Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23.05.2006 - 22:37
door Remon
arnoudh schreef:Remon schreef:Wat ga je er nog meer aan veranderen?
Het liefst in ieder geval de pookknop ook in 't cyborg natuurlijk...
Maar waar ik het meest over zit te denken is om de achterkant te verhogen, om de uitgezakte phase1 look wat te verminderen
Maar ik heb ook nog een aardige put in de motorkap die ik er uit wil hebben, maar de veroorzaker wil maar niet betalen... Als het zover is, en de motorkap moet dan waarschijnlijk opnieuw gespoten worden, dan denk ik er nog over om de onderspoiler ook mee te laten spuiten.

Erg vervelend als de tegenpartij niet wil betalen. Zo`n deuk kan behoorlijk gaan irriteren. Onderspoilers laten spuiten op een phase I is inderdaad wel erg mooi. Dat was bij Robert ook een hele vooruit gang.
En ik verzin vast nog wel iets om te doen
Dat komt me bekend voor. Denk je eindelijk je lijstje te hebben afgewerk, kom je weer iets tegen dat verbeterd kan worden.
Geplaatst: 23.05.2006 - 22:56
door menjo
Ziet er netjes uit, jammer dat het rechts net even mis ging, maar dat ziet niemand als je het niet zegt. Ik meen me trouwens te herinneren dat mijn S40 ook gedeeltelijk leer had op de deurpanelen, bij jou niet zie ik.
Geplaatst: 24.05.2006 - 08:34
door locus
Ziet er goed uit zeg. Die deurstrips kunnen dus ook ´los´geleverd worden voor p1 - quanta costa?. (ik zie het al staan) Was het veel werk om ze vast te zetten?
Geplaatst: 24.05.2006 - 09:04
door arnoud
Valt wel mee. Drie gaten in de deurpanelen boren en klaar... Alleen de plaatsbepaling van de paneeltjes is de grootste klus... Kwartiertje werk per deur?
Geplaatst: 24.05.2006 - 23:16
door Hans
Jammer dat je geen Cyborg rond je versnellingspook kunt maken, dat ziet er bij mij wel sjiek uit eigenlijk. Maar de middenconsole van jouw phase I is daar niet geschikt voor geloof ik. Verder ziet het er gelikt uit!!!!
Geplaatst: 24.05.2006 - 23:17
door Hans
Ga je niet naar de uitdeuken zonder spuiten meeting? Kun je die deuk uit je auto laten halen...voor weinig..
Geplaatst: 24.05.2006 - 23:50
door arnoud
Jawel, ik sta in het lijstje 'waarschijnlijk' als het goed is... Maar heb nog geen reactie gehad van de verzekering of ik het er alvast uit kan laten halen... Maar de meeting staat in de agenda en wordt vrijgehouden...
Geplaatst: 26.05.2006 - 14:38
door arnoud
Aangezien de dealer vandaag dicht was (nouja, ik kon wel langs komen om een nieuwe auto te kopen, maar de service afdeling was vrij) maar even langs de Volvo-sloper gereden, en die wist 'zeker' dat een phase2 pookknop op een phase1 bak (van dezelfde smaak) zou moeten passen.
Eén klein probleempje: het verwijderen van de knop kon blijkbaar alleen met grof geweld en de kans was nihil dat je de bestaande pookknop er heel af kreeg.
Dus weer zo'n gevalletje van: knop bestellen (+ cyborg inleg natuurlijk) en daarna de bestaande knop eraf zien te krijgen, hopen dat de nieuwe past en anders alsnog een oude bestellen om de boel weer te restaureren?
Iemand die kan bevestigen of inderdaad met grote kracht de versnellingspook knop verwijderd moet worden? Heb natuurlijk geen zin om meteen dan de lagers in de versnellingsbak te slopen...
Of gewoon met een scherp mes de knop schillen?
Help...

Geplaatst: 26.05.2006 - 15:03
door arnoud
menjo schreef:Dat ding lijkt ook wel een andere vorm te hebben dan wat er standaard op zit, klopt dat? Iets meer kanten ipv een beetje vlak.
Ja dat klopt, het cyborg handschoenvakdekseltje is inderdaad hoekiger dan de originele.
De versnellings pook is hetzelfde als van de phase 2 1.8. In het accessoire boek staat echter alleen bij Piano black en Black marble hetzelfde produktnummer bij alle jaartallen... dus helemaal zeker ben ik niet.
Volgens mij zijn ze pas met de phase2 met Piano Black begonnen toch?
[left]
http://homepage.mac.com/arnoud/volvov40/m3p-phase1.gif[/left][right]
http://homepage.mac.com/arnoud/volvov40/m3p-phase2.gif[/right]
Links is de phase1 versnellingspook en rechts die van de phase2. Ziet er iets anders uit, maar komt ten dele omdat de tweede een kwartslag is gedraaidt.. Dit zijn de 'M3P' versnellingsbakken van de 1.8 benzine modellen.
Als ik de tekeningen vergelijk, lijkt het alsof de 'tube' (#8 ) inde phase1 langer is en dat daar de knop op vast zit. Ik zou zeggen dat de 'gear lever' (#12 p1, #11 p2) bij de phase2 langer is en die zou wel eens door de 'tube' (#8 ) heen kunnen steken en dat daar de knop dan op vast zit?
Nouja, dan maar maandag naar de dealer bellen om te vragen wat dit grapje zou gaan kosten, als ik nummertje #1 en #2 zou bestellen... Nou maar hopen dat iemand anders al zo raar is geweest om dit te proberen dat ik een bevestigend of ontkennend antwoord krijg...