Pagina 2 van 4
Geplaatst: 14.11.2012 - 23:09
door lint
Niet doen! Geen KwikFit, maar ga naar de dealer of een goede Volvo specialist.
Geplaatst: 14.11.2012 - 23:16
door Fat Rat
Ik ben zelf dit jaar ook niet bij de dealer langsgegaan, prijs(of althans het idee ervan) en afstand weer hielden mij daarvan.
Heb daarom gekozen voor een naar mijn idee kundige universele garage, want specialisten kennen we hier niet(weet er iig geen die binnen een enigzins redelijke afstand zit).
Of ik uiteindelijk veel goedkoper ben geweest als bij de dealer? dat durf ik niet te zeggen want ik heb geen rekening van een vergelijkbare beurt bij de dealer. Ik weet wel dat ik tevreden ben over het geleverde werk en dat de prijs wel hoog was, maar minder hoog als waar ik bang voor was. Heb nog nooit zo'n luxe en jonge wagen gehad en dus ook nog nooit zo'n dure beurt gehad. Dus ja volgende keer ga ik weer terug.
Geplaatst: 14.11.2012 - 23:29
door Ramon&Ramon
lint schreef:Niet doen! Geen KwikFit, maar ga naar de dealer of een goede Volvo specialist.
Met de nadruk op goede!
Geplaatst: 14.11.2012 - 23:47
door VolvoTech
Zeker niet de KF wat mij betreft...
Voorbeeld?
Kwam laatst de werkplaats binnen bij een dealer.
Stond een S80 My2006, kop er af.
Waarom? (gratis!!) Modificatie spanrol niet ontvangen omdat onderhoud bij KF en niet bij dealer...
Kosten : Euro 6500,=
(nwe kop, riemen, banden, tanden en weet ik wat al niet meer)...
Geplaatst: 15.11.2012 - 08:07
door Battlecruiser
Mijn oudste zoon heeft jaren terug zijn auto tegen mijn adviezen in een paar jaar door KF laten onderhouden en keuren. En precies wat ik voorspelde, gebeurde: telkens vonden ze vooral onder de auto lekgeprikte remleidingen, uitlaatpijpen etc. Wat toevallig nou. Het hele jaar geen last van, maar precies op de KF-dag is alles lek... Die monteurs zijn afgericht om met een scherpe schroevendraaier flink te stoten op alles wat kapot kan en vervolgens moet je het wel laten maken.
Geplaatst: 15.11.2012 - 08:09
door Walter
Iemand van KF mag niet eens naar mijn auto kijken. En je bent daar vaak echt niet goedkoper, ze verzinnen er gegarandeerd van alles bij. Tijdje terug hier op het forum iemand die uit tijdsgebrek de apk bij KF had laten uitvoeren, werd zonder onderbouwing en zonder toestemming een katalysator vervangen... En op zo'n manier dat terugplaatsen niet kon, de hele uitlaat was in tweeën gezaagd om de universele kat ertussen te proppen.
Mijn advies: stap 1 = met je dealer gaan praten en zeggen dat je uit kosten overweging weg wil gaan. Samen met jou kunnen ze echt wel iets moois bedenken. Stap 2 = een goede universele garage van naam in de buurt zoeken waar je gelijk een goed gevoel bij hebt als je binnen komt. Ga eens sfeer proeven en praten met ze, zodat je hun ideeën over onderhoud en klantbehandeling kent. Maar pas op met je FOUR C-onderstel, daar wil je niet een onwetende aan laten schroeven...
Geplaatst: 15.11.2012 - 08:30
door Freek63
Waar zit je ergens? Forumleden kunnen je vast aan een betrouwbaar (en betaalbaar) adresje helpen.
Losse Wielen
Geplaatst: 15.11.2012 - 08:35
door Peregrijn
Nooit meer KwikFit.
Met onze vorige Volvo, S70D, bij KwikFit 4 nieuwe banden op laten leggen. Op de snelweg bleken de wielbouten niet aangedraaid te zijn. Bijna wiel verloren. Zeer zwabberend stil komen staan. ANWB hielp goed.
KF gaf daarna een dinerbon (! hahaha).
Succes met zoeken. Hier in omgeving Arnhem enkele goede specialisten. Klein onderhoud zelf doen (Haynes Manual).
Thomas
Volvo S80 Elan 2002
Geplaatst: 15.11.2012 - 08:44
door S80-D5a04
dank voor alle duidelijke en uitgesproken reacties. Voor de duidelijkheid: als een dealer of Volvo dealer een 'must' is, dan blijf ik daarheen gaan. Ik vind het alleen erg duur, terwijl ik het onduidelijk vind waarom die kosten iedere 20.000 km zo'n € 600,- bedragen.
€110 voor olie, multifilter, brandstoffilter, luchtfilter etc etc Vraag me af of dat iedere 20.000 km nodig is.
KF dus niet. Een universele garage misschien begrijp ik.
Geplaatst: 15.11.2012 - 09:00
door Walter
Multifilter is je interieurfilter, die heb je wel nodig. Brandstoffilter en luchtfilter hebben een vaste vervangtermijn, om de x-kilometers en is zeker niet elke 20.000 km nodig. Nogmaals, bespreek het eens met je dealer. Denk dat die de onduidelijkheid weg kan nemen en echt wel onderhoud kan uitvoeren binnen jouw wensen
Geplaatst: 15.11.2012 - 12:27
door CorMulder
Door zelf de nodige filters en motorolie aan te schaffen bij een automaterialen zaak en zelf te vervangen cq verversen bespaar je een aardig bedrag. Ik was zo dom om het lucht- en interieurfilter aan te schaffen bij een Volvo-specialist. Gewoon Mann-filters maar wel voor de hoofdprijs. Een prijs van bijna € 60 voor alleen het interieurfilter vind ik in ieder geval behoorlijk prijzig. De motorolie (Castrol Edge 0W30) heb ik vorig jaar gekocht voor rond de € 10 per liter. Ik maak me sterk dat de dealerprijs hoger ligt. Nadeel van dit alles is wel dat je geen stempeltje in het onderhoudsboekje krijgt. Lekker belangrijk met bijna 265.000 op de teller.
Geplaatst: 15.11.2012 - 13:23
door 360Degreez
Hou er rekening mee dat ook een kleine beurt niet alleen maar sapjes en filters vervangen is. Het is ook een controle van onderdelen op speling en slijtage en het uitlezen van de computer op eventuele fouten.
Geen opritwerk. Ik zou lekker een goede universeelgarage opzoeken en bij onderhoud vragen of de ook de juiste uitleesapparatuur hebben.
Succes!
Geplaatst: 15.11.2012 - 20:50
door V70/2.4D/2003
Ik zeg: Als je niet naar een garage wil maar vanwege de prijzen op zoek bent naar goedkopere opties.....ZELF DOEN! Een "kleine beurt" en filters vervangen, olie vervangen etc kun je heel goed zelf doen. Niet naar de KF, die zijn voor banden....en dan nog.
Geplaatst: 15.11.2012 - 21:38
door Gast
Ben schreef:Die moet op een tegeltje !
+ 1

Geplaatst: 15.11.2012 - 21:40
door V70/2.4D/2003
Daar is een appart topic voor met de titel: Tegeltjeswijsheden.
Geplaatst: 15.11.2012 - 23:33
door Ramon&Ramon
V70/2.4D/2003 schreef:Ik zeg: Als je niet naar een garage wil maar vanwege de prijzen op zoek bent naar goedkopere opties.....ZELF DOEN! Een "kleine beurt" en filters vervangen, olie vervangen etc kun je heel goed zelf doen. Niet naar de KF, die zijn voor banden....en dan nog.
Leuk gezegd natuurlijk,maar niet om te katten,er zijn ook mensen die nog geen bel op een fiets kunnen zetten,laat staan een oliefilter enz vervangen!
Als je een beetje technies bent is dat inderdaad mooi meegenomen en spaart een hoop geld uit!
Maar begin niet aan dingen waar je geen verstand van hebt.
Geplaatst: 15.11.2012 - 23:42
door Henielma
Ik ga met mijn auto naar de Volvo dealer ondanks dat die auto daar niet gekocht is. Het kost soms wat maar ze kennen het type auto in ieder geval goed en hebben de juiste actuele informatie van jou type auto. Ook de SW updates zijn soms belangrijker dan je denkt. Bijvoorbeeld bij een D5 de update om te voorkomen dat het oliepeil te hoog oploopt.
En dan is er nog Volvo assistence. Scheelt toch mooi een de kosten voor de wegenwacht.
Alles bij elkaar betwijfel ik of de Volvo dealer echt duurder is. Kennis is ook wat waard. Gepruts kost later soms ook veel geld.
Geplaatst: 16.11.2012 - 21:20
door ovlov058
Bij een dealer kunnen ook prutsers zitten, anderzijds kunnen er ook vakmensen bij de KF zitten, maar dat komt minder voor.
heb een maat die bij de KF werkt(verantwoordelijke), en deze is toch wel technisch goed onderlegd.
Geplaatst: 16.11.2012 - 22:27
door bart simpson
Vakmensen kunnen betere jobs dan een bij KF krijgen
Geplaatst: 16.11.2012 - 23:42
door ovlov058
Maar ook vrijheid? bij een dealer ben je toch ook maar een nummer.
Ps: hij werkt bij midas, is toch, ongeveer hetzelfde.