Pagina 2 van 2

Geplaatst: 22.12.2012 - 18:09
door Ramon&Ramon
Raar verhaal,de dealer kan precies zijn of het op voorraad is,welke dealer het heeft,of het in backorder staat enz enz.
Of het uit Zweden moet komen of elders uit Europa.

Geplaatst: 29.12.2012 - 08:47
door Quido
En deze soap wordt vervolgd.
Heb gisteren telefoon gehad van dealer met de laatste stand van zaken!
-Het dossier wat zoek was is terug en geopend waardoor zij onmiddellijk een
deurpaneel verstuurden na controle chassisnr.
Halve dag later terug telefoon dealer.
- TERUG VERKEERDE DEURPANEEL geleverd.
Heb voor komende woensdag een afspraak gemaakt met hoofddealer, dit pik ik niet meer, mijn geduld is op. Ben aan't overwegen om juridische stappen te ondernemen.

Wordt vervolgd

Geplaatst: 29.12.2012 - 10:26
door Gast
vind het ook een vreemd verhaal. Ik heb nog nooit problemen gehad met de onderdelenvoorziening. Als ik een onderdeel op korte termijn nodig ben, is het er over het algemeen de volgende dag. Kan het wat langer duren, dan gaat hij met een weekorder mee en duurt het dus een paar dagen.

Geplaatst: 29.12.2012 - 10:38
door Oceanracer
Ik heb in twintig jaar bij geen enkele auto langer dan één dag op onderdelen hoeven wachten.

Geplaatst: 19.01.2013 - 15:47
door Quido
Alléé, het probleem is eindelijk opgelost. Na contacten met dealer en volvo belgium zit er toch blijkbaar een dikke fout in het systeem, dat zou juist dergelijke fouten moet voorkomen. Men heeft gewoonweg een nieuw sierlijst opgestuurd en deze dan vervangen op het nieuwe deurpaneel met foute sierlijst. Ter compensatie van de dealer, voor al het ongemak, moest ik mijn laatste onderhoudsbeurt niet betalen.

Geplaatst: 19.01.2013 - 16:07
door lint
Goed dat het probleem eindelijk is opgelost.
Wat er nu precies is fout gegaan begrijp ik niet helemaal uit je verhaal.

Geplaatst: 19.01.2013 - 20:16
door Quido
Het zit zo. Je besteld een onderdeel, wat niet op stock is,(in mijn geval onder garantie) voor een bepaald type voertuig. Hiervoor gebruiken ze je chassisnr en deelnr om de juiste onderdelen (kleur, afwerking, enz....) voor jou wagen te leveren. Hier wringt het schoentje dus. De dealer besteld volgens mijn chassisnr. een deurpaneel, sandstone beige met mat chroom inleg, verdeelcentrum kijkt naar deze chassisnr en deelnr en weten welk deel bedoeld wordt. Maar volgens chassisnr zou ik een sandstone beige bekleding hebben met blinkend chroome afwerking. Daarom dat ik steeds een verkeerd deurpaneel kreeg. En dat er steeds 6 weken overheen moest gaan, wat ik toch zéér lang vind voor een onderdeel

Geplaatst: 20.01.2013 - 00:12
door lint
Dank voor je uitleg, is nu heel duidelijk.