automatische achterklepopener V50

Geleverd vanaf 2003
rona222
2nd Gear member

bart simpson schreef:wat was nu precies het constructieve van jouw bijdragen in dit topic?
jouw bijdrage tot dit topic lijken mij eveneens constructief.... maar ik geef integendeel "tot jouw" geen negatieve reacties.....
XC60 D4 181 PK (Black Sapphire metallic) R-Design
V60 D3 136 PK (Bright Silver metallic) MY 2014
V60 1.6D Start & Stop (saville grey) momentum, motion, MY2012
V50 1.6D Start & Stop | black sapphire metallic | Business Pack | MY10
VolvoXC70
4th Gear member

:-#
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

maar wie van deze loudmouths heeft nu "de" oplossing voor TS?

Op een oudere Volvo is er geen sprake meer van garanties maar mogelijk wel van verwachtingspatronen t.a.v. bedrijfszekerheid, een VAG of Ford oplossing is geen Volvo oplossing en custom made?
Jongens toch.... wel even met je voeten op de grond blijven als elders op dit forum al discussies woeden over het activeren middels gewoon beschikbare software dat zo kostbaar is.
Maak van mijn nee gewoon een ja en maak ts blij... ik blijf gewoon bij mijn "nee" wat jullie daar ook van vinden
Volvo for life
diesel01
Geartronic member

VolvoXC70 schreef:Kan niet bestaat niet. Heb zo'n USA custom carbuilder (Ryan of zo iets) een Range Rover Sport zien ombouwen naar een 3 deurs RR conceptcar voor 1 of andere sjeikh. Die hebben wel wat meer problemen gehad dan een achterklep.
Maar is het haalbaar (betaalbaar)?

Bart is niet Bart maar iemand van Volvo. Die reageert niet vanuit de berijder maar vanuit Volvo. Alles wat anders is, kan niet of is eng. Oh ja de garantie vervalt altijd...
West coast custums, vergeet niet dat die gasten een budget hebben van $ tonnen.
Shaq komt langs met zijn credit card en koopt voor een paar mio een stuk of wat auto's, wijst gewoon degene aan die hij wil hebben zoals jij en ik een broodje hamburger met frikandel uitkiezen. :wink:

Mijn ervaring met de Volvodealer is juist dat ze out of de box denken, manier van lenzen reinigen is niet echt std werkplaats werk maar ze doen het wel zolang je de arbeid betaalt.
kawaman
5th Gear member

Zo jammer da BS altijd zo lomp overkomt, terwijl hij er echt wel veel van weet.
maar daarbij ook heel rechtlijnig denkt: is het niet origineel Volvo dan is het niks of kan het niet.
Erik

S60 T5 R-design
Rob M
5th Gear member

bart simpson schreef:maar wie van deze loudmouths heeft nu "de" oplossing voor TS?
...Denk je een topicstarter te helpen door mee te denken en een, wellicht mogelijke oplossing aan te dragen voor zijn idee, word je als 'loudmouth' bestempeld. Gaat goed hier met de sfeer!
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Het kan niet...

Aantal redenen;
- er is geen canbus aansturing voor een gelijksoortige functie in de ECU van de V50.
- Er is geen ruimte in en bij de gasveren om een extra beugel te plaatsen voor het openen
- Er is in het dak geen ruimte voor de bekabeling (hydraulisch of electrisch) om de boel aan te sturen
- Er is nauwelijks ruimte voor een pomp of motor links achterin.
(en rechts achterin al helemaal niet).

Ik zou je huidige gasveren vervangen door nieuwe...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
kawaman
5th Gear member

En zo kan je ook reageren:
Vriendelijk en duidelijk en de sfeer blijft daarbij ook nog eens goed.
't is niet zo moeilijk allemaal.
Volvotech bedankt
Erik

S60 T5 R-design
Dave07
2nd Gear member

Kwa gasveren deze even bekijken. Kwestie van juiste lengte en sterkte zoeken. Het eerste duwtje worden door de einddoppen gedaan waar een veer in is gezet.

Enige is dan nog dat de klep echt van het slot af gaat.
(Misschien kan m@rcel hier meer over vertellen)
Het zal niet een plug and play worden maar in mijn ogen niet geheel onmogelijk.

Is is in iedergeval meer gedoe dan de veren met orginele te vervangen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

kawaman schreef:En zo kan je ook reageren:
Vriendelijk en duidelijk en de sfeer blijft daarbij ook nog eens goed.
't is niet zo moeilijk allemaal.
Volvotech bedankt
wat is er onvriendelijk aan "nee"? 100% to the point zonder omwegen, pas daarna struikelde er een aantal betweters
Volvo for life
kawaman
5th Gear member

kijk eens naar de reakties die jij uitlokt, kan toch ook wel anders, ook al heb je in jou ogen gelijk.
Waar zou de wereld zijn, als altijd alles bij hetzelfde bleef, en niemand eens iets nieuws opperde en uitprobeerde, zouden we nu nog in berenvellen rondlopen.
Ik ben bang dat dit ook weer vechten tegen de bierkaai is
Erik

S60 T5 R-design
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

er onstaat een discussie over een inhoudelijk juist antwoord, die start ik niet, staat mijn antwoord je niet aan negeer het gewoon
Volvo for life
MarioC70
6th Gear member

Er wordt een vraag gesteld over een bepaald onderwerp,waarop een duidelijk antwoord komt van iemand met veel ervaring op Volvo gebied.
Wat vaak opvalt is dat de antwoorden op vragen die gesteld worden en beantwoord worden door een ervaringsdeskundige afgedaan worden als zijnde,die persoon weet er niets of weet er weinig van af,waarom stel je dan een vraag, als je zelf het antwoord beter weet dan een Volvo deskundige.
Dat komt regelmatig voor heb ik zelf ook ervaren.
Of is dat wat ze met eigenwijs bedoelen!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
toppertje
6th Gear member

nou,de TS zelf,heeft nog helemaal niet gereageerd.
geen glans zonder wrijving
MarioC70
6th Gear member

toppertje schreef:nou,de TS zelf,heeft nog helemaal niet gereageerd.

Precies en daarom doen de bemoeienissen van anderen die het ook niet weten er geen goed aan zo te reageren.
Dat zie je vaak op het forum,antwoorden van mensen die ergens misschien de klok hebben horen luiden.
Als men iets niet weet,reageer dan niet alsof men het wel weet!
VolvoXC70
4th Gear member

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

7 jaar nodig gehad om iets te vinden dat er 7 jaar terug niet was (en vandaag af Volvo nog steeds niet is) leuk gevonden wel, maar toch mis ik in deze specifieke topic je punt wat
Volvo for life
NJ8
4th Gear member

punt lijkt me gewoon dat als je er maar genoeg tijd of euros tegenaan gooit, alles kan.
Normale stervelingen zijn dan al lang met iets anders bezig denk ik dan
VolvoXC70
4th Gear member

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je verward wat zaken, dat krijg je als je het over verschillende auto's hebt.
op een V50 is het er niet dus is nee nog steeds correct
op een V70 was het er in 2003 niet en is het er vanuit Volvo nog steeds niet om voor hem moverende redenen, maar ga bij m@rcel in onderhoud en laat hem de softwareupdates van service 2.0 ook steeds meteen uitvoeren.
M@rcel is een hobbyist die bij zijn veranderingen geen garanties geeft bij mogelijke nadelige site effects, hij is geen constructeur

Jij suggereert hier steeds ook dat het vanuit Volvo denken niet in het belang van een berijder, motiveer dat eens wat beter...
Ieder uur omzet is omzet, iedere vraag waarvoor ik uren kan klokken is me welkom, ieder onderdeel dat ik lever is omzet.... dus wat bedoel je hier eigenlijk?

(het oplossen van zelfgecreerde storingen is zelfs erg leuke omzet voor een dealer, we komen best vaak leuke dingen tegen, dus juich ik eigenmachtig gekloot vanuit dat optiek best toe)

Doe altijd wat je goeddunkt, gaat het fout ben jij steeds de pineut, maar ik heb nog niemand in dit topic een inhoudelijk juiste oplossing aan zien bieden....
Westcoast custums gewoon eens bellen?
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”