type Overdrive onder. Verreweg de meeste storingen komen door te weinig onderhoud.
Maak het klepje onderaan maar eens los. Daarachter zit een filter, dit zal wel vreselijk smerig zijn.
Een ander veel voorkomende oorzaak van slechte werking is te weinig olie. Kun je gelijk nakijken bij het verversen.
Wel eerst warmdraaien en dan de aftappluggen er allebei (!) uitdraaien.
Ik heb sinds 7 maanden een Overdrive, en bij het googlen naar eventuele problemen kwam ik vooral bovenstaande klachten tegen. Bijna nooit electronische.
Ik heb mijn bak en overdrive ondersteboven liggend op de werkbank voorzien van nieuwe O-ringen en de filters schoongemaakt. Is een stuk makkelijker dan onder de auto. Boutjes en ringetjes en andere plukkies ijzer vallen namelijk nooit omhoog......
Onder de auto is te doen. Tip...leg een oud laken onder de auto. Kun je zo de gevallen dingetjes terugvinden.
Overigens heb ik alle documentatie, onderdelenlijst, revisiebeschrijvingen enz...enz.....op het internet gevonden. Naast een heleboel forum geOH van goedbedoelende niksweters.
Ga zelf eens zoeken. Dan heb je zo de complete blow-up van een J-type te pakken, met revisiebeschrijving.
Als je een 240 uit 1980 hebt dan zit er een M46 met J-type Overdrive onder. Verreweg de meeste storingen komen door te weinig onderhoud.
Maak het klepje onderaan maar eens los. Daarachter zit een filter, dit zal wel vreselijk smerig zijn.
Een ander veel voorkomende oorzaak van slechte werking is te weinig olie. Kun je gelijk nakijken bij het verversen.
Wel eerst warmdraaien en dan de aftappluggen er allebei (!) uitdraaien.
Ik heb sinds 7 maanden een Overdrive, en bij het googlen naar eventuele problemen kwam ik vooral bovenstaande klachten tegen. Bijna nooit electronische.
Ik heb mijn bak en overdrive ondersteboven liggend op de werkbank voorzien van nieuwe O-ringen en de filters schoongemaakt. Is een stuk makkelijker dan onder de auto. Boutjes en ringetjes en andere plukkies ijzer vallen namelijk nooit omhoog......
Onder de auto is te doen. Tip...leg een oud laken onder de auto. Kun je zo de gevallen dingetjes terugvinden.
Overigens heb ik alle documentatie, onderdelenlijst, revisiebeschrijvingen enz...enz.....op het internet gevonden. Naast een heleboel forum geOH van goedbedoelende niksweters.
Ga zelf eens zoeken. Dan heb je zo de complete blow-up van een J-type te pakken, met revisiebeschrijving.