Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07.11.2012 - 21:40
door Thom
1) op een V70 wordt zeker wel wat verdiend
Op een Limited of R Edition houdt dat wel op met een procent of 4 uit m'n hoofd, over een lagere ncp dan bv. een Summum. Maar klanten die nu voor een LE opteren zouden een Summum te prijzig vinden, dus dat zou elkaar weer kunnen 'opheffen' (hogere aantallen, lagere marges en vice versa).

Geplaatst: 07.11.2012 - 22:14
door bart simpson
Zou eens flink schudden met dat hoofd, dat kan de mist erin opheffen.

Een LE is met variantcode 12 gewoon een Momentum, een LE LUX is met variantcode 13 gewoon een SUMMUM (met als extra o.a. een schuifdak en el, stoelverstelling rechts).

Wil je een D5/T6/AWD ben je een pak meer geld kwijt dan met een D4, maar die keuze is aan de koper

Geplaatst: 07.11.2012 - 22:24
door gsx750r
Hallo hé, dit is geen speculeren meer, dit is pure wetenschap !

Geef mij het Citroën-systeem maar: C1, C2, C3, C4, C5, C6 ......dát snap ik tenminste nog !

Rob

Geplaatst: 07.11.2012 - 22:32
door Thom
Wil je een D5/T6/AWD ben je een pak meer geld kwijt dan met een D4, maar die keuze is aan de koper
Die in redelijkheid geen keuze meer heeft; die versies zijn volledig uit de markt geprijsd.

Geplaatst: 07.11.2012 - 22:47
door bart simpson
nee, dat zijn ze niet, ik verkoop meer D5 modellen dan ooit, omdat ze tov van Audi en BMW zo competetief zijn.

Een T6 is wat lastiger, de CO2 tax doet deze variant de das om, een min of meer gelijke NCP maar door de BPM € 10.000,-- duurder

Geplaatst: 07.11.2012 - 22:50
door bart simpson
gsx750r schreef:Hallo hé, dit is geen speculeren meer, dit is pure wetenschap !

Geef mij het Citroën-systeem maar: C1, C2, C3, C4, C5, C6 ......dát snap ik tenminste nog !

Rob
Er is hoop voor je...
11 is een Kinetic (de kaalste)
12 is een Momentum (de middelste)
13 is een Summum (de volste)

Geplaatst: 07.11.2012 - 22:51
door Ben
@Thom, waar heb je toch telkens die kennis vandaan?

Geplaatst: 16.11.2012 - 10:17
door NederKees
V70 vergelijken met een Passat?!?
Ik heb beiden geprobeerd en dat zijn toch heel ander niveau auto's.
Zelfs de vernieuwde A6 vond ik minder dan de V70. Vooral het interieur maar ook het rijden/motor is beter bij de Volvo.
Alleen de DSG van VAG is beter dan de Geartronic. Maar ik schakel nog zelf.

Momenteel beschouw ik Volvo als een premium merk. Zeker nu de garages in Brussel de klanten ook eindelijk premium beginnen te behandelen.

BMW 5 Touring is de enige auto die ik als beter beschouw. Maar ja dat imago en de prijs.
Mercedes wil ik nog niet dood in aangetroffen worden.

Komt er eigenlijk nog een nieuwe XC90?

Geplaatst: 16.11.2012 - 19:29
door Thom
@Thom, waar heb je toch telkens die kennis vandaan?
Stages en werken in de automotive, zowel importeur, dealer als leasing. Daardoor meen ik enig inzicht in de materie te hebben verworven. Tevens heb ik goede contacten bij Volvo dealers (die zich beklagen over de eerdergenoemde actiemodellen, 'onder de streep' verdient men in een toch al moeilijke tijd steeds minder aan bv. de populaire V70). De ene dealer is de andere natuurlijk niet, met goed ondernemerschap kan je nog steeds prima je rendement halen als Volvo dealer is mijn perceptie.

Geplaatst: 20.11.2012 - 16:32
door Johan
bart simpson schreef:nee, dat zijn ze niet, ik verkoop meer D5 modellen dan ooit, omdat ze tov van Audi en BMW zo competetief zijn.

Een T6 is wat lastiger, de CO2 tax doet deze variant de das om, een min of meer gelijke NCP maar door de BPM € 10.000,-- duurder
Het is maar hoe je het bekijkt. Tegenwoordig limiteren veel bedrijven de maximale uitstoot waardoor er niets aan de hand is bij een V70 zolang je maar geen automaat wil want dan blijf je niet onder de voor mij maximale grens van 140 mgCO2/km (een bimmer dan weer wel ;).

Geplaatst: 20.11.2012 - 16:37
door Johan
Thom schreef:
Wil je een D5/T6/AWD ben je een pak meer geld kwijt dan met een D4, maar die keuze is aan de koper
Die in redelijkheid geen keuze meer heeft; die versies zijn volledig uit de markt geprijsd.
Eens. Wilde graag een D5 met toeters en bellen maar dan moet de liefde echt blind zijn wil je tegenstand bieden aan de Duitse premium modellen.

Edit: Dit geldt zelfs voor een D4 als je die zonder LE configureert omdat je nu eenmaal gewoon de beste audio optie wil, maar wel met de andere in LE trim aangeboden opties. Wordt net zo duur als gelijkwaardige A6/BMW5 met dien verstande dat de leaseprijs veel hoger uitvalt bij Volvo (in mijn geval al €100,- p/m bij BMW die dan ook nog K€12 duurder was!).

Geplaatst: 20.11.2012 - 18:44
door The Soldier
Een 520 d is toch een 4 pitter? Erg mooie auto by the way maar het motorgeluid past niet bij de koets.
Ben je die €100,- in de maand ook niet kwijt aan de extra cataloguswaarde van de BMW?

Geplaatst: 20.11.2012 - 23:46
door Johan
Klopt maar als je nu eenmaal premium audio en subwoofers wil en de nodige andere goodies in de V70 dan loopt de prijs ook eenvoudig naar de K€60 en dan worden de verschillen nog veel groter.
Ja het geluid van de 5 cilinder is mooier als van de 4 cilinder maar dat is de BMW dan weer meer onderdrukt. De Volvo automaat kan dan weer niet tippen aan de 8traps transmissie van de BMW die m.i. de beste is van wat momenteel in een auto verkrijgbaar is.
Maar goed er zijn nog wel een aantal andere zaken die mij over de "BMW streep" hebben getrokken.