Pagina 2 van 2
Geplaatst: 21.11.2012 - 20:46
door Quota
Classic schreef:Heeft die update een bepaalde code/naam. Is er bij auto's een merkteken aangebracht waaraan je kunt herkennen of hij de software-update heeft gehad? Als een auto bij de dealer in onderhoud is geweest, heeft-ie die update dan automatisch gekregen, of was de keus aan dealer/klant?
Momenteel heb ik een 2.4D 163 pk Geartronic van oktober 2005 op het oog, volgens de adverteerder dealeronderhouden.
of een auto dealer onderhouden is geweest zegt niet alles. Mijn auto is ook dealeronderhouden maar had de softwareupdate niet gekrege. Maar bij de dealer kan dit zo zien en bij mijn weten is dit een kosteloze update gewoon kijken naar de auto, uitgebreide proefrit maken en een aankoopkeuring bij de dealer
Geplaatst: 21.11.2012 - 20:51
door The Volvoboy
ppFreddy, Frederick, Bij een V70N zijn de knipperlichten niet in te stellen in de BC hoor bij mijn weten.
Geplaatst: 21.11.2012 - 21:03
door Laguna-S60
klopt.
als knipperlichten allen knipperen bij losgaan en niet bij vast gaan, motorkap even goed laten dichklappen...
Geplaatst: 21.11.2012 - 23:31
door veeeseventy
Ik rij nu al 13.000 km met een 2.4D uit 2006 met 5-bak en tuning naar 209pk without any problems, op een IRRI rammel onder de wielen na, de Volvo garage hoort niets en vindt de auto normaal rijden, wat zegt dit over mijn oren of hun gewenning aan rammelende v70's? :-k
Wegligging is ok, olieverbruik zo goed als nihil en dieselverbruik gewogen 1 op 14, niet echt zuing maar daar rij je wel voor op stand.
Stuur me maar een pm als je een kritische zeikerd mee wil nemen voor controle van rammeltjes, rijgedrag of motorgeluid.
Stop er ook de originele castrol pro 0w30 of 5w30 van shell in, vindt het motorblokje fijn! :love4:
Geplaatst: 21.11.2012 - 23:36
door Frederick
veeeseventy schreef:Wegligging is ok, olieverbruik zo goed als nihil en dieselverbruik gewogen 1 op 14, niet echt zuing maar daar rij je wel voor op stand.
Stop er ook de originele castrol pro 0w30 of 5w30 van shell in, vindt het motorblokje fijn! :love4:
+1
Of kijk eens naar een model vanaf 2008.. Zorgeloos rijden mits op tijd en stond met het juiste spul verzorgd te worden
Geplaatst: 22.11.2012 - 08:40
door diesel01
veeeseventy schreef:Ik rij nu al 13.000 km met een 2.4D uit 2006 met 5-bak en tuning naar 209pk without any problems, op een IRRI rammel onder de wielen na, de Volvo garage hoort niets en vindt de auto normaal rijden, wat zegt dit over mijn oren of hun gewenning aan rammelende v70's? :-k
Wegligging is ok, olieverbruik zo goed als nihil en dieselverbruik gewogen 1 op 14, niet echt zuing maar daar rij je wel voor op stand.
Stuur me maar een pm als je een kritische zeikerd mee wil nemen voor controle van rammeltjes, rijgedrag of motorgeluid.
Stop er ook de originele castrol pro 0w30 of 5w30 van shell in, vindt het motorblokje fijn! :love4:
Die tuning met 5bak en 13k zegt natuurlijk niets over de bedrijfszekerheid in deze configuratie

Geplaatst: 22.11.2012 - 10:41
door toppertje
diesel01 schreef:veeeseventy schreef:Ik rij nu al 13.000 km met een 2.4D uit 2006 met 5-bak en tuning naar 209pk without any problems, op een IRRI rammel onder de wielen na, de Volvo garage hoort niets en vindt de auto normaal rijden, wat zegt dit over mijn oren of hun gewenning aan rammelende v70's? :-k
Wegligging is ok, olieverbruik zo goed als nihil en dieselverbruik gewogen 1 op 14, niet echt zuing maar daar rij je wel voor op stand.
Stuur me maar een pm als je een kritische zeikerd mee wil nemen voor controle van rammeltjes, rijgedrag of motorgeluid.
Stop er ook de originele castrol pro 0w30 of 5w30 van shell in, vindt het motorblokje fijn! :love4:
Die tuning met 5bak en 13k zegt natuurlijk niets over de bedrijfszekerheid in deze configuratie

+1,
en al helemaal niet als je er nog maar 13dkm mee hebt gereden.
Geplaatst: 22.11.2012 - 13:32
door veeeseventy
toppertje schreef:diesel01 schreef:veeeseventy schreef:Ik rij nu al 13.000 km met een 2.4D uit 2006 met 5-bak en tuning naar 209pk without any problems, op een IRRI rammel onder de wielen na, de Volvo garage hoort niets en vindt de auto normaal rijden, wat zegt dit over mijn oren of hun gewenning aan rammelende v70's? :-k
Wegligging is ok, olieverbruik zo goed als nihil en dieselverbruik gewogen 1 op 14, niet echt zuing maar daar rij je wel voor op stand.
Stuur me maar een pm als je een kritische zeikerd mee wil nemen voor controle van rammeltjes, rijgedrag of motorgeluid.
Stop er ook de originele castrol pro 0w30 of 5w30 van shell in, vindt het motorblokje fijn! :love4:
Die tuning met 5bak en 13k zegt natuurlijk niets over de bedrijfszekerheid in deze configuratie

+1,
en al helemaal niet als je er nog maar 13dkm mee hebt gereden.
Uiteraard kun je ook het CBS raadplegen voor een stukje statistiek of gewoon een nieuwe met 3 jaar garantie kopen, werkt als een speer en je hebt nooit problemen
Vraag me over 200.000 km nog maar even, dan heb ik wat meer achtergrond info

. Tot die tijd kan ik jullie alleen maar voorzien van een onderbuik gevoel een een reflectie van wat de vele Volvo-rijders die ik hierover spreek zeggen over hĂșn "Veetje".
Geplaatst: 22.11.2012 - 20:14
door Frederik Welvaert
The Volvoboy schreef:ppFreddy, Frederick, Bij een V70N zijn de knipperlichten niet in te stellen in de BC hoor bij mijn weten.
Heb geen ervaring met een V70N, maar ik weer dat het bij een V50, XC60 en V70NN kan ingesteld worden via het boordmenu. Anders inderdaad eens kijken of motorkap, koffer en alle deuren goed gesloten zijn. De V70NN en XC60 geven het weer in het dashboard als iets niet goed gesloten is, de eerdere modellen niet.
Geplaatst: 22.11.2012 - 20:17
door V70/2.4D/2003
Voor dat soort aanvullende snufjes hebben we M@rcel toch?