Pagina 2 van 3

Geplaatst: 30.12.2012 - 08:41
door Hjalmar
Haha heerlijk zo'n knul. Hier zie ik mijn zoontje (nu 4 maanden) over 10-15 jaar ook wel voor aan. En dan zal ik ook wel mee moeten geven (met enig eigen belang). Hij verdraait zijn nek nu al als er auto's op tv zijn. :D

Ben benieuwd naar je ondervindingen na het tunen!

Geplaatst: 30.12.2012 - 12:02
door kawaman
@bas1982: Welke test en kan ik die ergens inzien?

Geplaatst: 30.12.2012 - 17:14
door Bas1982
Ik zal als ik tijd heb het even inkijken. Op tv gelderland hoorde ik dat ook een aantal HAN opleidingen als slecht erbij stonden. Toen heb ik gekeken of mijn opleiding er ook bij stond, was een hele lange lijst. Was een lijst over het schooljaar 2011-2012.
Mijn opleiding stond er gelukkig niet bij maar een richting van autotechniek wel.

ik stuur wel een PM als ik het heb gevonden.

Geplaatst: 30.12.2012 - 21:44
door kawaman
Bas, bedankt voor de moeite, ik zie hem wel in mijn inbox verschijnen.

Geplaatst: 06.01.2013 - 22:38
door kawaman
Afgelopen donderdag bij Fasttech geweest:
De jongens hebben hun vragen voor het profielwerkstuk kunnen stellen en er werd door de mannen van fasttech serieus op ingegaan en beantwoord, Mooi!
Nog mooier is het resultaat van de tuning: de motor reageert nu veel alerter op het gas.
Voor de tuning had ik altijd het idee, dat gas geven met enige vertraging plaatsvond en na gasloslaten hij naijlde.(millieu instellingen??)
Dit is nu verdwenen en misschien wel de grootste winst in de beleving.
De originele mappings zijn herschreven naar mijn wensen.(we konden meekijken en meedenken over de veranderingen, MAATWERK dus)
Vermogen en koppel zijn gestegen tot zo'n 215 pk en 465Nm.(was 180pk en 400Nm)
Kortom, drie blijde gezichten in de V50 :P :P :P

Geplaatst: 06.01.2013 - 22:44
door wtr_s60
Hoeveel had hij standaard op de bank ?

Tenzij het een GT is vind ik 215PK en 465Nm nog zeer braaf en binnen de perken :)

Heb je een uitdraai van voor en na ?

Geplaatst: 06.01.2013 - 22:53
door kawaman
Hij is niet op de bank geweest en het is een handgeschakelde.
Meer power wilde ik zeer zeker niet, het gaat mij meer om de verbeterde gasrespons en die is er enorm op vooruitgegaan.

Geplaatst: 06.01.2013 - 23:00
door wtr_s60
Hoe weet je dan of je 215PK en 465Nm hebt ?

Ik twijfel er niet aan dat de auto beter rijdt.

Geplaatst: 06.01.2013 - 23:10
door kawaman
Dat konden ze uit ervaring garanderen.
Ik ben goed gelovig. ::roll:

Geplaatst: 06.01.2013 - 23:17
door wtr_s60
kawaman schreef:Dat konden ze uit ervaring garanderen.
Ik ben goed gelovig. ::roll:
Blijkbaar. Zonder Fasttech door 't slijk te halen omdat ik er geen ervaring mee heb, vind ik 't vrij onprofessioneel dat de wagen niet eerst standaard wordt gemeten om te zien of de wagen technisch in orde is (en min of meer zijn standaard vermogen en koppel haalt), wordt uitgelezen en gelogd (om te kijken of de turbo bvb. z'n gevraagde druk haalt) vooraleer de wagen wordt getuned.

Uit ervaring kan ik ook vertellen dat er soms dippen/terugvallen in de powerband kunnen zitten waar je je niet van bewust wordt tijdens enkel het rijden maar die wel waargenomen kunnen worden op een testbank. Finetuning noem ik dat, wanneer er met dergelijke zaken rekening wordt gehouden, en geen bandwerk zoals er nu eigenlijk bij jou is gebeurd.

Nu, ik wil geen domper op uw feestvreugde zijn, je bent tevreden en hopelijk kan je er lang van genieten. Maar ik had zelf toch graag een vergelijk voor & na gezien om te zien of je geen gebakken lucht hebt gekocht..

Geplaatst: 06.01.2013 - 23:36
door kawaman
Gebakken lucht is het zeker niet, auto rijdt echt een stuk soepeler en motorisch ook stiller.
Je hebt wel gelijk dat ik nu niet precies weet wat voor en na de tuning de vermogens zijn/waren.
Dat zijn maar getallen.
Het ging mij meer om de reactie op het gas die naar mijn mening verbeterd kon worden en daar zijn de heren ingeslaagd.

Geplaatst: 07.01.2013 - 11:49
door JeroenSpock
De mijne heeft toen ook geen metingen gehad, niet voor en niet achteraf. Een jaar later ben ik op een mobiele rollenbank geweest met de auto, bij 35 graden buiten, toen zat hij op 190pk/370Nm. Fasttech zei 200/400.

Geplaatst: 07.01.2013 - 12:31
door Bas1982
wtr_s60 schreef:
kawaman schreef:Dat konden ze uit ervaring garanderen.
Ik ben goed gelovig. ::roll:
Blijkbaar. Zonder Fasttech door 't slijk te halen omdat ik er geen ervaring mee heb, vind ik 't vrij onprofessioneel dat de wagen niet eerst standaard wordt gemeten om te zien of de wagen technisch in orde is (en min of meer zijn standaard vermogen en koppel haalt), wordt uitgelezen en gelogd (om te kijken of de turbo bvb. z'n gevraagde druk haalt) vooraleer de wagen wordt getuned.

Uit ervaring kan ik ook vertellen dat er soms dippen/terugvallen in de powerband kunnen zitten waar je je niet van bewust wordt tijdens enkel het rijden maar die wel waargenomen kunnen worden op een testbank. Finetuning noem ik dat, wanneer er met dergelijke zaken rekening wordt gehouden, en geen bandwerk zoals er nu eigenlijk bij jou is gebeurd.

Nu, ik wil geen domper op uw feestvreugde zijn, je bent tevreden en hopelijk kan je er lang van genieten. Maar ik had zelf toch graag een vergelijk voor & na gezien om te zien of je geen gebakken lucht hebt gekocht..

dat kan bij Fasttech wel, maar dan is het echt custom tuning. Wordt er gemeten vooraf, en praat je over een ander bedrag. Bij de normale tuning lezen hun de auto wel eerst uit dus een fout komt dan wel vooraf aan de tuning naar boven.

Geplaatst: 07.01.2013 - 13:40
door lint
Een beetje vertrouwen in de tuner mag je toch wel hebben.

Geplaatst: 07.01.2013 - 21:15
door kawaman
Wat Bas1982 schrijft is juist, de auto word eerst uitgelezen en in mijn geval waren er geen problemen.
En ik heb inderdaad vertrouwen in de expertise van Fasttech, misschien wat naief. :?

Geplaatst: 07.01.2013 - 21:52
door Laguna-S60
Heb ook mest FT gebeld voor de R, keuze wordt compleet aan jouw overgelaten of je hem zelf op de bank wil hebben of niet.

Geplaatst: 07.01.2013 - 22:07
door dukcer
Als je maar betaald doen ze alles voor je :redhotevil:

Geplaatst: 07.01.2013 - 23:21
door Fredhead
Laguna-S60 schreef:Heb ook mest FT gebeld voor de R, keuze wordt compleet aan jouw overgelaten of je hem zelf op de bank wil hebben of niet.
Kan de R wel bij Fast Tech op de bank eigenlijk?
Zijn voor zover ik weet niet heel veel rollenbanken in Nederland waar je met een AWD op kan

Geplaatst: 08.01.2013 - 06:42
door Marc Apeldoorn
Je kunt natuurlijk AWD even disablen...

Geplaatst: 08.01.2013 - 15:24
door Laguna-S60
fredhead schreef:
Laguna-S60 schreef:Heb ook mest FT gebeld voor de R, keuze wordt compleet aan jouw overgelaten of je hem zelf op de bank wil hebben of niet.
Kan de R wel bij Fast Tech op de bank eigenlijk?
Zijn voor zover ik weet niet heel veel rollenbanken in Nederland waar je met een AWD op kan
Marc Apeldoorn schreef:Je kunt natuurlijk AWD even disablen...
Zekering 17 in de kofferbak dacht ik :)