Nieuwe schijven en blokken
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
En zo heeft een ieder daar zijn eigen mening over,een werkplaats tarief van 100 euro is gezien de kosten die een bedrijf moet maken om een auto te kunnen reparen redelijk,als je alle kosten die een bedrijf moet maken er af trekt,blijft er niet veel over, er worden een paar dingen vergeten denk ik.
Loonkosten,milieu eisen die zeer streng zijn,bijv een vloeistofdichte vloer kost een vermogen,energiekosten,eisen die importeurs stellen zijn niet misselijk enz.
En als dan de winst op onderdelen ook verdwijnt,dan zullen veel bedrijven moeten stoppen,dat is nu al het geval,vanwege het te kort aan werk.
En stukje bij beetje wordt de hele autobranche om zeep geholpen.
Loonkosten,milieu eisen die zeer streng zijn,bijv een vloeistofdichte vloer kost een vermogen,energiekosten,eisen die importeurs stellen zijn niet misselijk enz.
En als dan de winst op onderdelen ook verdwijnt,dan zullen veel bedrijven moeten stoppen,dat is nu al het geval,vanwege het te kort aan werk.
En stukje bij beetje wordt de hele autobranche om zeep geholpen.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29702
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is wel een hele sombere voorspelling, toch vrees ik dat je gelijk hebt als je ziet hoeveel garages het moeilijk hebben in deze crisistijd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Naar mijn idee is die 100 per uur aardig aan de prijs. Ook met alle extra zaken die je noemt, die staan immers gescheiden op de rekening in de vorm van klein materiaal toeslag, milieutoeslag, etc.
Daarnaast heeft juist de merkdealer efficiency in reparaties, veelal is men in staat sneller te werken dan de eenheidsprijs met voorgeschreven uren die voor bepaalde reparaties staat. Dat is dubbel verdienen uiteindelijk.
En voor de goede orde: ik betaal (meestal) graag voor de expertise en de voorspelbare eenheidsprijs (voorbeelden genoeg van mannetjes met lagere uurtarieven die vervolgens veel meer uren nodig hebben).
Maar in tijden waar iedereen kritisch naar zijn uitgaven kijkt is het niet verkeerd als bedrijf om kritisch naar je kostenstructuur en dus je tarieven te (blijven) kijken!
Daarnaast heeft juist de merkdealer efficiency in reparaties, veelal is men in staat sneller te werken dan de eenheidsprijs met voorgeschreven uren die voor bepaalde reparaties staat. Dat is dubbel verdienen uiteindelijk.
En voor de goede orde: ik betaal (meestal) graag voor de expertise en de voorspelbare eenheidsprijs (voorbeelden genoeg van mannetjes met lagere uurtarieven die vervolgens veel meer uren nodig hebben).
Maar in tijden waar iedereen kritisch naar zijn uitgaven kijkt is het niet verkeerd als bedrijf om kritisch naar je kostenstructuur en dus je tarieven te (blijven) kijken!
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Een dealer kan vermoed ik met droge ogen beweren dat zijn werkplaats tarief nog te laag is.
Maar daarna wel klagen over het uurtarief van een stucadoor of een financieel adviseur.
We doen er allemaal aan mee maar als ik zie wat de overhead is bij een dealer dan klopt het businessmodel niet lijkt me.
Maar daarna wel klagen over het uurtarief van een stucadoor of een financieel adviseur.
We doen er allemaal aan mee maar als ik zie wat de overhead is bij een dealer dan klopt het businessmodel niet lijkt me.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volgens mij is deze discussie hier (jaren geleden?) al gevoerd.Ramon&Ramon schreef:En zo heeft een ieder daar zijn eigen mening over,een werkplaats tarief van 100 euro is gezien de kosten die een bedrijf moet maken om een auto te kunnen reparen redelijk,als je alle kosten die een bedrijf moet maken er af trekt,blijft er niet veel over, er worden een paar dingen vergeten denk ik.
Loonkosten,milieu eisen die zeer streng zijn,bijv een vloeistofdichte vloer kost een vermogen,energiekosten,eisen die importeurs stellen zijn niet misselijk enz.
En als dan de winst op onderdelen ook verdwijnt,dan zullen veel bedrijven moeten stoppen,dat is nu al het geval,vanwege het te kort aan werk.
En stukje bij beetje wordt de hele autobranche om zeep geholpen.

Loonkosten kan het niet zijn, milieueisen, energiekosten en gereedschap kunnen het niet zijn, want die hebben ze bij alroundgarages ook.
Wat blijft over: eisen importeur (uitstraling pand en showroom) en laten we wel wezen in de showroom wordt het al lang niet meer verdiend.
Dus de monteurs zijn het aan het verdienen voor de mannen in het pak aan de voorzijde van het pand. Toch?

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die glazen paleizen met de hardhouten zweedse vloeren moeten toch terug verdiend worden,hoe dan ook!
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Hou dan wel in de gaten dat een dealer met originele Volvo onderdelen werkt. Die zijn meestal (wat) duurder dan imitatie.jeroen.ijmuiden schreef:Bij een garage krijg je gewoon 1 prijs, 400 euro incl montage en btw en geen alternatief door hun aangedragen. Is niet erg, maar dan loop ik een deurtje verder. Het scheelt me gewoon tussen de 150 en 200 euro.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Zo werkt het niet alleen bij garage bedrijven en dealers hoor. Zo werkt het (vrijwel) overal. Ook in mijn vak.Dus de monteurs zijn het aan het verdienen voor de mannen in het pak aan de voorzijde van het pand. Toch?
Klopt ook. Je kan je alleen afvragen in hoeverre "de consument" nog behoefte heeft aan die paleizen en bereid is om daarvoor te betalen.Die glazen paleizen met de hardhouten zweedse vloeren moeten toch terug verdiend worden,hoe dan ook!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
en daar betaald een eigenaar van een volvo van gemiddeld 10 jaarRamon&Ramon schreef:Die glazen paleizen met de hardhouten zweedse vloeren moeten toch terug verdiend worden,hoe dan ook!
oud dus liever niet meer voor.
geen glans zonder wrijving
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38
schijven Bosch 128.12
ATE (=volvo OEM)125.27
Valeo 100.77
Febi-Bilstein 93.30
ATE (=volvo OEM)125.27
Valeo 100.77
Febi-Bilstein 93.30
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6696
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Iets tekort door de bocht. Als "wij" aan de voorkant niets verkopen, hebben "zij" aan de achterkant (met enig vertraagd effect) niets te doen. Ik zie een bedrijf als een team waarin iedereen een even belangrijke plaats inneemt in het werk wat hij/zij doet.Rippie V70 schreef:Zo werkt het niet alleen bij garage bedrijven en dealers hoor. Zo werkt het (vrijwel) overal. Ook in mijn vak.Dus de monteurs zijn het aan het verdienen voor de mannen in het pak aan de voorzijde van het pand. Toch?
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Dat klopt, maar dat was de opmerking ook niet.Iets tekort door de bocht. Als "wij" aan de voorkant niets verkopen, hebben "zij" aan de achterkant (met enig vertraagd effect) niets te doen. Ik zie een bedrijf als een team waarin iedereen een even belangrijke plaats inneemt in het werk wat hij/zij doet.
Deze discussie raakt wel iets te ver van het topic zeg maar.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Aan de discussie tezien ben ik niet de enige die zo denkt.
Het is wat mij betreft heel simpel, kosten zijn er maar die moeten inzichtelijk zijn. Ik verwacht bij een garage ook niet dat ze mijn zelfgekochte schijven voor 50 euro onder de auto schroeven. Echter is denk ik wel de tijd voorbij dat de onderdelen bruto voor netto doorverkocht worden en er een hoog uurtarief gerekend wordt. Steeds meer garages hebben 2 uurtarieven, 1 voor onderhoud incl materiaal en 1 voor onderhoud excl materiaal. Andere kant van het verhaal is dat sommige garages minder korting krijgen bij hun groothandel dan wij eindklanten op die sites, dat is natuurlijk ook krom.
Ik heb nu gewoon voor 160 euro aan materiaal plus 100 euro arbeidsloon, dat betekend een besparing van 200 euro ivm de dealer en 150 met de universeelgarage.
Het is wat mij betreft heel simpel, kosten zijn er maar die moeten inzichtelijk zijn. Ik verwacht bij een garage ook niet dat ze mijn zelfgekochte schijven voor 50 euro onder de auto schroeven. Echter is denk ik wel de tijd voorbij dat de onderdelen bruto voor netto doorverkocht worden en er een hoog uurtarief gerekend wordt. Steeds meer garages hebben 2 uurtarieven, 1 voor onderhoud incl materiaal en 1 voor onderhoud excl materiaal. Andere kant van het verhaal is dat sommige garages minder korting krijgen bij hun groothandel dan wij eindklanten op die sites, dat is natuurlijk ook krom.
Ik heb nu gewoon voor 160 euro aan materiaal plus 100 euro arbeidsloon, dat betekend een besparing van 200 euro ivm de dealer en 150 met de universeelgarage.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Zijn dit maten, prijzen, voorraden? Dit is wel een heel beknopte reactienauticbluepearl schreef:schijven Bosch 128.12
ATE (=volvo OEM)125.27
Valeo 100.77
Febi-Bilstein 93.30
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ik ben er inmiddels achter (wel met korting dan) dat het verschil niet groot is.elianmars schreef:Hou dan wel in de gaten dat een dealer met originele Volvo onderdelen werkt. Die zijn meestal (wat) duurder dan imitatie.jeroen.ijmuiden schreef:Bij een garage krijg je gewoon 1 prijs, 400 euro incl montage en btw en geen alternatief door hun aangedragen. Is niet erg, maar dan loop ik een deurtje verder. Het scheelt me gewoon tussen de 150 en 200 euro.
nou ik en ik denk vele met mij zijn daar wel klaar mee.Rippie V70 schreef:Zo werkt het niet alleen bij garage bedrijven en dealers hoor. Zo werkt het (vrijwel) overal. Ook in mijn vak.Dus de monteurs zijn het aan het verdienen voor de mannen in het pak aan de voorzijde van het pand. Toch?
Als voorbeeld: ik had een tandarts die zo nodig een oud pand in de binnenstad moest kopen voor zijn praktijk en hierna zag ik prijzen voorbij komen die er niet om logen en hem zag ik nog minder. Hij sprong van de ene behandelkamer naar de ander.
Hier wat van gezegd maar geen verbetering, ik bleef een "nummer".
Ik heb nu een tandarts met een persoonlijke behandeling en ook nog eens goedkoper.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Plus dat Ate orgineel is en overal te koop net als Bosch.AlexV70 schreef:Ik ben er inmiddels achter (wel met korting dan) dat het verschil niet groot is.elianmars schreef:Hou dan wel in de gaten dat een dealer met originele Volvo onderdelen werkt. Die zijn meestal (wat) duurder dan imitatie.jeroen.ijmuiden schreef:Bij een garage krijg je gewoon 1 prijs, 400 euro incl montage en btw en geen alternatief door hun aangedragen. Is niet erg, maar dan loop ik een deurtje verder. Het scheelt me gewoon tussen de 150 en 200 euro.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
jeroen.ijmuiden schreef: Ik heb nu gewoon voor 160 euro aan materiaal plus 100 euro arbeidsloon
Schijven en blokken aan de voorkant vervangen is een uur werk. Niet verkeerd, zo'n uurloon

Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
En dan is het alsnog bijna 200 euro verschil met de dealer...elianmars schreef:jeroen.ijmuiden schreef: Ik heb nu gewoon voor 160 euro aan materiaal plus 100 euro arbeidsloon
Schijven en blokken aan de voorkant vervangen is een uur werk. Niet verkeerd, zo'n uurloon
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)