Pagina 2 van 2

Geplaatst: 26.04.2006 - 22:11
door Henk
Ik tank altijd diesel
Je wil niet weten hoeveel er met V-power diesel cq V-power benzine
de fout mee ingaan :-x
Heeft Shell al heel wat hoofdbrekens bezorgd :lol:
wat dat betrefd lekker verwarrend bij die "schelp" !!
ze hebben al het een en ander "aangepast"maar toch?
en de wegenwacht een hoop "gratis" v-power benzine
:mrgreen:
trouwens die wegenwacht loopt wel iets sneller om je Tank leeg te komen halen op zo'n 500 meter van een tankstation!!
dat levert waarschijnlijk wat op ipv dat het wat kost :-k

henk.

Geplaatst: 26.04.2006 - 22:55
door Ludo
Ben schreef:Ik tank altijd diesel :D
neh, dat deugd niet.
mijn motortje presteert beter met nog hogere octaangetallen dan 98. :lol:

Geplaatst: 28.04.2006 - 16:41
door Nigel
M'n ouwe audi'tje reed op euro98 zeker een stuk beter dan op euro95, met de volvo nog geen ervaring.
Als je boordcomputer het allemaal af vangt heb je er juist misschien wel minder profijt van dan als je boordcomputer niets doet beredeneer ik :)

Geplaatst: 12.05.2006 - 06:26
door Glibbert
Mjaah, ik gebruik altijd 98 omdat dat beter is voor je turbo, maar naast betere prestaties (of die zitten tussen je oren) merk ik wel dat hoe hoger het octaan gehalte hoe zuiniger ik rij. Voorbeeld, in Duitsland valt er nog octaan 100 te tanken, dat scheelt aanzienlijk in de kilometers moet ik zeggen.

Geplaatst: 12.05.2006 - 07:29
door BlackWolf
Beter voor Turbo? Heeft niets te maken met de Turbo, het is beter voor de inlaat en smering met hoger RON, hoe hoger hoe beter het gekoeld wordt, Turbo zit niet op je inlaat zo ver ik weet :p Als het iets minder vuiligheid uitstoot dan zou het beter zijn inderdaad maar tegenwoordig is het allemaal even schoon. Als je zegt "het is beter voor de motor zelf door de Turbo druk" is het andere verhaal.