Pagina 2 van 6
Geplaatst: 09.12.2012 - 16:45
door WannabeV70R
1. Bandenkeus is idd erg belangrijk, velgmaat niet zo zeer voor afrolgeluid. Kleinere diameter velg is meer comfort. Rij zelf in de zomer 18" Michelin en geen last van afrolgeluid (lawaai). Nu in de winter 17" met Gislaved (zweeds) banden en heb heel veel afrolgeluid (lawaai). Volgend jaar gaan er weer Michelins op.
7. Ik ben er achter gekomen dat mijn einddemper lek is. Ik weet niet of het nog de eerste is, maar er staat inmiddels 220.000 op de teller. Nieuwe einddemper bij de dealer zit rond de 240 euro geloof ik (als ik het goed onthouden heb), ex montage.
Geplaatst: 09.12.2012 - 19:12
door V70/2.4D/2003
Geplaatst: 09.12.2012 - 19:53
door Bakboord1
Mijn ervaring is dat auto's bij de dealer netter zijn.
Ik heb mijn auto nu twee jaar en de auto is over de tien jaar oud.
Er zit ook bij mij een beugeltje van de uitlaat aan te komen.
Tankklepmechanisme is afgebroken. Kost tien euro.
Bij deze leeftijd moet je daarnaast rekening houden met rubbers van motorsteunen en ophanging.
In de twee jaar eigenlijk geen bijzonderheden.
Ohja, laatst nog een lampje van het achterlicht vervangen. Moet eigenlijk niet kunnen zo snel al..
Geplaatst: 09.12.2012 - 20:02
door Jan
Als er veel korte afstanden met een auto worden gereden, houdt een nademper het echt niet langer dan vijf jaar uit.
Maar dat zijn ook de kosten niet!
Als je veel afrolgeluid hoort, is daar vaak ook wat aan te doen door wat extra geluidsisolatie. Vooral achter is dat eenvoudig te doen.
Oude banden maken meer herrie dan nieuw rubber!
Geplaatst: 09.12.2012 - 20:20
door Johan s60
Lampjes moet je groot inslaan

Geplaatst: 09.12.2012 - 20:34
door Laguna-S60
wij hebben alleen LV lampie stuk gehad in 20dkm valt mee toch?
Geplaatst: 09.12.2012 - 20:39
door Johan s60
Voorlampen gaan idd niet zo hard tenminste met echt glas, tenzij je xenon hebt.
Maar achter moet je toch regelmatig een lamp0ej vern., licht er natuurlijk ook aan hoeveel je rijdt.
Geplaatst: 09.12.2012 - 21:04
door t5power
Voor het gebruik hoef je trouwens een 2.5T of T5 niet te laten staan, meerverbruik is nihil en de meerwaarde van wat extra souplesse is niet te versmaden.
M.b.t. grote draaicirkel bij volvo's, ligt dat ook niet aan het feit dat de motoren dwars geplaatst zijn en daardoor de uitslag van de wielen beperkt wordt?
Geplaatst: 09.12.2012 - 21:06
door Vapor cloud explosion
Johan s60 schreef:Lampjes moet je groot inslaan

Heren, heren...
Ik kan me levendig voorstellen dat dit voor velen een breekpunt zal zijn om een V70 aan te schaffen.

Geplaatst: 09.12.2012 - 21:11
door Vapor cloud explosion
Jan schreef:Als er veel korte afstanden met een auto worden gereden, houdt een nademper het echt niet langer dan vijf jaar uit.
Maar dat zijn ook de kosten niet!
Als je veel afrolgeluid hoort, is daar vaak ook wat aan te doen door wat extra geluidsisolatie. Vooral achter is dat eenvoudig te doen.
Oude banden maken meer herrie dan nieuw rubber!
Dat eerste kan ik me iets bij voorstellen. Dat geldt eigenlijk voor alle auto's. Wanneer je de uitlaatdemper niet goed warm rijdt blijft het in de koude uitlaatdemper gecondenseerde water erin achter wat corrosie (roest) veroorzaakt.
Ik heb ergens idd iets gelezen over (extra) isolatie tegen afrolgeluiden. Wat bedoel je daarmee?
Geplaatst: 09.12.2012 - 21:16
door Vapor cloud explosion
t5power schreef:Voor het gebruik hoef je trouwens een 2.5T of T5 niet te laten staan, meerverbruik is nihil en de meerwaarde van wat extra souplesse is niet te versmaden.
Had ik ook al aan gedacht, juist vanwege het grotere koppel, maar 2.5T's of T5's zijn veel dunner gezaaid dan de 2.4.
Geplaatst: 09.12.2012 - 21:35
door Vapor cloud explosion
Bakboord1 schreef:Mijn ervaring is dat auto's bij de dealer netter zijn.
Klopt. Sommige hebben hun occasions blinkend gepoetst in de showroom staan en willen je vervolgens geen proefrit laten maken omdat ie dan weer vies wordt

Geplaatst: 09.12.2012 - 21:56
door 4wielen
Ik heb ook bij de dealer gekocht met een half jaar garantie. Was ik erg blij mee, want binnen 30 km was mijn EGR-klep (diesel) defect. Paar maanden later de condensor van de airco. Na afloop van het half jaar heeft de dealer de auto nogmaals helemaal nagezien en sindsdien rijd ik probleemloos. Onderhoud is niet goedkoop (grote beurt +/- E 700), maar je rijdt wel als een koning.
Nog één ding. Ik wilde eerst ook absoluut geen leer. Tot ik tegen mijn huidige V70 aanliep en besloot een rondje te rijden. Hemels, zeker i.c.m. stoelverwarming. Ik ben helemaal om!
Veel succes!
Geplaatst: 09.12.2012 - 22:04
door lint
Garantie is altijd verstandig bij een auto van 5-7 jaar oud ook al is de auto dealer onderhouden.
Ook een aankoopkeuring laat niet alle mogelijk aankomende defecten zien.
Geplaatst: 09.12.2012 - 22:28
door peer54
Garantie is zeker belangrijk. Bij onze S80 van 2007 is onder Selekt garantie het volgende vervangen: stuurhuis, stuurpomp,voorruit,slot linker portier, en de automatische transmissie.
Dus garantie, altijd doen.
Groet,
Peer
Geplaatst: 10.12.2012 - 00:35
door Ramon&Ramon
Johan s60 schreef:Punt 2; ik heb zelf een licht dashboard maar geen last van schitteringen.
Punt 3; ANWB lijkt me beter.
Punt 7; Een uitlaat kan ook 412000 en langer mee (althans bij een s60)
Punt 10; heb zelf ondervonden dat een airco pomp de 320000 kan halen en airco condensor zelfs 410000 km, distributie om de 160 k of 180 k afh. van bouwjaar dit is een beurt van rond de 1000 euro
Een distributieriem vervangen met pomp is twee uur werk,dat hoeft geen 1000 euro te kosten.
Geplaatst: 10.12.2012 - 00:38
door Ramon&Ramon
Een keuring is natuurlijk mooi,maar niet zaligmakend.
Belangrijker is hoe de auto onderhouden is en waarvoor hij gebruikt is.
Ik vind het interieur belangrijk en hoe de algemene optische staat van de auto is,daar kun je een hoop lering uit trekken.
Een uitgewoonde auto is vaak technies ook niet veel soeps.
Geplaatst: 10.12.2012 - 12:47
door Bakboord1
Ramon&Ramon schreef:Een keuring is natuurlijk mooi,maar niet zaligmakend.
Belangrijker is hoe de auto onderhouden is en waarvoor hij gebruikt is.
Ik vind het interieur belangrijk en hoe de algemene optische staat van de auto is,daar kun je een hoop lering uit trekken.
Een uitgewoonde auto is vaak technies ook niet veel soeps.
+1
Met name het interieur vertelt je meer. Deuken en krassen aan het plaatwerk kun je eruit halen maar het interieur wordt meestal ongemoeid gelaten.
Geplaatst: 10.12.2012 - 13:55
door Laguna-S60
peer54 schreef:Garantie is zeker belangrijk. Bij onze S80 van 2007 is onder Selekt garantie het volgende vervangen: stuurhuis, stuurpomp,voorruit,slot linker portier, en de automatische transmissie.
Dus garantie, altijd doen.
Groet,
Peer
wij kopen al onze auto's zonder garantie en nog nooit wat gehad.., de R was de eerste x met een spruitstuk pakking maar dat was dan nog maar 1/3de van het bedrag van 6 maanden bovag... jij hebt gewoon zwaar pech gehad.
Geplaatst: 10.12.2012 - 14:12
door BlackcurrantV70
Een V70 willen gaan rijden, maar je zorgen maken dat de eind demper er na 6-7 jaar mee ophoudt, baart me zorgen.
Als je zo krap zit zou ik voor een goedkopere/kleinere auto kiezen, je gaat je kapotschrikken bij het eerste dealer onderhoud......