arnoud schreef:Waar ik me met de Pilot 4300K lampen nog wel aan stoor is dat het ongeveer een halve minuut duurt voordat ze 'op kleur' zijn. Ze beginnen bij roze en gaan via blauw naar wit.
Troost je, dat is bij elke Xenon lamp zo (tot zover ik het toch weet) deze van mij hebben ook telkens een mooie kleurovergang naar mijn mening
arnoud schreef:Waar ik me met de Pilot 4300K lampen nog wel aan stoor is dat het ongeveer een halve minuut duurt voordat ze 'op kleur' zijn. Ze beginnen bij roze en gaan via blauw naar wit.
Troost je, dat is bij elke Xenon lamp zo (tot zover ik het toch weet) deze van mij hebben ook telkens een mooie kleurovergang naar mijn mening
Volgens mij hoort dat echt niet hoor...
Ik heb de Pilot 5000k in mijn mini zitten en die beginnen echt niet roze maar blauwig en werken precies hetzelfde als mijn originele xenon en zijn dus ook net.zo snel normaal...
FuNkTrAxXz schreef:Laat die discussie over aftermarket xenon en verblinden van de weggebruikers nu maar stoppen .. Ik ben er van overtuigd als je zo goed installeert en achteraf laat afstellen bij de dealer dat er niemand last van heeft.
Doe je dat niet, dan ben je inderdaad een gevaar voor de andere...
Als iedereen er dan toch zo zeker van is dat aftermarket xenon geen problemen geven voor de andere weggebruikers, dan zou ik zeggen, laat de lampjes er netjes in zitten voor de technische keiring (APK) en zie wat het resultaat is van het keuringsverslag.
Er blijven op hameren dat als je voor elke keuring je modificatie moet terug draaien om door de keuring te geraken verkeerd bezig bent vind blijkbaar geen gehoor...
Als je dit telkens weer moet doen, ben je gewoon struktureel verkeerd bezig.
Onze enige hoop is dat de EU aftermarket xenon ooit gaat verbieden, en er een erg een hoge boete op kleven.
FuNkTrAxXz schreef:Een hele lichtshow bij het opstarten van je wagen kan toch fijn zijn, niet? :p
Remmm.. heb je toevallig een foto van die mini met 5000k xenon's?
yep, is alleen een foto van overdag....
Overdag is het zeker niet blauw, ik had de 5000k ook op mijn v50
Verschil is wel dat de Mini originele xenonkoplampen heeft waarin ik de Pilot's xenon in heb gemonteerd. Dat had ik ook bij mijn v50 zo gedaan, dus ik verblinde niemand... In halogeen monteuren vind ik het persoonlijk erg goedkoop staan
Kenmerkend voor al deze idioten is dat men wel zegt dat ze goed afgesteld moeten zijn omdat het anders inderdaad asociaal is, maar men toch konsekwent te belazerd (c.q. te zuinig) is om het te doen volgens gestelde eisen.
Rijdt een auto beweegt het lichtbeeld, dat is een totaal andere situatie dan een stilstaande auto! waarbij de "correcte" afstelling ook alleen dan goed is.
Die af fabriek verplichte hoogteverstelling en die koplampreiniging (waarom zou dat zo zijn zultkoppen?) heeft de functie om de hinder tot een minimum te beperken... daar snappen deze aso's alleen de ballen van, die zijn uitsluitend geinteresseerd in zichzelf, zichzelf en zichzelf.. amen.
bart simpson schreef:Kenmerkend voor al deze idioten is dat men wel zegt dat ze goed afgesteld moeten zijn omdat het anders inderdaad asociaal is, maar men toch konsekwent te belazerd (c.q. te zuinig) is om het te doen volgens gestelde eisen.
Rijdt een auto beweegt het lichtbeeld, dat is een totaal andere situatie dan een stilstaande auto! waarbij de "correcte" afstelling ook alleen dan goed is.
Die af fabriek verplichte hoogteverstelling en die koplampreiniging (waarom zou dat zo zijn zultkoppen?) heeft de functie om de hinder tot een minimum te beperken... daar snappen deze aso's alleen de ballen van, die zijn uitsluitend geinteresseerd in zichzelf, zichzelf en zichzelf.. amen.
+1!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BlackcurrantV70 schreef:Een Volvo met aftermarket xenon is net zo idioot als bij een Polootje of een oude Civic.
... Of van een D3 een D5 proberen te maken, maar dat verhaal komt binnenkort wel in de tuningsectie
BMW 315 BMW 518 Daihatsu Rocky 2.8D BMW 320i BMW R100RT Triumph Spitfire 1500 Rover 623 Si BMW 518i Alfa Romeo 156 1.9JTD VOLVO S60 D5 Range Rover Evoque TD4