Hoe zit dat dan met de auto's die wel af fabriek nivoregeling hebben (zoals mijn auto)? Hebben die een volledig andere ophanging zodat de dempers wel passen?Frank24 schreef: Vroeger was het gewoon een kwestie van schokdempers en evt. veren vervangen, nu is bij de standaard V70 de ruimte te krap voor lastregulerende schokdempers, hebben 2 Volvo-dealers me uitgelegd.
niveauregeling of hulpveren?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een andere bodemplaatsectie
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ja, maar een ding met roofrails heeft ook een heel ander dak
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 01.10.2012 - 20:00
Inderdaad, dat is dus het probleem.
Bij de huidige generatie is het niet meer achteraf te monteren.
Een echt K.O.-criterium, zeker als je bedenkt dat dit soort auto's vaak nog gebruikt gehandeld worden. Erg jammer dat Ford hier de rode stift iets te rigoreus gehanteerd heeft.
De R-Design heeft het inderdaad standaard, maar heeft ook standaard een sportonderstel. Het comfortvoordeel van de niveauregeling wordt hierdoor meer dan opgesoupeerd.
Maar die hulpveren kan ik dus vergeten, dat hoor ik wel.
Ook belangrijk om te weten, bedankt voor deze info!
Bij de huidige generatie is het niet meer achteraf te monteren.
Een echt K.O.-criterium, zeker als je bedenkt dat dit soort auto's vaak nog gebruikt gehandeld worden. Erg jammer dat Ford hier de rode stift iets te rigoreus gehanteerd heeft.
De R-Design heeft het inderdaad standaard, maar heeft ook standaard een sportonderstel. Het comfortvoordeel van de niveauregeling wordt hierdoor meer dan opgesoupeerd.
Maar die hulpveren kan ik dus vergeten, dat hoor ik wel.
Ook belangrijk om te weten, bedankt voor deze info!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb je dit uit ervaring? Is de R-design zoveel stugger dan een normaal onderstel?Frank24 schreef:De R-Design heeft het inderdaad standaard, maar heeft ook standaard een sportonderstel. Het comfortvoordeel van de niveauregeling wordt hierdoor meer dan opgesoupeerd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Hij is naast stugger ook lager, vandaar de nivoregeling
Volvo for life
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
scheelt dat veel kwa comfort in de dagelijkse praktijk?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
wel wat ja, maar bij iets hangen raakt een 3 cm lagere auto eerder de straat dan een niet verlaagde
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Hoor ook wel eens dat niveauregeling kostbaar is als er wat kapot gaat, niet onbelangrijk voor de particuliere koper. Maar ga je met tandemassers, paardentrailers of grote caravans in de weer, absoluut aan te raden voorziening!
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Nivomat staat volgens mij niet bekend om het kapot gaan.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 01.10.2012 - 20:00
Klopt allebei wat hiervoor geschreven werd:
De R-design is duidelijk stugger (Heb er zelf mee gereden) en niveauregeling is duur als het kapot gaat, maar dat geldt ook voor een airco, een turbo, een automaat enz.
Wie het niet nodig heeft kan het dus net zo goed achterwege laten, maar mij interesseert het vooral vanwege de caravan.
De R-design is duidelijk stugger (Heb er zelf mee gereden) en niveauregeling is duur als het kapot gaat, maar dat geldt ook voor een airco, een turbo, een automaat enz.
Wie het niet nodig heeft kan het dus net zo goed achterwege laten, maar mij interesseert het vooral vanwege de caravan.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Rij dagelijks met mijn R-design en kan nou niet zeggen dat dit een stugge auto is. Strak sturend en heerlijk comfortabel. Zelfs met hele brede 18 inch wielen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 17.04.2007 - 15:56
Heb zelf een westfalia afneembare trekhaak gemonteerd en moest bij bestelling opgeven of het een auto met of zonder niveau regeling was. De afneembare kop is bij een auto met regeling namelijk ca. 5 cm lager, was ook een ander artikelnummer. Voor de rest was de trekhaakset volkomen gelijk. Misschien iets om rekening mee te houden?
V70 D5 Momentum 2008 M6
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21401
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Vorige maand heb ik nivomats gemonteerd en het rijdt prettiger. De auto ligt iets strakker op de weg en natuurlijk na een paar honderd meter weer horizontaal.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14831
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Met nivomats rijdt ervaringsgewijs gewoon strakker en prettiger.
Zeker met belading. Vind geen gezicht een auto van +/- 60.000,- en dan diep achterover hangend met een caravan erachter of met vijf personen erin. :shock:
STANDAARD NIVOMATS AF FABRIEK VOLVO!!!!
Inderdaad....Zondermeer

Zeker met belading. Vind geen gezicht een auto van +/- 60.000,- en dan diep achterover hangend met een caravan erachter of met vijf personen erin. :shock:
STANDAARD NIVOMATS AF FABRIEK VOLVO!!!!
Inderdaad....Zondermeer

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Net 1 moeten laten vervangen wegens beginnende olielekkage.... Was toch iets van 4-500 eurietjes. Heb dan ook elke dag 20 drempels heen en 20 drempels terug.Bakboord1 schreef:Nivomat staat volgens mij niet bekend om het kapot gaan.
Groeten Alchemist
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3186
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Waarom eigenlijk niet meteen 2 laten vervangen?
of is het niet de verwachting dat die andere binnekort ook aan de beurt is?
of is het niet de verwachting dat die andere binnekort ook aan de beurt is?
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Tja, waarom vervangen als-ie nog heel is..... Het is gewoon 2x zoveel werk, je krijgt er dus geen korting op of zo als je ze tegelijk laat vervangen. Hoe lang zo'n demper nog meegaat kan natuurlijk ook niemand voorspellen.PGV70 schreef:Waarom eigenlijk niet meteen 2 laten vervangen? of is het niet de verwachting dat die andere binnekort ook aan de beurt is?
De andere begon olie te lekken = is dus al "preventief" vervangen.
Groeten.
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29508
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het lijkt mij verstandig om beide nivomats te vervangen, anders heb je mogelijk een ongelijke werking van de dempers.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976