Neen! Neen!
De V70 is de Estateversie van de S80. Er is verder geen wezenlijk verschil.
Verschil S80 en V70 MY'08>
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20836
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Er worden hier een aantal waarheden als een koe verkondigd.
Als S80 (MY - 06) rijder die heel af en toe in een V70 (MY - 04) rijdt kan ik zeggen dat het voor mij twee totaal verschillende auto's zijn.
Qua comfort haalt een V70 het niet bij een S80. In heel veel testen valt dan ook dit te soort omschrijvingen te lezen:
"Het onderstel is duidelijk op comfort afgestemd, maar toch absoluut niet week." (S80)
"...en ook het onderstel van de Zweed, de Volvo is gewoon minder verfijnd. Vering en demping lijken geen optimale combinatie te vormen. Het nemen van hobbels en kuilen gaat vaak gepaard met het gebonk van wielen." (V70)
Natuurlijk is deze ervaring zéér persoonlijk ! Ook de stoelen van een S80 vind ik vele malen comfortabeler dan die van een V70. (Overigens de laatste échte Volvo stoelen zaten in de 940/960 en zitten nog stééds in onze Defender !)
Verkijk je ook niet op het laadvermogen. In heel veel gevallen is dat van een S80 groter dan dat van een V70 ! Alleen zal het inladen bij een V70 gegarandeerd eenvoudiger gaan en de afmetingen van de te vervoeren goederen kunnen bij een V70 natuurlijk groter zijn.
Ik weet natuurlijk niet naar welk MY je belangstelling uitgaat maar in ieder geval heeft een S80 t/m MY06 nog een echte 'cockpit' incl. echt dashboard i.p.v. zo'n recht geval voor je neus waar ze door nood gedwongen nog een plankje onder hebben geschroefd om nog wat glimmende zooi kwijt te kunnen. Ja, inderdaad dit is óók al zéér persoonlijk ..........
Kortom, het is al eerder gezegd, ga met beide uitgebreid proefrijden en gooi dan de V70 ook beslist eens helemaal vol om te weten hoe hij dan rijdt ! Er zijn dealers die daar helemaal zenuwachtig van worden maar laat dat hun probleem zijn. Jij koopt evt. een V70 uit praktische overwegingen en dan mag je toch zeker ook wel weten hoe dat aanvoelt als hij (volledig) beladen is.
Rob
Als S80 (MY - 06) rijder die heel af en toe in een V70 (MY - 04) rijdt kan ik zeggen dat het voor mij twee totaal verschillende auto's zijn.
Qua comfort haalt een V70 het niet bij een S80. In heel veel testen valt dan ook dit te soort omschrijvingen te lezen:
"Het onderstel is duidelijk op comfort afgestemd, maar toch absoluut niet week." (S80)
"...en ook het onderstel van de Zweed, de Volvo is gewoon minder verfijnd. Vering en demping lijken geen optimale combinatie te vormen. Het nemen van hobbels en kuilen gaat vaak gepaard met het gebonk van wielen." (V70)
Natuurlijk is deze ervaring zéér persoonlijk ! Ook de stoelen van een S80 vind ik vele malen comfortabeler dan die van een V70. (Overigens de laatste échte Volvo stoelen zaten in de 940/960 en zitten nog stééds in onze Defender !)
Verkijk je ook niet op het laadvermogen. In heel veel gevallen is dat van een S80 groter dan dat van een V70 ! Alleen zal het inladen bij een V70 gegarandeerd eenvoudiger gaan en de afmetingen van de te vervoeren goederen kunnen bij een V70 natuurlijk groter zijn.
Ik weet natuurlijk niet naar welk MY je belangstelling uitgaat maar in ieder geval heeft een S80 t/m MY06 nog een echte 'cockpit' incl. echt dashboard i.p.v. zo'n recht geval voor je neus waar ze door nood gedwongen nog een plankje onder hebben geschroefd om nog wat glimmende zooi kwijt te kunnen. Ja, inderdaad dit is óók al zéér persoonlijk ..........
Kortom, het is al eerder gezegd, ga met beide uitgebreid proefrijden en gooi dan de V70 ook beslist eens helemaal vol om te weten hoe hij dan rijdt ! Er zijn dealers die daar helemaal zenuwachtig van worden maar laat dat hun probleem zijn. Jij koopt evt. een V70 uit praktische overwegingen en dan mag je toch zeker ook wel weten hoe dat aanvoelt als hij (volledig) beladen is.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Scherp opgemerkt!
Een V70 van 2004 is feitelijk een S60 Estate met een 4cm grotere wielbasis, alleen daardoor heb je al verschillend rijdende auto's.
Van de S80 van 1998-2006 bestaat geen estate variant, er is ook hoegenaamd niets gelijk tussen de V70/285 (2000-2008) en de S80/184 (1998-2006) een S80 o.a. is breder, heeft een grotere wielbasis dan een V70, andere stoelen dan een V70, ander dashboard/middenconsole, andere radiovorm, vrijwel niets is uitwisselbaar, derhalve zijn deze auto's totaal onvergelijkbaar.
Deze topic ging daarentegen over de V70/S80 2008-
De V70/135 (2007-) en de S80/124 (2006-) zijn daarentegen tot en met de B stijlen indentiek, de wielbases zijn gelijk en de stoelen voorin zijn gelijk, derhalve is het gerechtvaardigd die met elkaar te vergelijken, je koopt alleen een wel S80 voor veel minder geld dan een V70, meer value for money
Een V70 van 2004 is feitelijk een S60 Estate met een 4cm grotere wielbasis, alleen daardoor heb je al verschillend rijdende auto's.
Van de S80 van 1998-2006 bestaat geen estate variant, er is ook hoegenaamd niets gelijk tussen de V70/285 (2000-2008) en de S80/184 (1998-2006) een S80 o.a. is breder, heeft een grotere wielbasis dan een V70, andere stoelen dan een V70, ander dashboard/middenconsole, andere radiovorm, vrijwel niets is uitwisselbaar, derhalve zijn deze auto's totaal onvergelijkbaar.
Deze topic ging daarentegen over de V70/S80 2008-
De V70/135 (2007-) en de S80/124 (2006-) zijn daarentegen tot en met de B stijlen indentiek, de wielbases zijn gelijk en de stoelen voorin zijn gelijk, derhalve is het gerechtvaardigd die met elkaar te vergelijken, je koopt alleen een wel S80 voor veel minder geld dan een V70, meer value for money
Volvo for life
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Uhhh....sorry en zijn brillenglazen schoonmaken doet !bart simpson schreef:....Deze topic ging daarentegen over de V70/S80 2008-
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
daarvoor kan ik clean Glasses doekjes van Swirl zeer aanbevelen
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 13:56
Merci allemaal. De laatste paar posts beantwoorden mijn vragen. Ik rijd ongeveer 8.000-10.000km per MAAND. Dus comfort is voor mij van het grootste belang. Ik zit voornamelijk alleen in de wagen. Ik rijd nu een S80 D5 automaat van 2002 en deze bevalt nog uitstekend. Wel zal hij straks aan vervanging toe zijn. Ik heb behalve achterdeuren geen praktische eisen aan een wagen en derhalve neig ik nu toch weer naar een S80. Vooral het feit dat ze behoorlijk goedkoper zijn in aanschaf en ik de auto toch helemaal "op" rijd maakt de afschrijving lager. En ik vind ze stiekem zelfs mooier dan een station variant.
Nogmaals bedankt iedereen voor de input!
Nogmaals bedankt iedereen voor de input!
- Frederick
- 4th Gear member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25
Euhm...ben wel benieuwd naar de kilometerstand van die S80 van jou... 

Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik ook :!:Frederick schreef:Euhm...ben wel benieuwd naar de kilometerstand van die S80 van jou...
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Andrew82
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
- Locatie: Den Haag
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14.10.2011 - 14:32
Jouw S80 moet dus meer dan 1.000.000 op de teller hebben. Dat soort kilometerstanden verwacht je normaliter alleen van Mercedessen (ex taxi's e.d.). Respect!!!!maxjager schreef:Merci allemaal. De laatste paar posts beantwoorden mijn vragen. Ik rijd ongeveer 8.000-10.000km per MAAND. Dus comfort is voor mij van het grootste belang. Ik zit voornamelijk alleen in de wagen. Ik rijd nu een S80 D5 automaat van 2002 en deze bevalt nog uitstekend. Wel zal hij straks aan vervanging toe zijn. Ik heb behalve achterdeuren geen praktische eisen aan een wagen en derhalve neig ik nu toch weer naar een S80. Vooral het feit dat ze behoorlijk goedkoper zijn in aanschaf en ik de auto toch helemaal "op" rijd maakt de afschrijving lager. En ik vind ze stiekem zelfs mooier dan een station variant.
Nogmaals bedankt iedereen voor de input!
Ik gok op zo'n 8 ton, gekocht in 2006 met ongeveer 150d op de klok? Zou ook heel respectabel zijn. 
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 22.03.2010 - 13:56
Vorig jaar gekocht met 150dkm, nu 270dkm en oplopend. Ik koop altijd wat oudere auto's met lage km standen. En ik zit ongeveer 25 uur per week in de auto, mijn gemiddelde snelheid ligt volgens de boordcomputer op 97km/h. Ik rijd ook bijna alleen maar op de snelweg en buiten de spits en drukke trajecten.
Volgend jaar gaat de auto dus richting de 4 ton en dan vind ik het mooi geweest. Ongetwijfeld niet af voor een auto met snelwegkilometers, maar ik wil er redelijk van op aan kunnen dat hij het blijft doen zonder al te veel moeite.
Eerste week van januari nog een afspraak staan om het dak over te laten spuiten en dan kan de wagen fris het nieuwe (laatste?) jaar in.
Volgend jaar gaat de auto dus richting de 4 ton en dan vind ik het mooi geweest. Ongetwijfeld niet af voor een auto met snelwegkilometers, maar ik wil er redelijk van op aan kunnen dat hij het blijft doen zonder al te veel moeite.
Eerste week van januari nog een afspraak staan om het dak over te laten spuiten en dan kan de wagen fris het nieuwe (laatste?) jaar in.