Pagina 2 van 4

Geplaatst: 27.11.2012 - 10:54
door xnozemx
Ventilator middels trekschakelaar, stand 1 is volle kracht, stand 2 is minder hard blazen. Hoort het dus te doen. (naast de aansteker, die ik er regelmatig uittrok ipv de ventilator aan te zetten)
Onder de kap tegen het schutbord zit de motor, daar zitten, meen ik, 3 contactjes op.

Geplaatst: 27.11.2012 - 11:23
door Arjan75
xnozemx schreef:Ventilator middels trekschakelaar, stand 1 is volle kracht, stand 2 is minder hard blazen. Hoort het dus te doen. (naast de aansteker, die ik er regelmatig uittrok ipv de ventilator aan te zetten)
Onder de kap tegen het schutbord zit de motor, daar zitten, meen ik, 3 contactjes op.
Kijk... weer een klusje erbij. Die doet het dus niet.
Een vriend van me heeft een kever uit 1970, die heeft geen ventilator. Vandaar mijn twijfel...

En ik schrok me idd de pleuris toen ik een volgende schakelaar probeerde... en hem helemaal het dashboard uittrok. Het bleek de aansteker te zijn. :roll:

Geplaatst: 27.11.2012 - 11:31
door Walter
Arjan75 schreef: @moderator: in de forumomschrijving stond iets over een attachment uploaden, maar waar dat knopje zit... geen idee.
zie hieronder. Let er aub wel op dat de foto's maximaal 600 pixels breed zijn, dit ivm de leesbaarheid van het forum

Geplaatst: 27.11.2012 - 11:39
door Arjan75
Gevonden!
Bedankt Walter, ik ga het de volgende keer proberen. Ik moet dus simpelweg even klikken op 'nieuw antwoord' ipv gewoon gaan typen onderaan het topic. Weer wat geleerd.

Geplaatst: 27.11.2012 - 13:16
door xnozemx
De kever heeft ook geen kachelradiateur.....
Ik moet die van mij ook nog nakijken, lage stand werkt niet.
Je komt er gemakkelijk bij, kan gewoon 12v op de juiste klem zetten (schema is wel te vinden, anders zal ik kijken of ik hem digitaal kan vinden, heb 'm wel geprint liggen, dacht ik).
Dan ben je er zo achter of de ventilator vast hangt, of de schakelaar defect is.
succes

Geplaatst: 27.11.2012 - 19:18
door Theo V70
Mooie auto! Chique kleur!

Geplaatst: 27.11.2012 - 20:50
door Hans oet Twent
Ik zeg maar nix over het Oosten.... Enniehow mooie auto hoor.

Geplaatst: 08.12.2012 - 16:52
door Arjan75
Bericht gehad van de huidige eigenaresse.. volgende week mag ik hem komen halen! Nog 1week wachten...
Duurt lang...

Geplaatst: 09.12.2012 - 09:55
door toppertje
Silver_R schreef:Gefeliciteerd.
Maar hoop wel voor je dat hij nog rijdt over 2,5 week, aangezien nu het olielampje al brandt.
+1!
het was een kleine moeite om de huidige eigenaresse hier even op te wijzen.
je neemt wel een heel groot risico op deze manier.
1lit olie van €4,50 kan een boel leed voorkomen in deze.

Geplaatst: 09.12.2012 - 10:33
door mad
Mooie strakke bak. Ik kan me je gevoel goed voorstellen: "kopen dat ding". Ziet er goed uit, kan eigenlijk niet zoveel mis mee zijn...

Geplaatst: 09.12.2012 - 10:52
door whitehorsekart
Mooie auto hoor! En leuk, je opmerking: "et voila: de eerste roest gaat zich vormen. " Als dat de eerste roest na 49 jaar is, heb je een gouden auto gekocht!!!
Er is altijd wel iets dat je moet opknappen of herstellen, daarom is het ook hobby, en omdat wij dat allemaal doen wordt een auto ook zo oud.
Heel veel plezier gewenst met de mooie blauwe!

Geplaatst: 09.12.2012 - 11:10
door Iroll
toppertje schreef:
Silver_R schreef:Gefeliciteerd.
Maar hoop wel voor je dat hij nog rijdt over 2,5 week, aangezien nu het olielampje al brandt.
+1!
het was een kleine moeite om de huidige eigenaresse hier even op te wijzen.
je neemt wel een heel groot risico op deze manier.
1lit olie van €4,50 kan een boel leed voorkomen in deze.
De motor is het kleinste probleem, een B20 blok koop je al voor een appel en een ei mocht het helemaal gaar zijn én zit er in een dagje in. Dus doemdenken is nergens voor nodig Toppertje! Veel belangrijker is dat het plaatwerk en chassis niet doorgerot is, dat gaat in de papieren lopen om te herstellen.

Geplaatst: 09.12.2012 - 13:05
door toppertje
@Iroll,
het ging mij er meer om, dat het lampje bij de proefrit al brandde,en dat bepaalde
mensen daar zo gemakkelijk over heen stappen,en net doen of er niets aan de hand is.
natuurlijk zul je altijd dingen tegen komen bij een dergelijke oude auto,maar iets
wat op voorhand al zichtbaar is,en dan wegwuiven?....

Geplaatst: 09.12.2012 - 15:39
door whitehorsekart
Dat wegwuiven kan natuurlijk te maken hebben met een lage aanschafprijs? Ik heb de 780Bertone gekocht die alleen maar stationnair wilde lopen.......

Geplaatst: 09.12.2012 - 15:43
door xnozemx
@toppertje: ik snap je!

Geplaatst: 09.12.2012 - 19:04
door V70/2.4D/2003
Ik zag trouwens bij een sloperij in Veendam vandaag, hij was te zien vanaf de N33, een witte Amazon op een 20 voetertje staan. Ontdaan van deuren, voorschermen, motorkap en motor. Mocht er dus plaatwrk nodig zijn, daar staat een donor.

Geplaatst: 09.12.2012 - 22:08
door Arjan75
toppertje schreef:
Silver_R schreef:Gefeliciteerd.
Maar hoop wel voor je dat hij nog rijdt over 2,5 week, aangezien nu het olielampje al brandt.
+1!
het was een kleine moeite om de huidige eigenaresse hier even op te wijzen.
je neemt wel een heel groot risico op deze manier.
1lit olie van €4,50 kan een boel leed voorkomen in deze.
...daarom heb ik er haar ook meteen op gewezen.
Ze geeft zelf aan doodzenuwachtig te worden van die (felle) lamp in haar dashboard, en dat ze daardoor het oliepeil iedere keer dat ze hem gebruikt ook controleert.
Tsja, dan zal dat laatste misschien behoorlijk overdreven worden, maar dat ze het in de gaten houdt geloof ik wel.
De auto is een familiestuk, en ze is alleen maar erg blij dat ze iemand heeft gevonden die echt voor het karretje wilde gaan zorgen.
Het was ook meer een sollicitatiegesprek dan een verkooppraatje... Dat ik een inpandige garage had, was een groot pluspunt! :lol:

Geplaatst: 09.12.2012 - 22:18
door xnozemx
Controleren is zo mooi;) ben ook benieuwd of ze regelmatig bijvulde, en hoeveel en nog belangrijker waar blijft de olie dan? (maar wie weet is er een andere verklaring voor het brandende olielampje dan slechts een te laag peil?, lekke keerring, sensor zelf stuk, oliepomp, etc.)
Ik denk dat jij in ieder geval met een kannetje olie hem gaat ophalen en voordat je hem meeneemt naar zijn nieuwe stal ook even peilt.
Ben je al af aan het tellen?

Geplaatst: 09.12.2012 - 23:50
door Iroll
Veel voorkomend probleem is een kapotte oliezender. Of de draad van de zender naar de meter ligt bloot en maakt massa. Of een te hoge viscositeit van de olie etc Hoeft dus niet aan een kapotte oliepomp te liggen. Zolang de motor geen klopgeluiden maakt zou ik me er ook geen zorgen over maken. Volvo geeft zelfs in de originele manuals aan dat bij stationair lopen het olielampje kan en mag branden zonder dat het een probleem is. Dat laatste dan wel bij een motor die op bedrijfstemp. is. En nogmaals een goede harde ama laat je niet staan om een kapot blok, dat is eenvoudig en goedkoop op te lossen.

Geplaatst: 10.12.2012 - 09:17
door Arjan75
Ik zit idd ook te denken aan een kapot draadjes ergens, maar ja: inderdaad eerst de auto ophalen met je eigen kan olie (die staat al in de achterbak, hoezo aftellen? ;) )
Zit er niet op te wachten om een blok te vervangen, zeg maar.
Eerst overnemen, dan controleren wat ik kan en als ik er niet makkelijk uitkom: dan gewoon iets sneller naar Nordicar voor een grote beurt. Dat waren we toch al van plan...

Nog 5 nachtjes slapen...