Pagina 2 van 3
Geplaatst: 14.11.2012 - 19:48
door toppertje
dus in principe is de "driveability" vanaf MY 2006 beter.
jammer is alleen dat deze nou net in een hogere houderschapsbelasting vallen,
en dat het verbruik hoger is.
en de problemen met het roetfilter+regenereren.
mm,denk toch dat ik voor een MY2005 ga.
Geplaatst: 14.11.2012 - 21:41
door Gast
Gelijk heb je.

Geplaatst: 15.11.2012 - 10:14
door Brambo67
toppertje schreef:dus in principe is de "driveability" vanaf MY 2006 beter.
jammer is alleen dat deze nou net in een hogere houderschapsbelasting vallen,
en dat het verbruik hoger is.
en de problemen met het roetfilter+regenereren.
mm,denk toch dat ik voor een MY2005 ga.
Hoeveel echte problemen zijn er nou met dat roetfilter en zet dat dan eens af tegen de problemen met de injectoren van de 'oude' D5. Ik zou eerst maar eens in beide auto's gaan rijden en dan pas beslissen. De brandstofkosten zullen je een paar Big Mac's per jaar schelen.

Op de totale autokosten is dat peanuts. Als je 30 dkm per jaar rijdt zal dat hooguit 300 liter diesel schelen - E450,00 per jaar..... Als je dat veel vindt kun je wellicht beter een goedkopere auto gaan rijden. Proefrijden is de key hier denk ik. Nog een pré voor de GT6: toerental bij 130 km uur... Scheelt echt veel. Je mag gerust een keer in mijn GT6 rijden, krijg je een beetje gevoel d'r bij.
Geplaatst: 15.11.2012 - 15:51
door Thijs
Een automaat valt bij beide modellen in een hogere wegenbelasting schaal..
Geplaatst: 15.11.2012 - 17:35
door toppertje
Thijs schreef:Een automaat valt bij beide modellen in een hogere wegenbelasting schaal..
dat klopt niet!
ik vind meerdere MY2005 D5 gt,en deze zitten veelal onder de
1550kg,evenals de MT.
Geplaatst: 15.11.2012 - 17:40
door isomo
Waarom geen D3 met 163 pk en 400 nm koppel, gecombineerd met de geherprogrammeerde GT.
Heb deze nu in de S60 en voor mij een zalige combinatie met een behoorlijk laag verbruik (minder dan 6l/100 km gemiddeld).
Geplaatst: 15.11.2012 - 18:05
door Brambo67
isomo schreef:Waarom geen D3 met 163 pk en 400 nm koppel, gecombineerd met de geherprogrammeerde GT.
Heb deze nu in de S60 en voor mij een zalige combinatie met een behoorlijk laag verbruik (minder dan 6l/100 km gemiddeld).
€'tjes misschien???? Zal wel ietskes duurder zijn dan een MY '05 D5 met GT5
Geplaatst: 15.11.2012 - 19:17
door Thijs
toppertje schreef:Thijs schreef:Een automaat valt bij beide modellen in een hogere wegenbelasting schaal..
dat klopt niet!
ik vind meerdere MY2005 D5 gt,en deze zitten veelal onder de
1550kg,evenals de MT.
OK. dan geld dit zeker alleen voor de 2005 en >. Daar zijn de automaten nl let wel 155
2 kg. En dacht eigenlijk dat de oudere D5's zwaarder waren..
Geplaatst: 15.11.2012 - 19:42
door toppertje
zelfs mijn traktor woog 1603kg handgeschakeld?
ik heb al 2005 modellen voorbij zien komen van 1538kg.
maar sta wel in twijfel,of een GT,of MT.
Geplaatst: 15.11.2012 - 20:47
door V70/2.4D/2003
Wat wil moeders.......dat is heeeeel belangrijk :?
Geplaatst: 15.11.2012 - 20:53
door toppertje
V70/2.4D/2003 schreef:Wat wil moeders.......dat is heeeeel belangrijk :?
in tegenstelling tot sommige andere forum-leden,
heeft MIJN vrouw hier niets over te vertellen.

Geplaatst: 15.11.2012 - 21:02
door V70/2.4D/2003
* :? *
Geplaatst: 15.11.2012 - 21:04
door OGA244
op die foto kijkt ze toch best tamelijk eh.... in charge (het zal die sigaar wel zijn)
Geplaatst: 15.11.2012 - 21:06
door toppertje
OGA244 schreef:op die foto kijkt ze toch best tamelijk eh.... in charge (het zal die sigaar wel zijn)
niet alles is wat het lijkt....
Geplaatst: 15.11.2012 - 21:07
door OGA244
heb je ook een plaatje van jullie samen?
Geplaatst: 15.11.2012 - 21:08
door toppertje
OGA244 schreef:heb je ook een plaatje van jullie samen?
IK wel

Geplaatst: 15.11.2012 - 21:09
door OGA244
Rook jij ook sigaren?
Geplaatst: 16.11.2012 - 12:14
door Thijs
toppertje schreef:zelfs mijn traktor woog 1603kg handgeschakeld?
ik heb al 2005 modellen voorbij zien komen van 1538kg.
maar sta wel in twijfel,of een GT,of MT.
Ik heb uit economische redenen de MT genomen, maar denk dat ik toch liever de automaat gehad zou hebben. Als je die gewoon netjes spoelt en met de juiste olie vult gaat het volgens mij best goed.
Geplaatst: 16.11.2012 - 12:43
door diesel01
Thijs schreef:toppertje schreef:zelfs mijn traktor woog 1603kg handgeschakeld?
ik heb al 2005 modellen voorbij zien komen van 1538kg.
maar sta wel in twijfel,of een GT,of MT.
Ik heb uit economische redenen de MT genomen, maar denk dat ik toch liever de automaat gehad zou hebben. Als je die gewoon netjes spoelt en met de juiste olie vult gaat het volgens mij best goed.
Ik heb die automaat en wil niet meer zonder.
Indien je met respect voor techniek(kun jij best toppertje) met een automaat omgaat is het gewoon een goed ding.
Geplaatst: 16.11.2012 - 12:46
door V70/2.4D/2003
Ik denk dat toppertje heel veel respect heeft voor de techniek van deversnellingsbakken en dus ook voor de automaat. Ik zelve verkies trouwens gewoon een handbak boven de automaat.