Pagina 2 van 3

Geplaatst: 08.11.2012 - 11:28
door edraket
Frank24 schreef: Vroeger was het gewoon een kwestie van schokdempers en evt. veren vervangen, nu is bij de standaard V70 de ruimte te krap voor lastregulerende schokdempers, hebben 2 Volvo-dealers me uitgelegd.
Hoe zit dat dan met de auto's die wel af fabriek nivoregeling hebben (zoals mijn auto)? Hebben die een volledig andere ophanging zodat de dempers wel passen?

Geplaatst: 08.11.2012 - 13:44
door bart simpson
een andere bodemplaatsectie

Geplaatst: 08.11.2012 - 18:05
door edraket
Rigoreus!

Geplaatst: 08.11.2012 - 18:35
door bart simpson
ja, maar een ding met roofrails heeft ook een heel ander dak

Geplaatst: 08.11.2012 - 22:15
door Frank24
Inderdaad, dat is dus het probleem.
Bij de huidige generatie is het niet meer achteraf te monteren.
Een echt K.O.-criterium, zeker als je bedenkt dat dit soort auto's vaak nog gebruikt gehandeld worden. Erg jammer dat Ford hier de rode stift iets te rigoreus gehanteerd heeft.
De R-Design heeft het inderdaad standaard, maar heeft ook standaard een sportonderstel. Het comfortvoordeel van de niveauregeling wordt hierdoor meer dan opgesoupeerd.

Maar die hulpveren kan ik dus vergeten, dat hoor ik wel.
Ook belangrijk om te weten, bedankt voor deze info!

Geplaatst: 09.11.2012 - 09:14
door edraket
Frank24 schreef:De R-Design heeft het inderdaad standaard, maar heeft ook standaard een sportonderstel. Het comfortvoordeel van de niveauregeling wordt hierdoor meer dan opgesoupeerd.
Heb je dit uit ervaring? Is de R-design zoveel stugger dan een normaal onderstel?

Geplaatst: 09.11.2012 - 09:45
door bart simpson
Hij is naast stugger ook lager, vandaar de nivoregeling

Geplaatst: 09.11.2012 - 17:37
door edraket
scheelt dat veel kwa comfort in de dagelijkse praktijk?

Geplaatst: 09.11.2012 - 18:00
door bart simpson
wel wat ja, maar bij iets hangen raakt een 3 cm lagere auto eerder de straat dan een niet verlaagde

Geplaatst: 09.11.2012 - 19:42
door Thom
Hoor ook wel eens dat niveauregeling kostbaar is als er wat kapot gaat, niet onbelangrijk voor de particuliere koper. Maar ga je met tandemassers, paardentrailers of grote caravans in de weer, absoluut aan te raden voorziening!

Geplaatst: 09.11.2012 - 21:06
door Bakboord1
Nivomat staat volgens mij niet bekend om het kapot gaan.

Geplaatst: 12.11.2012 - 20:20
door Frank24
Klopt allebei wat hiervoor geschreven werd:
De R-design is duidelijk stugger (Heb er zelf mee gereden) en niveauregeling is duur als het kapot gaat, maar dat geldt ook voor een airco, een turbo, een automaat enz.
Wie het niet nodig heeft kan het dus net zo goed achterwege laten, maar mij interesseert het vooral vanwege de caravan.

Geplaatst: 13.11.2012 - 13:02
door Hans
Rij dagelijks met mijn R-design en kan nou niet zeggen dat dit een stugge auto is. Strak sturend en heerlijk comfortabel. Zelfs met hele brede 18 inch wielen.

Geplaatst: 13.11.2012 - 19:28
door The Soldier
Heb zelf een westfalia afneembare trekhaak gemonteerd en moest bij bestelling opgeven of het een auto met of zonder niveau regeling was. De afneembare kop is bij een auto met regeling namelijk ca. 5 cm lager, was ook een ander artikelnummer. Voor de rest was de trekhaakset volkomen gelijk. Misschien iets om rekening mee te houden?

Geplaatst: 13.11.2012 - 22:09
door Msuidgeest
Vorige maand heb ik nivomats gemonteerd en het rijdt prettiger. De auto ligt iets strakker op de weg en natuurlijk na een paar honderd meter weer horizontaal.

Geplaatst: 28.12.2012 - 18:11
door Bover
Met nivomats rijdt ervaringsgewijs gewoon strakker en prettiger. 8)

Zeker met belading. Vind geen gezicht een auto van +/- 60.000,- en dan diep achterover hangend met een caravan erachter of met vijf personen erin. :shock:

STANDAARD NIVOMATS AF FABRIEK VOLVO!!!! :wink:

Inderdaad....Zondermeer :D

Geplaatst: 19.01.2013 - 20:14
door Alchemist
Bakboord1 schreef:Nivomat staat volgens mij niet bekend om het kapot gaan.
Net 1 moeten laten vervangen wegens beginnende olielekkage.... Was toch iets van 4-500 eurietjes. Heb dan ook elke dag 20 drempels heen en 20 drempels terug.

Groeten Alchemist

Geplaatst: 22.01.2013 - 12:36
door PGV90
Waarom eigenlijk niet meteen 2 laten vervangen?
of is het niet de verwachting dat die andere binnekort ook aan de beurt is?

Geplaatst: 22.01.2013 - 19:46
door Alchemist
PGV70 schreef:Waarom eigenlijk niet meteen 2 laten vervangen? of is het niet de verwachting dat die andere binnekort ook aan de beurt is?
Tja, waarom vervangen als-ie nog heel is..... Het is gewoon 2x zoveel werk, je krijgt er dus geen korting op of zo als je ze tegelijk laat vervangen. Hoe lang zo'n demper nog meegaat kan natuurlijk ook niemand voorspellen.
De andere begon olie te lekken = is dus al "preventief" vervangen.

Groeten.

Geplaatst: 22.01.2013 - 19:48
door lint
Het lijkt mij verstandig om beide nivomats te vervangen, anders heb je mogelijk een ongelijke werking van de dempers.