Pagina 2 van 3
Geplaatst: 04.11.2012 - 18:25
door wvamst
jawel, de motor loopt wat rustiger en het verbruik is beter. Verder een zeer goede loopcultuur; in zijn 5 vanaf 70/80 flink gassen tot 170 ( en nog voldoende power achter de hand om nog verder door te trekken).
Geplaatst: 04.11.2012 - 18:28
door wvamst
ik bedoelde een beurt na 22000km bij kilometerstand 210.000
Geplaatst: 06.11.2012 - 13:56
door roadrage
K&N op een diesel ? volgens mij zit het effect hiervan meer tussen de oren?
in zn 5 van 70/80 naar 220kmpu en net voor het rood(toeren) gaat ook als een banaan..heerlijk zo een lineare vermogensopbouw..
heb dan wel een D5 maar K&N ? hmm associeer ik meer met golfjes/benzine autos e.d.
Geplaatst: 06.11.2012 - 16:16
door ...
Persoonlijk zou ik de K&N z.s.m. verwijderen!
K&N filters worden geolied en die olie is funest voor je luchtmassameter. En als die verkeerde waardes gaat geven, gaat je vermogen snel naar beneden. Zelf deze ervaring gehad met een K&N inlegfilter op een 2.0 diesel van Ford.
Geplaatst: 06.11.2012 - 16:17
door Laguna-S60
moet je hem ook niet te veel olien

Geplaatst: 06.11.2012 - 16:57
door ...
Zelf oliën doe je alleen als je het filter reinigt, fabrieks af zit er ook al olie in

Geplaatst: 06.11.2012 - 17:09
door Laguna-S60
maar fabrieks af is dit nooit zoveel dat het schadelijk is!
Geplaatst: 06.11.2012 - 17:38
door DawnBlueED
Ik koop liever een auto van iemand die met enige regelmaat een uitgevoerde reparatie meldt dan van iemand die aangeeft dat er nooit wat aan zijn auto mankeert. Dat laatste is in de regel een aanwijzing voor onvoldoende onderhoud.
Geplaatst: 06.11.2012 - 18:38
door Mart van der Steeg
S60_D5 schreef:Persoonlijk zou ik de K&N z.s.m. verwijderen!
K&N filters worden geolied en die olie is funest voor je luchtmassameter. En als die verkeerde waardes gaat geven, gaat je vermogen snel naar beneden. Zelf deze ervaring gehad met een K&N inlegfilter op een 2.0 diesel van Ford.
Dan maar origineel filder lijkt mij, dat gedoe zou ik igg. willen.
Geplaatst: 06.11.2012 - 19:24
door ...
Als je dan toch een ander inlegfilter wil:
http://www.gkb-import.nl/green/
Geplaatst: 06.11.2012 - 20:43
door toppertje
DawnBlueED schreef:Ik koop liever een auto van iemand die met enige regelmaat een uitgevoerde reparatie meldt dan van iemand die aangeeft dat er nooit wat aan zijn auto mankeert. Dat laatste is in de regel een aanwijzing voor onvoldoende onderhoud.
+1

Geplaatst: 12.11.2012 - 23:11
door jeroen12
roadrage schreef:je moet het zo zien de s60 is volgens mij meer als 9jaar in productie geweest. dat zegt toch wat.
ik heb mijn D5 nu iets langer als een jaar en hem van 230k naar 309k !! gereden zonder benoemenswaardigheden.
normaal onderhoud doe ik overigens zelf.
vorige maand distr. riem inc de hele mikmak laten vervangen a 450,-
s60 rijden hoeft niet duur te zijn.. en ja je moet het treffen met het exeplaar dat je koopt
450 euro voor de riemen? Volgens mij vraag de dealer er dik 1000 euro voor (180.000km beurt), voor een benzineversie. Als dat nog wat uitmaakt?
Zit er voor mij aan te komen en ik ben me vast aan het orienteren

Geplaatst: 13.11.2012 - 12:43
door snowryder
Ja hallo, die 1080 eur waar je op doelt is een 180dkm beurt (groot onderhoud ) inclusief een distributiewissel. Wordt er heel wat meer gedaan dan die distributie!
400-500 euro is volgens mij geen vreemd bedrag voor d-wissel met rollen pomp en de hele zooi,
Geplaatst: 13.11.2012 - 14:08
door Ramon&Ramon
snowryder schreef:Ja hallo, die 1080 eur waar je op doelt is een 180dkm beurt (groot onderhoud ) inclusief een distributiewissel. Wordt er heel wat meer gedaan dan die distributie!
400-500 euro is volgens mij geen vreemd bedrag voor d-wissel met rollen pomp en de hele zooi,
Het is een knappe prijs voor een beurt plus riemen enz.
Groot onderhoud is een aantal filters,verlichting plus remmen controle,zonder de wielen te demonteren,plus de riemen vervangen,alles bij elkaar zo,n 4.5 uur werk!
Geplaatst: 14.11.2012 - 08:29
door wvamst
hierbij de reactie van de importeur van het KN luchtfilter:
Op onze site kunt u hier meer over lezen
http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/130 ... .html#half
Het is uiteraard belangrijk na het opnieuw inoliën het K&N filter goed uit te laten druppelen voor het hermonteren.
Geplaatst: 16.11.2012 - 12:39
door mad
lodair schreef:JeroenSpock schreef:Je moet ook een beetje geluk hebben met de auto, en je moet kunnen rijden. Beetje technische achtergrond is soms ook makkelijk, dan weet je in ieder geval wat er ongeveer gebeurd onder de motorkap waardoor je er rekening mee kan houden.
AMEN!
en vooral lange ritten....héle lange ritten rijden. De S60 is geen stads-of boodschappenautootje.

Topmachine!!
Geplaatst: 16.11.2012 - 13:19
door EVV
wvamst schreef:hierbij de reactie van de importeur van het KN luchtfilter:
Op onze site kunt u hier meer over lezen
http://www.efkaimport.nl/Subpaginas/130 ... .html#half
Het is uiteraard belangrijk na het opnieuw inoliën het K&N filter goed uit te laten druppelen voor het hermonteren.
Beetje het "wij van WC-Eend adviseren WC-Eend" idee. Natuurlijk gaat K&N niet zeggen dat het door hun olie komt, dan kunnen ze gelijk claims verwachten voor al die kapotte luchtmassameters.
Geplaatst: 16.11.2012 - 20:52
door chris2
Mart van der Steeg schreef:is er verschil merkbaar na plaatsing met een KN luchtfilter?
Hier ook een S60 D5 met K&N filter, merk er helemaal niets van!
Tijdens tuning bij RICA, op advies RICA, filter gemonteerd maar het enige voordeel is dat deze 1 miljoen km mee gaat. Of een auto 1 miljoen km mee gaat

Geplaatst: 16.11.2012 - 23:45
door Bakboord1
Dat filter lijkt me inderdaad ook niet uit te maken.
Heb het ooit gehad in combinatie met tuning.
Je reservewiel eruit en een bijna lege brandstoftank zorgt denk ik voor een betere pk/gewichtsverhoudingsvoordeel.
Geplaatst: 16.11.2012 - 23:47
door Fredhead
chris2 schreef:Mart van der Steeg schreef:is er verschil merkbaar na plaatsing met een KN luchtfilter?
Hier ook een S60 D5 met K&N filter, merk er helemaal niets van!
Tijdens tuning bij RICA, op advies RICA, filter gemonteerd maar het enige voordeel is dat deze 1 miljoen km mee gaat. Of een auto 1 miljoen km mee gaat

Vergeet hem alleen niet af en toe schoon te maken
