Pagina 2 van 2
Geplaatst: 15.12.2012 - 21:09
door VolvoS60D5Black
2,4 Volvo techniek of 1,6 PSA diesel
Tsja ik wist het wel..... Dan maar meer benzine weg slurpen
Geplaatst: 15.12.2012 - 21:10
door VolvoS60D5Black
Als je wilt dieselen is er maar 1 diesel
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde D5

Geplaatst: 15.12.2012 - 22:14
door toppertje
VolvoS60D5Black schreef:Als je wilt dieselen is er maar 1 diesel
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde D5

als je wilt dieselen is er maar 1 diesel
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde 2.5D

Geplaatst: 15.12.2012 - 22:35
door V70/2.4D/2003
Ach ja, antiekliefhebbers heb je overal

Geplaatst: 16.12.2012 - 00:22
door lint
Hier ook zeer goede ervaringen met de D5 motor, krachtig en relatief zuinig.
Geplaatst: 18.12.2012 - 20:45
door Virgin drive
Hier zeer goede ervaring met de 2.0D van 75.000 nu naar de 219.000 km gereden zonder problemen, en vanuit het vooronder geen enkel signaal op degradatie, het ligt er mijn inziens ook aan wie en hoe de auto bereden is. Dus op de stelling aan ten vullen: belangrijker km of bouwjaar zeg ik vorige gebruiker!!!
Geplaatst: 18.12.2012 - 21:26
door MarcoHollaar
@virgin drive
Er zit nog wel een verschil tussen een auto kopen op 75K en doorrijden naar 220k dan een auto kopen op 220K, en dan ook nog een 1.6D ipv 2.0D. Zeker als je nu een 2.4 hebt met 120K.
Maar het is inderdaad ook afhankelijk van de vorige berijder.
Geplaatst: 20.12.2012 - 22:31
door VolvoS60D5Black
toppertje schreef:VolvoS60D5Black schreef:Als je wilt dieselen is er maar 1 diesel
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde D5

als je wilt dieselen is er maar 1 diesel
en dat is de niet kapot te krijgen zijnde 2.5D

je doelt op die vw transporter motor?
Nee die zijn idd ook onverwoestbaar
VW Wie Anders

Geplaatst: 04.02.2013 - 21:50
door an.neuman
In een diesel gereden, was toch niet mijn ding. Maar........... Hij had een v70 2.4 170 pk autom. uit 2002 met 200dkm. Wat rijdt deze een stuk beter dan de v50. Maar blijft ook weer het dilemma...... Bouwjaar of km.
Ik ga nu 40dkm per jaar rijden ivm andere baan dus dan wordt lpg/ diesel weer interessanter (diesel niet mijn ding dus lpg blijft over)
Geplaatst: 04.02.2013 - 21:57
door MarcoHollaar
Heel eigenwijs, maar geen gebruikte benzine kopen en dan ombouwen naar gas. Ook geen bi-fuel.
Ga voor de kwaliteit voor een diesel. Ook beter voor verbruik en restwaarde. Ken eentje met 750k op de klok en still going strong. Dat redt je niet op gas.
En een D5 is wellicht even wennen na een benzine maar na 1 maand wil je niet meer terug.
Geplaatst: 06.02.2013 - 23:15
door VolvoS60D5Black
Amen
Gas is om te koken
greeeetzzz
Volvo monteurtje
Geplaatst: 09.02.2013 - 23:27
door an.neuman